"państowowe" śniadania

1. Data: 2004-05-22 15:52:21

Temat: Re: "państowowe" śniadania
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 22 mai 2004 ŕ 17:25:26, Sowa a écrit :

> Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

> Zupa mleczna ze swojskim makaronem - mama opowiadała, że to właśnie jadali
> , jak była mała.

Tak.

> Wyjątkowa atrakcją było ponoć, jak babcia dała się uprosić, żeby makaronu
> nie siekać w paski krótkie, tylko cały placek rozwałkowany zrolować i takie
> długie kroić i gotować.
> I zacierki, ew. kluski lane na mleku.
> I jajecznica. :)

I jajka na miekko...

> I biały ser ze śmietaną.

Stanowczo nie, to danie czysto kolacyjne ;-)

> Mama pochodzi wsi z terenów nadbużańskich.

Szczecin (czyli polski melting-pot)

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-05-22 16:28:49

Temat: Re:
Od: "Hania " <v...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. <n...@y...com> napisał(a):

> Szczecin (czyli polski melting-pot)

No plose, tosh to z naszej wioski z rtramwajami Szanowna Ewa?

Zdrowki
Hania

1. Data: 2004-05-22 17:06:57

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 22 mai 2004 ŕ 18:28:49, Hania a écrit :

> No plose, tosh to z naszej wioski z rtramwajami Szanowna Ewa?

Z Pogodna... a coz ci sie z zebami porobilo ? :-)

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-05-22 17:24:30

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Sowa wrote:
> [...]
> I jajecznica. :)
> I biały ser ze śmietaną.
>
> Mama pochodzi wsi z terenów nadbużańskich.

Ja jestem z Warsiawki, a zupe mleczna z makaronem wcinalam baaardzo na
sniadanie, tudziez platki owsiane, kluski lane, jajecznice i ser ze
smietana ;) I czesto do tych smakow wracam, nawet niektorych Francuzow
tym zarazam, kluski z mlekiem bardzo lubia, jajecznice tez.

A Francuzi ci rzeczywiscie sniadania nie jadaja (z wyjatkiem week-endow)
tylko pija pol litra mleka ileca do pracy.

Kot czarnym bzem kwitnacym pod oknem - czy z tego sie przypadkiem nie da
jakiejs nalewki zrobic?

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-05-22 17:26:14

Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z Pogodna... a coz ci sie z zebami porobilo ? :-)

A to pikna dzielnica, Hania urzęduje na Pomorzanach, plebejuszka ;-)
Zęby mam długie a kręcone, bom w pracy...(raportu mi się nie chciało wczoraj
zrobić, no to i siedzę ;-))

Zdrówki
Hania

1. Data: 2004-05-22 18:04:44

Od: "Dario" <D...@i...nu> szukaj wiadomości tego autora

Typowe sniadanie wloskie to bulka maslana, czesto nadziewana konfiturami
albo ciasta owocowe ewentualnie bulki drozdzowe maczane w cappuccino.
ogolnie tendencja taka jak we francji czy hiszpanii tzn. sniadania sa bardzo
lekkie i raczej na slodko. Czasem platki owsiane z mlekiem albo jogurem i do
tego lyzka miodu. Belgia ma bardzo wyrazny podzial sniadaniowy: walonia jada
po francuzku a flamingowie po holendersku. A holender zjada na sniadanie
chleb( taka wyrosnieta gabka - gombka- z formy) z pindakaas. To taka masa z
tartych orzechow pinda - pozostaosc kolonialna, albo wspomniana gabka z
serem zoltym i do tego apeltroop czyli zredukowany wywar z jablek albo jajo
na mieko. kanapka z salami albo z szynka i do tego cieniutka kawa Dauwe
Egberts. Coraz czesciej pojawiaja sie na stolach nie tylko Holandii ale i
calej europy zw pitne siadania. To rodzaj jogurtu z owocami i platkami
owsianymi lekko slodkawy produkowany przez wielkie firmy bezguscia takie jak
unilever

dario

1. Data: 2004-05-22 18:09:34

Temat: Re: Re:
Od: "mruczek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z Pogodna...
Może jeszcze z Czorsztyńskiej?
mruczek

1. Data: 2004-05-22 18:45:44

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 22 mai 2004 ŕ 20:09:34, mruczek a écrit :

> Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości
> Może jeszcze z Czorsztyńskiej?
> mruczek

Nie, ale Czorsztynska niedaleko :-)

ps. aby nie pozostac kompletnie NTG : nie ma nic specjalnego do
jedzenia na Pogodnie... przynajmniej tak bylo za moich czasow :-/

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-05-22 19:17:42

Od: ":: Solana ::" <s...@h...NO-SPAM.com> szukaj wiadomości tego autora

"Magda" <m...@g...pl> skrev i meddelandet

> ostatnio wpadłam na pomysł aby w weekendy (wtedy jest więcej czasu)
> robić śniadania charakterystyczne dla różnych krajów (zaczęłam od
> Europy) i pojawiają sie problemy. O ile z pomysłem na śniadanie
> brytyjskie, francuskie , szwedzkie,

No wlasnie, a co podajesz na szwedzkie sniadanie???

magda

1. Data: 2004-05-22 20:02:25

Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 22 May 2004 20:04:44 +0200, na pl.rec.kuchnia, Dario napisał(a):

> Typowe sniadanie wloskie to bulka maslana, czesto nadziewana konfiturami
> albo ciasta owocowe ewentualnie bulki drozdzowe maczane w cappuccino.

Właśnie zapytałam mojego znajomego Włocha o śniadania ;)
Rzeczywiście, powiedział, że jadają na śniadanie herbatniki lub inne
ciast(k)a maczane w cappuccino, mleku lub herbacie.
Powiedział też, że niektórzy używają miodu zamiast cukru i że przenigdy
nikt nie zapytał go o owsiankę ;) Czyli owsianka jest mu obca ;)

--
Eva Sheers

masa z jogurtem
Jak skarmelizować banana