parapetowka

1. Data: 2002-06-10 15:01:02

Temat: parapetowka
Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam od niedawna mieszkanko.. W przyszlym tygodniu wreszcie wjezdzaja meble
do kuchni i zamierzam urzadzic:

- parapetowke
- obiad dla rodzicow.

Jesli chodzi o to pierwsze szukam przepisow fajnych, szybkich i prostych ;-)
A drugie - chce zaskoczyc rodzine ;-))

Z gory dziekuje ;-))

Magda

1. Data: 2002-06-10 15:07:03

Temat: Re: parapetowka
Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> wrote in message

> na parapetówę to wszystko, co można w garści nosić: bufet z sałatkami
> różnistymi, ja, jak mnie na stare lata ktoś na coś takiego zaprosi to
> czasem robię mielone, ale małe. Sałatka z czerwonej fasoli też jest
> fajna.
>
> Na obiad, to musisz jakiś kierunek podać, to coś się wymyśli. No i
> warunki brzegowe (stan konta, odległość do dobrze zaopatrzonych sklepów
> w funkcji komunikacji własnej i komunalnej etc)

KOmunikacja bardzo dobra - wlasna w postaci samochodu - stolica, wiec
sklepow pelno. Gotowac lubie. Rodzice miesozerni ;-))))

A salatki ?? Na parapetowke?? jakie???

Magda

1. Data: 2002-06-10 15:07:20

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

warunki brzegowe (stan konta, odległość do dobrze zaopatrzonych sklepów
w funkcji komunikacji własnej i komunalnej etc)

Waldek

1. Data: 2002-06-10 15:17:32

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> KOmunikacja bardzo dobra - wlasna w postaci samochodu - stolica, wiec
> sklepow pelno. Gotowac lubie. Rodzice miesozerni ;-))))
>
> A salatki ?? Na parapetowke?? jakie???

nie wiem jak w Polsce, w .de robi się parapetówy zrzutkowe. Każdy
przynosi coś do ciamciania, a ty zajmujesz się chlebem, bułkami i
napojami. Jak nie, to:
sałatka kartoflana "classic"
sałatka makaronowa, najlepiej kolorowe "sprężynki", do tego ser żółty w
kawałkach, papryka, oliwki, podgotowane grzybki mu-err z soją
sałatka z czerwonej fasoli, ogórki końserwowe i feta
sałatka z sałaty, pomidorów, ogórków

kiełbaski/parówki/małe mielone ewentualnie zrobić jakiś schab pieczony i
pokroić w plastry

tsatsiki/keczup/chili/majonez/inne sosy

Mięsożerne to proponuję (bo akurat mam w tej chwili na to apetyt) lomo
mechado con riz de Cecilia. Kiedyś już przepis podawałem, ale jak nie
znajdziesz, to podrzucę wieczorem lub jutro wieczorem. Zmieniam w tym
momencie miejsce pracy i idę na fuchę.

Waldek

1. Data: 2002-06-10 15:22:13

Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mechado con riz de Cecilia. Kiedyś już przepis podawałem, ale jak nie
> znajdziesz, to podrzucę wieczorem lub jutro wieczorem. Zmieniam w tym

Skoro bylo to poprosze na priv ;-)))

Wielkie dzieki ;-)))

Magda

1. Data: 2002-06-10 19:17:19

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> Mięsożerne to proponuję (bo akurat mam w tej chwili na to apetyt) lomo
>

> Skoro bylo to poprosze na priv ;-)))

jak się okazało, w komplecie ostatnio nie było. Od razu poprawka, ryż po
hiszpańsku to arroz.

Najpierw ten schab:

(na cztery osoby)

1kg schabu bez kości (i mało tłustego)
50g migdałów bez łupin (znaczy obłupić)
50g rodzynek lub śliwek suszonych, drobno pokrojonych
50g wędzonego boczku, drobno pokrojonego.
2 ząbki czosnku
3 łs (łyżki stołowe) oleju
250ml białego wina (np. riesling, tylko nie wyjeżdżajcie tutaj z wermutem,
bo przekręcę kark)

Wywiercić otwory wzdłuż schabu. Ja używam cienkiego, długiego śrubokręta lub
drutów do robótek. Do tych dziur upychać paluchem rodzynki, migdały i
boczek. Ja na ogół biorę tego więcej. Napycham tyle, aż robi się gruba i
twarda beka. Natrzeć trochę solą (uważać, jaki boczek)
Do garnka dać olej i grubo posiekany czosnek. Lekko przyrumienić i
wyciągnąć, bo palony smakuje tragicznie. Włożyć mięso do garnka i dobrze
przypiec ze wszystkich stron. Jak się przypiecze, to polać winem.

Do tego dodajesz sos zrobiony następująco:
4 duże pomidory bez skórki. Ja na ogół biorę dużą puchę, ale sosu nie daję
całego. Teraz będą schody. W oryginale jest 2 chile ancho i 2 chile
guajillo. Obawiam się, że tego w Warszawie też tak łatwo nie dostaniesz.
Jak kumpel ładnie kiedyś powiedział, chile guajillo wyglądają jak nos
pijaka, a chile ancho jak nos pijaka po kontakcie z latarnią. Są to chile
bardzo aromatyczne a nie tak ostre. Zastąpić trudno, ale można spróbować
dać jakieś 2 peperoni z gatunku nie aż tak ostre i normalną paprykę, ale to
naprawdę nie całkiem to samo.
Do tego dodać małą cebulę i wbić w nią 3 goździki. Dodać oregano, tymianek,
pieprz i sól. Gotować jakieś 10 minut, wyciągnąć goździki a resztę
zmalakserować. Dodać resztę sosu jak pomidory z puchy lub wody (jakieś pół
litra) jak świeże.
Cały sos wlać do mięsa. Mięso powinno być przykryte. Ja gotuję to jakąś
godzinkę (czyli 50 minut, godzina ma 60 minut a dobra godzina 62 minuty).
W międzyczasie znika reszta rieslinga w brzuchu.
Do tego dodajesz 1/4 kg drobno pokrojonych ziemniaków i gotujesz jakieś 25
minut (na oko, kartofle mają być ugotowane, ale nie rozciapciane)

Arroz de Cecilia

200g ryżu
1 puszka kukuriza
200g śmietany kwaśnej

Ugotować ryż. Ja to robię tak: ryż płukam, do garnka na troszkę sklarowanego
masła. Lekko podpiekam. NA to 3x tyle wody co ryżu, odpowiednio rosołu
warzywnego Maggi i pokrywka na to. Jak się zacznie gotować, to redukuję
płomień i czekam 20minut. Po tym czasie ryż jest gotowy, nie ma czego
odcedzić i nie jest przypalony ;-)
No i ten ugotowany ryż, wymieszać ze śmietaną i kukurydzą. Włożyć do
piekarnika na 20 minut przy 200°C.

Gotowe

Waldek

1. Data: 2002-06-14 10:02:10

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

napisałem, no i co? Nawet pocałuj mnie w d.... nie było. BEEEEEEEEEE

Waldek

1. Data: 2002-06-14 10:11:03

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:
> napisałem, no i co? Nawet pocałuj mnie w d.... nie było. BEEEEEEEEEE

Może struła się tym, co jej poleciłeś... ? ;-)

Żartuje, żartuje oczywiście, bo wiem, że Ty świetnie gotujesz i znasz się
na rzeczy :)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-06-14 10:17:24

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Może struła się tym, co jej poleciłeś... ? ;-)
>
> Żartuje, żartuje oczywiście, bo wiem, że Ty świetnie gotujesz i znasz się
> na rzeczy :)

albo taka nażarta, że nawet do komputera podejść nie może ;-)

Nic to. A tak apropos: dostałem próbki jakichś ekologicznych zupek w
proszku. Po miesiącu przyszedł list i w pierwszym zdaniu: "mamy nadzieję
że się pan dobrze czuje po wypróbowaniu naszych produktów." Zaraz
człowiekowi lepiej ;-)

Waldek

1. Data: 2002-06-14 10:19:39

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> proszku. Po miesiącu przyszedł list i w pierwszym zdaniu: "mamy nadzieję
> że się pan dobrze czuje po wypróbowaniu naszych produktów." Zaraz

Świetne :))) To miłe z ich strony, że odczekali wymagany okres czasu zanim
zapytali... ;-)))

Pozdrawiam
Lilla

Nazewnictwo kulinarne