pamifos 90

1. Data: 2004-03-04 09:34:30

Temat: pamifos 90
Od: "Jarek" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Moja Mama od kilku lat leczy się na osteoporozę. Ostatnio lekarz przepisał jej
lek Pamifos 90. Ponieważ była to wizyta prywatna poszła do lekarza rodzinnego
aby "załatwić" zabiegi (lek jest w kroplówce). Lekarz rodzinny zdziwiony
stwierdził że jest to lek stosowany przy raku kości a nie osteoporozie.
W związku z tym Mama poprosiła mnie abym zapytał na forum o takie rzeczy:
1) Czy można stosować ten lek w przypadku osteoporozy?
2) Czy można go stosować przy chorobie wrzodowej?
3) Czy są jakieś uwarunkowania w zakresie poziomu wapnia we krwi przy
stosowaniu w/w leku?
4) czy można podawać lek w warunkach domowych (tak zalecił lekarz), jakie
komplikacje mogą wystąpić, czy może wystąpić zagrożenie dla życia pacjenta
(tak powiedział drugi lekarz)
Dziękujemy za pomoc
Pozdrawiam
Jarek
PS
ten sam post puściłem na forum medycznym na razie bez odpowiedzi

3. Data: 2004-03-04 20:29:20

Temat: Re: pamifos 90
Od: "Wojtek G. \(Wojtex\)" <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> komplikacje mogą wystąpić, czy może wystąpić zagrożenie dla życia pacjenta

Witam
Lek ten zawira pamidronian sodu, substancję z grupy bisfosfonianów
stosowanych w leczeniu osteoporozy. Akurat pamidronian we wlewie
jest zarejestrowany w leczeniu przerzutów nowotworowych do kości,
ale nie ma praktycznych przeciwskazań do stosowania go w ciężkiej
osteoporozie. Nie znane mi są przeciwskazania w chorobie wrzodowej.
Dawkowanie leku jest uzależnione od stężenia wapnia. Dokładne
dawkowanie dobiera lekarz według wskazań i tabeli.
Niestety nie wiem nic na temat poważnych skutkach nieporządanych
wlewów z pamidronianu, najlepiej zapytać lekarza, który ostrzegał
przed tymi skutkami.
Pozdrawiam
Wojtex

2. Data: 2004-03-04 20:29:20

Od: "Wojtek G. \(Wojtex\)" <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Niestety nie wiem nic na temat poważnych skutkach nieporządanych
wlewów z pamidronianu, najlepiej zapytać lekarza, który ostrzegał

tabletki antykoncepcyjne - skutki uboczne
Ekstrakcja i oczyszczanie pepytów.
Tamoxifen
Trimowax R.O.R ????
Leki wysyłkowo