pasaż jelit

1. Data: 2005-04-19 10:25:21

Temat: pasaż jelit
Od: "Artur" <a...@a...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Poszukuję informacji o tym badaniu. Na czym polega, jak długo trwa i czy
jest bolesne?

Pozdrawiam

Artur

2. Data: 2005-04-19 11:10:44

Temat: Re: pasaż jelit
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 19 Apr 2005 12:25:21 +0200, Artur wrote:

> Poszukuję informacji o tym badaniu. Na czym polega,

O ile masz na myśli to, co ja, to polega na połknięciu pewnej ilości
cieniodajnego środka i wykonaniu serii zdjęć rentgenowskich obrazujących
przechodzenie tego środka przez przewód pokarmowy.

> jak długo trwa

Od momentu połknięcia do ostatniego zdjęcia? Nie wiem dokładnie, ale
bodaj 24h. Spytaj lekarza, który kieruje na badanie.

> i czy
> jest bolesne?

O ile mi wiadomo zdjęcia rentgenowskie nie bolą. Mnie nie bolały na
pewno, ale patrz sygnaturka. Widziałem jednego pacjenta, którego bolały,
ale oprócz tego opowiadał on różne inne dziwne rzeczy, więc nie wiem,
czy można mu wierzyć. Połykanie z reguły też nie boli, choć w dużej
mierze zależy to od tego co się połyka.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/

3. Data: 2005-04-19 12:48:30

Od: Meg <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O ile masz na myśli to, co ja, to polega na połknięciu pewnej ilości
> cieniodajnego środka i wykonaniu serii zdjęć rentgenowskich obrazujących
> przechodzenie tego środka przez przewód pokarmowy.

roztworu z barytem , w smaku podobne do np. maloxu

> Od momentu połknięcia do ostatniego zdjęcia? Nie wiem dokładnie, ale
> bodaj 24h.

???

zależy jak szybko trawisz i co ci dolega ale najdłużej to jakieś 6
godzin siedzenia w poczekalni i wykonywanie zdjęc na zawołanie

nic a nic , to tylko rtg :)
tylko czasochłonne

pozdr Magda już po pasażu

4. Data: 2005-04-19 13:27:17

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 19 Apr 2005 14:48:30 +0200, Meg wrote:

> ???

Napisałem lojalnie, ze nie wiem:) Nigdy nie zlecałem tego badania.

5. Data: 2005-04-20 22:07:13

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <d462dm$r0k$1@nemesis.news.tpi.pl>
tako rzecze kazoo :

> Ja mam jeszcze pytanie:
> - takie badanie mozna wykonac tylko po skierowaniu przez lekarza?

Chyba wszystkie rodzaje prześwietleń są tylko ze skierowaniem.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

6. Data: 2005-04-21 05:03:27

Od: "kazoo" <s...@s...spam> szukaj wiadomości tego autora

> Napisałem lojalnie, ze nie wiem:) Nigdy nie zlecałem tego badania.

Ja mam jeszcze pytanie:
- takie badanie mozna wykonac tylko po skierowaniu przez lekarza?

zgorydziekujezaodpowiedz.kazoo

BÓL w nocy
stan zapalny (bylo: wrastajacy paznokiec), a baseny publiczne
PSA
petting i ciąża
sciskanie w gardle