parafina

1. Data: 2001-02-04 08:46:20

Temat: parafina
Od: gosia <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Czy regularne przyjmowanianie parafiny moze miec jakies skutki uboczne?
Slyszlam, ze nie jest ona w ogole absorbowana przez organizm ludzki, czy
to prawda?

Pozdrawiam

M.B.

2. Data: 2001-02-04 10:37:33

Temat: Re: parafina
Od: Adam Śliwiński <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawda, nie jest wchłaniana. Problem jednak w tym, że tworząc powłoczkę na
błonach śluzowych przewodu pokarmowego utrudnia wchłanianie innych
substancyj - tych potrzebnych, również witamin.
Pozdr
Adam
a...@p...onet.pl

Użytkownik gosia <g...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c...@4...com..
.

3. Data: 2001-02-05 11:10:42

Od: "RadeQ" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adam Śliwiński <a...@p...onet.pl> napisał:

> Prawda, nie jest wchłaniana. Problem jednak w tym, że tworząc powłoczkę na
> błonach śluzowych przewodu pokarmowego utrudnia wchłanianie innych
> substancyj - tych potrzebnych, również witamin.

Witam.

Z tego co wiem niewielkie ilości parafiny ciekłej są wchłaniane do układu
chłonnego, co przy przewlekłym stosowaniu może doprowadzić do zwłóknienia
węzłów chłonnych a nawet płuc.
Oprócz tego występują oczywiście,tak jak napisałeś, hipowitaminozy A, D, E,
K, zaburzenia wchłaniania jonów (Ca i P) .
Dodatkowym efektem ubocznym jest zmniejszenie wrażliwości błony śluzowej
odbytnicy na bodźce, co prowadzi do zaparć nawykowych.

Nie warto ładować w siebie hurtowych ilości leków przeczyszczających, bo
wszystkie obarczone są niemiłymi działaniami ubocznymi (nawet ziółka typu
kora kruszyny czy kłącze rzewienia).

pozdr.

R a d e Q
r...@k...chip.pl