panele i nabłyszczanie ?

1. Data: 2003-05-25 11:05:00

Temat: panele i nabłyszczanie ?
Od: "Magda" <magda@nospam_police.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj po umyciu podłogi z paneli postanowiłam, że nabłyszczę podłogę
(Sidolux, supernabłyszczająca)
ale nie jestem zadowolona z efektu końcowego, wyszło mi bardzo dużo smug
chyba od ściereczki.

Macie może jakieś sposoby aby podłoga po środkach nabłyszczających
(pytanie jakich) była równo pokryta ?

--
Magda

1. Data: 2003-05-27 07:46:06

Temat: Re: panele i nabłyszczanie ?
Od: "Janusz Lipowski" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magda <magda@nospam_police.pl> napisał(a):

> Wczoraj po umyciu podłogi z paneli postanowiłam, że nabłyszczę podłogę
> Magda
<Ciach>

Witaj

Przyczyn powstawania smug może być kilka, najczęściej to: źle odczyszczone
podłoże, niewłaściwa lub brudna "ściereczka", zbyt szybkie suszenie
nałożonej warstwy akrylu, marna jakość stosowanego środka. W warunkach
domowych (bez szorowarki, bez odkurzacza do zbierania wody) najczęstszą
przyczyną jest złe odczyszczenie. W opisanej przez Ciebie sytuacji (zakładam
że upierasz się przy nabłyszczaniu paneli) należałoby zdjąć teraz Sidolux
(kiepski strasznie IMHO) przy pomocy jakiegoś rozsądnego preparatu
(stripera) porządnie zneutralizować podłogę - to trudne na panelach - łatwo
je przemoczyć i położyć 2-3 cienkie warstwy dobrego "akrylu". Nakładanie
najlepiej przeprowadzić mopem płaskim z flanelą zamiast "baranka". Każda
warstwa powinna wyschnąć przed nałożeniem następnej - ok. 0,5 h. Osobiście
uważam że na takiej podłodze najlepiej prezentują się akryle matowe lub o
połysku jedwabistym - ukrywają drobne nierówności które są podkreślane przez
preparaty mocno błyszczące - ale to rzecz gustu. Po położeniu i
wyschnięciu - kilka godzin- najlepiej byłoby przepolerować (matowe też)
podłogę - w wyniku nagrzewania preparaty tego typu nabierają twardości.
Powyższe uwagi dotyczą zabezpieczania prawie wszystkich rodzajów posadzek
(rzecz jasna tych które się w ten sposób da zabezpieczyć).
Co do preparatów to preparaty Lakmy (Sidolux etc.) to odradzam - są w
sprzedaży lepsze. Najlepiej zastosować któreś z preparatów profesjonalnych -
polecam serdecznie SC Johnson, Ecolab, Wetrok, Butchers. Wiem gdzie to kupić
w Krakowie - jak gdzie indziej to już nie :))
Jeżeli coś wyjaśniłem to fajnie, jeżeli masz wątpliwości to pytaj dalej :)

Pozdrawiam serdecznie
Janusz

1. Data: 2003-05-27 08:15:11

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Lipowski" <j...@N...gazeta.pl> wrote in message

> <Ciach>
(...)

> [...]
kupić
> w Krakowie - jak gdzie indziej to już nie :))

To napisz gdzie w Krakowie?

1. Data: 2003-05-27 10:51:57

Od: "Janusz Lipowski" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Wołek <m...@l...pl> napisał(a):
..ciach

> To napisz gdzie w Krakowie?

Witaj

A w Krakowie to np. "Henry Kruze" ul. Wetulaniego 1a, "Daunpol" ul. Łokietka
207a/1, "Clean Service" ul. Ofiar Dąbia 4 - to wszystko firmy handlujące
różnymi preparatami, można pytać o wszystkie firmy które polecałem post
wyżej. To nie są sklepy ale prowadzą sprzedaż detaliczną. W razie wątpliwości
pytaj :))
Pozdrawiam serdecznie
Janusz

panle i nablyszczanie