parkiet barlinecki

1. Data: 2001-06-25 13:27:37

Temat: parkiet barlinecki
Od: "Robert Ratyński" <R...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Moze ktos mi wyjasni co oznacza uzywany czesto termin deska berlinecka lub
parkiet
chodzi tu o jakis wzor czy raczej sposob wyknania
Pozdrawiam
Robert

1. Data: 2001-06-25 14:19:17

Temat: Re: parkiet barlinecki
Od: "Taunus" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert Ratyński napisał(a) w wiadomości: <9h7e5n$hf2$1@news.tpi.pl>...
>Witam
>Moze ktos mi wyjasni co oznacza uzywany czesto termin deska berlinecka lub
>parkiet
>chodzi tu o jakis wzor czy raczej sposob wyknania

o sposob wykonania

zazwyczaj sklada sie to z 3 warstw drewna:
1 - wierzchnia - jak nazwa wskazuje - wykonana z roznych gatunkow drewna
(buk, olcha, dab, egzowyczne) - lakierowana (kilkukrotnie - w barlinku chyba
5 lub 7) i utwardzana UV
2 - polozona w poprzek - jesli sie nie myle to z sosny (albo lisciaste) -
chodzi o miekkie drewno
3 - cos jeszcze innego (szczerze mowiac nie pamietam co)

w kazdym razie te 3 warstwy sa polaczone ze soba (klejem) - ukladasz cos
a'la panele - na spod folia paraizolacyjna, pozniej takie plyty ze
zmielonych lisci i na to deski (laczone na pioro - wpust)
mozna podobno przykleic tak jak klepke

mam od niedawna taka podloge (z tym, ze nie barlinek - tylko szwedzki kahrs
[czy jakos tak] - tak wiec niewiele moge sie wypowiedziec na temat jakosci,
uzytecznosci itp. - troche stuka [badz co badz jest to podloga plywajaca -
nie przyklejona do podloza] ale nie jest to uciazliwe; wyglada - suuuper -
widac co prawda laczenia desek [240x20 cm] - ale jak kogos to drazni to moze
pociagnac jeszcze raz lakierem - ponoc pomaga)

z krotkiego doswiadczenia - bardzo wrazliwe na zalanie woda (jak mi
przywiezli - jedna paczka byla po zalaniu - mimo, ze juz wyschla to i tak
wyszlo przy ukladaniu, ze jest o 1mm wyzsza niz pozostale - skonczylo sie na
wymianie paczki)

pozdrawiam,
Taunus

1. Data: 2001-06-25 14:31:04

Temat: Re: parkiet barlinecki - suplement
Od: "Taunus" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

jeszcze zapomnialem dodac, ze daje sie to cyklinowac (2-3 razy - niektorzy
podaja, ze nawet 4 - ale ja bym raczej obstawal przy 2 ;-))) )

zreszta cykline nie daje sie raczej czesciej niz co 6-8 lat - tak wiec nawet
dwukrotne powoduje, ze taka podloga polezy przynajmniej 20 lat ;-)) co dla
mnie jest wystarczajace

a w razie drobnych porysowan to nawet na poczatku zalecane jest tylko
delikatne zmatowienie lakieru i tylko i wylacznie ponowne polakierowanie
(bez cyklinowania) - tak wiec jesli dba sie na biezaca - to pewnie i
cyklinowanie wypadnie znacznie pozniej

pozdrawiam,
Taunus

1. Data: 2001-06-25 15:29:42

Od: "majster" <i...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Taunus" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
> jeszcze zapomnialem dodac, ze daje sie to cyklinowac (2-3 razy - niektorzy
> podaja, ze nawet 4 - ale ja bym raczej obstawal przy 2 ;-))) )
>
>W razie wątpliwości można zajżeć
http://www.drexpol.pl
jest tam i o barkiecie i desce barlineckiej
o podłogach Kahrs także oraz praktyczne
wskazówki przy wyborze podłogi.

kominki przeszklone z 3ech stron
Cyklinowanie [Warszawa]
Płyta ceram. AMICA -NOWA!!-sorry za spam
Zmywarka AMICA NOWA-sorry za spam
budowlaniec.pl ... - warto zajrzec