Bajaderki

1. Data: 2004-05-22 06:05:47

Temat: Bajaderki
Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Pierwszy raz robię bajaderki. W przepisie podano, że herbatniki należy łamać,
nie należy ich kruszyć. Połamałam już pół paczki i mam dość. Czy jest jakiś
inny sposób na łamanie herbatników? Czy tylko "ręczny"?
Pozdrawiam!
Marianka

1. Data: 2004-05-22 07:07:51

Temat: Re: Bajaderki
Od: "..." <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marianka" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam!
> Pierwszy raz robię bajaderki.
A wedlug jakiego przepisu je robisz? Mozesz zapodac? Ja mam kilka przepisow
ale jeszcze mi sie nie udalo zrobic takich jak te smieciowy z cukierni.
Podobno tam robia ze wszystkich pozostalosci po przeroznych ciastkach. Taki
przepis by mi sie przydal, bo po imprezach czy swietach zawsze u mnie tego
zostaje duzo i w koncu sie wszystkim nudzi. Zamiast wyrzucac moznaby jeszcze
z nich zrobic wlasnie nieco inne bajaderki-moze jeszcze mialbyby wziecie...
Pzdr

1. Data: 2004-05-22 07:55:48

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 22 May 2004 08:05:47 +0200, "Marianka" <b...@o...pl>
wrote:

> [...]
>nie należy ich kruszyć. Połamałam już pół paczki i mam dość. Czy jest jakiś
>inny sposób na łamanie herbatników? Czy tylko "ręczny"?

wloz paczke herbatnikow do torby plastikowej i rzuc nia o
podloge...

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-05-22 08:01:14

Od: "DuzyMis" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
łamać,
> nie należy ich kruszyć. Połamałam już pół paczki i mam dość. Czy jest

Układam na stolnicy jeden obok drugiego i delikatnie przejeżdżam wałkiem do
ciasta :-)
W zależnośći od ilości i siły "wałkowań" mam od tylko lekko połamanych do
pyłu

Czy tylko "ręczny"?
> Pozdrawiam!
> Marianka

Pozdr
Duży Miś

1. Data: 2004-05-22 08:55:09

Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

22 May 2004 08:05:47 +0200, na pl.rec.kuchnia, Marianka napisał(a):

> Czy tylko "ręczny"?

Wprawdzie nigdy nie próbowałam, ale może dałoby się to zrobić w melakserze,
tymi ostrymi nożami, ale włączając pulsacyjnie, bardzo krótko, dosłownie
ciut ? :)

--
Eva Sheers

1. Data: 2004-05-22 08:56:40

Od: ":: Solana ::" <s...@h...NO-SPAM.com> szukaj wiadomości tego autora

"Marianka" <b...@o...pl> skrev i meddelandet
> Czy jest jakiś
> inny sposób na łamanie herbatników? Czy tylko "ręczny"?

Ja wkladam do garnka czy wysokiej miski i ugniatam np. jakims stalowym
dzbankiem, trzonkiem od walka itp.

magda.

1. Data: 2004-05-22 09:15:37

Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie!
Wczoraj googlowałam, bo chciało mi się coś słodkiego, bez pieczenia...
Znalazłam coś takiego:
5 paczek herbatników
1 słoik dżemu śliwkowego lub wiśniowego
1/2 szklanki cukru
2 łyżki kakao
1/2 kostki margaryny /ja dałam masło/
1/3 szklanki wody
100g rodzynek
zapach rumowy lub arakowy

1 - kakao, cukier, wodę i margarynę zagotować
2 - do lekko przestudzonej masy dodać dżem, rodzynki, 3,5 paczki połamanych
herbatników i zapach
3 - wyłożyć formę herbatnikami /1,5 paczki/ i na to wylać masę

Herbatniki mają być połamane! tak straszą w przepisie...
Ja zrobiłam trochę więcej tego, co w pkt.1 i polałam to coś z wierzchu.
Po godzinie/ tak wymyśliłam, żeby te herbatniki przeszły tą mazią/ wsadziłam do
lodówki i czekam na efekt. Konsumpcja przewidziana ok.15,40
Po zrobieniu mieszaniny w smaku przypominało bajaderki...
Myślę, że możesz wziąć mniej herbatników i zrobić takie coś z resztek...
Pozdrawiam!
Marianka

1. Data: 2004-05-22 09:20:47

Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej! Dziękuję za rady! Bajaderki już zastygają, wyglądają apetycznie i pewnie
jeszcze kiedyś zrobię ... skorzystam wtedy z Waszych "technicznych" rad...
Miłego dnia życzę!
Marianka

1. Data: 2004-05-22 10:11:24

Od: ojolka <ojola@_NOSPAM_Tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marianka napisał:
> [...]
> Po zrobieniu mieszaniny w smaku przypominało bajaderki...
> Myślę, że możesz wziąć mniej herbatników i zrobić takie coś z resztek...

ja znam inny troszkę sposób wszystkie resztki do miski kakao mleko rum
i gniotę ...kulki polewam rozpuszczoną czekoladą lub tylko wiórki
przyklejam ;-)

Jakie mięso na sajgonki?
Nadmiar wędlin
placek pasterza-potrzebuję przepis