pałeczki ropy błękitnej

1. Data: 2002-10-24 21:21:35

Temat: pałeczki ropy błękitnej
Od: "Jacek Kuropka" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno dowiedziałam się, ze mój 2,5 letni syn ma pałeczki ropy błękitnej i
gronkowca złocistego. W okresie jesienno - zimowym często choruje na gardło.
Dopiero teraz miał zrobiony wymaz. Co jest przyczyną "złapania" tych
bakterii? Jak można je leczyć? Pani doktor powiedziała, że nie ma na to
lekarstwa. Czy to znaczy, że Mały będzie chorował jeszcze częściej? Jakie sa
skutki nieleczenia bądź nieprawidłowego leczenia? Proszę o pomoc.
maja

2. Data: 2002-10-25 07:07:20

Temat: Re: pałeczki ropy błękitnej
Od: wbe <W_Borzestowski@omin_to.megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Kuropka wrote:

> Niedawno dowiedziałam się, ze mój 2,5 letni syn ma pałeczki ropy

Nie jest to odpowiedź na Pani pytanie, ale raczej przychylenie się do
pytania. Właśnie ja też bardzo często choruję na gardło. I niby
niewinnie się zaczyna od drapania w gardle, potem już atakuje mi
zatoki i rozkłada do łóżka. Do tej pory lekarze leczyli po prostu
anginę, antybiotyków wziąłem już całą masę a powtarza się to zwłaszcza
w okresie jesienno zimowym średnio co 7 tygodni. I przeczytawszy o
tych pałeczkach, sam jestem zainteresowany, czy takie coś mogę mieć i
jak to stwierdzić oraz leczyć. Niestety mój lekarz rodzinny jak już
wspomniałem leczy tylko anginę czyli skutki raczej nie doszukując się
przyczyny. W tej chwili też właśnie mam zawalone gardło i już
rutinoskorbinu i witaminy C zjadłem dwa opakowania, jedno neo angin
ale jest coraz gorzej. Co to moze być ?
--
pozdrawiam,
Wojtek Borzestowski

"Głośno mówię "Mała patrz! Cywilizowany świat!""

3. Data: 2002-10-25 07:28:11

Od: "holek" <*holek*@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Chcialbym sie podzielic swoja wiedze na temat angin, chorob gardla i
gronkowca zlocistego.

Otoz w wieku 14, 15 lat bardzo chorowalem na anginy, do tego stopnia, iz co
drugi tydzien mialem chore gardlo, zwolnienie itd itp.
Niestety trafilem na nieuczciwego lub niedouczonego laryngologa, ktory
faszerowal mnie antybiotykami i to dosc "konskimi" dawkami, a pomagalo to
tyle co nic. W koncu przez przypadek trafilem na lekarza (nawet nie
laryngologa), ktory skierowal mnie na wymaz, czyli badanie polegajace na
pobraniu probki z gardla i sprawdzeniu co tam u mnie siedzi (przepraszam za
nieprofesjonalny jezyk, ale jestem zwyklym pacjentem). Dodam tylko, ze
lekarz byl bardzo zdziwiony, iz laryngolog nie zlecil tego badania, bowiem
jest ono podstawowe w takich przypadkach. Jak sie okazalo mialem gronkowca
zlocistego, zreszta wrazliwego tylko na erytromecyne, a wiec podawanie mi
"konskich" dawek penicyliny oraz debycyliny w ogole nie skutkowalo. Potem
byla krotka decyzja na kontrowersyjny temat usuwania migdalow i wycieto mi
je. Kontrowersyjna, bo sa ludzie, ktorzy za nic sobie nie dadza wyciac, sa
rowniez lekarze, ktorzy nie preferuja tej metody. Jednak w moim wypadku bylo
dosc latwo podjac decyzje, w tak zlym stanie mialem gardlo, migdaly.
Pozniejsze wymazy nie wykazywaly obecnosci gronkowca.

Od tamtej pory musialem po prostu uwazac w okresie jesienno-zimowo-wiosennym
na chlod, a przez caly rok na chlodne i zimne napoje. Niestety konsekwencja
wyciecia migdalow byly klopoty ze sluzowka w gardle, jednak 4 lata temu
znalazlem laryngologa, ktory i w tym mi pomogl, tak wiec teraz i zimne piwko
moge lyknac ;-) a uwazac musze tak jak kazdy.

Podsumowujac: w wypadku chorob gardla, czestych angin, proponuje wykonac
wymaz, to moze duzo wyjasnic. W wypadku dlugotrwalych chorob gardla, angin,
a szczegolnie w wypadku gronkowca, powiklania moga byc bardzo przykre
(serce, stawy). Ponadto przyjmowanie duzej ilosci antybiotykow rowniez nie
wplywa dobrze na zdrowie.

Pozdrawiam i zycze powodzenia jak rowniez zdrowia

Rafal

4. Data: 2002-10-25 10:36:46

Od: "Mariusz Maksiński" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kuropka" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
[...]

Witam
Mamy okres jesienno-zimowy i nic dziwnego, że w tym okresie bardzo często
chorujemy.
Dość często chorujemy w tym okresie na anginę ( paciorkowcowe lub
gronkowcowe zapalenie migdałków). Natomiast pojawienie się bakterii pałeczki
ropy błękitnej "Pseudomonas aeruginosa" stanowi poważniejszy problem .
Aczkolwiek wyleczenie anginy, przy dzisiejszej gamie antybiotyków nie
nastarcza zbytniego problemu, to z wyleczeniem Pseudomonas często pojawiają
się problemy (bardzo ciężki w wyleczeniu). Jest to bakteria, będąca
czynnikiem etiologicznym wielu poważnych zakażeń (głównie
wewnątrzszpitalnych) zakażeń dróg moczowych, dolnych i górnych dróg
oddechowych, zakażeń ucha, oczy, zakażeń wewnątrzustrojowych (posocznica).
Leczenie należy rozpocząć po wykonaniu antybiogramu (bakteria ta jest oporna
na bardzo wiele antybiotyków). Jedynie bardzo silne antybiotyki
(Cefalosporyny III generacji: cefoperazon, ceftazidym (najsilniejsza
cefalosporyna wobec Pseudomonas aeruginosa); Fluorochinolony:
ciprofloksacyna, czasem Aminoglikozydy; amikacyna)
Mariusz Maksiński - Analityk med.

5. Data: 2002-10-27 14:17:40

Od: wbe <W_Borzestowski@omin_to.megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

holek wrote:

> Podsumowujac: w wypadku chorob gardla, czestych angin, proponuje
> wykonac wymaz, to moze duzo wyjasnic. W wypadku dlugotrwalych chorob

Oj chbya tak zrobię. Dzięki za rady. Do tej pory myślałem że to ciągłe
zapalenia gardła, a teraz to mnie przestraszyło. Idę na wymaz. Chociaż
byłem w piątek u lekarza, i przepisał mi duro-coś tam jakiś
antybiotyk, i debecylinę w zastrzykach do wzięcia po wybraniu tego
antybiotyku. Zobaczymy czy to coś da.

6. Data: 2002-10-27 21:31:27

Od: "Mariusz Maksiński" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wbe" <W_Borzestowski@omin_to.megapolis.pl> napisał w wiadomości
holek wrote:

> [...]

.....i przepisał mi duro-coś tam jakiś
antybiotyk, i debecylinę w zastrzykach do wzięcia po wybraniu tego

"Duro-coś" czy to Duracef ?? (Cefadroxil).
Nie sądzę by zwykły antybiotyk b-laktamowy (cefazosporyna I generacji) -
(Duracef ) (o ile to "duro-coś" to Duracef) lub penicylina benzatynowa
(Debecylina) coś tu pomogła. Te antybiotyki wykazują spektrum działania
głównie na bakterie Gram (+), natomiast Pseudomonas należy do grupy bakterii
Gram (-), na które wyżej wymienione antybiotyki wykazują znikomą skuteczność
(lub nie działają). Pseudomonas jest bakterią trudną do wyleczenia, (wiele
"mocnych" antybiotyków nie działa na niego, nie mówiąc o tych
"podstawowych", jak penicylina...(Debecylina) itp. Dlatego tylko antybiogram
pozwala dobrać odpowiedni antybiotyk, by pozwoli skutecznie pozbyć się tej
bakterii.
Mariusz Maksiński - Analityk med.

7. Data: 2002-10-28 16:42:34

Od: wbe <W_Borzestowski@omin_to.megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Maksiński wrote:

> "Duro-coś" czy to Duracef ?? (Cefadroxil).
> Nie sądzę by zwykły antybiotyk b-laktamowy (cefazosporyna I
> generacji) - (Duracef ) (o ile to "duro-coś" to Duracef)

O tak to właśnie Duracef.

> antybiogram pozwala dobrać odpowiedni antybiotyk, by pozwoli
> skutecznie pozbyć się tej bakterii.

Czyli wymaz z gardła ? Muszę to zrobić, tylko gdzie ? Mój lekarz
rodzinny zaraz powie, że mi to niepotrzebne itp itd. Gdzie się z tym
idzie ? Do laryngologa, czy od razu gdzieś do jakiegoś laboratorium ?
--
pozdrawiam,
Wojtek Borzestowski

"Głośno mówię "Mała patrz! Cywilizowany świat!""

zamiast Detralexu...
zwolnienie lekarskie
Może ktoś będzie umiał pomóc...
szybko