ciasto chlebowe mi rośnie i...

1. Data: 2004-05-21 14:26:29

Temat: ciasto chlebowe mi rośnie i...
Od: "Buźka" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

...zamiast rosnąć w górę, rośnie na boki. Nie chcę, by po upieczeniu był
płaski i szeroki, ale wysoki.
Chciałam też uniknąć foremki, ale jak będzie tak dalej rozkwitał, to będzie
musiało się na tym skończyć.
Zaznaczę jeszcze, że chlebek ma dodatek mąki razowej (może to istotne).
Czy ktoś mi powie, co mogę jeszcze zrobić?

Buźka

1. Data: 2004-05-21 17:28:43

Temat: Re: ciasto chlebowe mi rośnie i...
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

"Buźka" wrote:

> [...]
> Zaznaczę jeszcze, że chlebek ma dodatek mąki razowej (może to istotne).
> Czy ktoś mi powie, co mogę jeszcze zrobić?

Dodac wiecej maki. Gdy ciasto na chleb jest za miekkie, rozplywa sie na boki.
Gdy wyrabiasz ciasto i sadzisz, ze jest juz wyrobione, poloz je na stole i
obserwuj: sprezyste, mocne, ciezkie ciasto chlebowe trzyma sie razem, "stoi" w
takiej postaci, w jakiej sie je polozylo na stol, natomiast ciasto zbyt
miekkie natychmiast sie rozpreza i zaczyna sie rozplaszczac. Wtedy nalezy
wrobic w nie wiecej maki, jesli chce sie piec chleb bez formy.

Dla kontrastu, polecam chleb Krolewny Fiony, ktory jest w archiwum - ciasto na
ten chleb wrecz wlewa sie do formy, jest takie rzadkie, a chleb wychodzi
wspanialy. I szybko.
MB

1. Data: 2004-05-22 05:43:30

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ciasto na
> ten chleb wrecz wlewa sie do formy, jest takie rzadkie, a chleb wychodzi

Szukam, szukam, ale znalezc nie moge tego chleba, wszedzie tylko sa opinie
na jego temat i ewentualne uwagi, a przepisu nie widze.
Prosze, daj mi linka do niego.
Dzieki.
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-05-22 17:38:24

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Basiek wrote:

> [...]
>
> Szukam, szukam, ale znalezc nie moge tego chleba, wszedzie tylko sa opinie
> na jego temat i ewentualne uwagi, a przepisu nie widze.

Pierwsza wiadomosc w tym watku ma przepis, dalsze maja komentarze.

http://tinylink.com/?hRHRNOcGeb

Ja robilam ten chleb z dodatkiem sera (ostrego cheddar), z dodatkiem kminku i
lyzki miodu, i z dodatkiem suszonych pomidorow i ziol, pieczony jak focaccia
w duzej plaskiej blasze.

Co do sposobow pieczenia: ja ciasto wstawiam do pieca na rosniecie i juz tej
blachy nie ruszam, zeby nie klapnelo, tylko gdy wyrosnie, podnosze
temperature pieca i pieke az zloty.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-05-23 05:37:14

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tej
> blachy nie ruszam, zeby nie klapnelo, tylko gdy wyrosnie, podnosze

Dzieki wielkie. Na pewno wyprobuje jak tylko skoncze sesje :)
Pozdrawiam.
Basiek.

skwareczki
szukam przepisu