patelnia do omletów

1. Data: 2005-08-23 15:21:42

Temat: patelnia do omletów
Od: "Sylwia" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaka powinna być patelnia, aby omlet wyrósł?

Ja mam teflonową TEFAL i na niej wychodzą mi omlety na milimetr grubości -
takie placki :(
Czy kupno patelni stalowej rozwiąże problem?

Pozdrawiam, Sylwia

2. Data: 2005-08-23 15:28:01

Temat: Re: patelnia do omletów
Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wydaje mi się, że patelnia tutaj nie ma znaczenia.
Jajka ubij mocno. Można osobno ubić żółtka i dodać do nich ubite białko.
Wtedy będzie fajana masa na omlet. Dodaj tłuszcz na patelnię niech się
rozgrzeje i wlej ubitą masę jajeczną. Podczas smażenia podważaj rumieniące
się brzegi omletu i przechylaj patelnię tak żeby masa jajeczna wlewała się
pod omlet. Urośnie grubiutki i będzie przepyszny - u mnie zawsze wychodzi a
patelnię mam beznadziejną

Pozdrawiam,
Ann

3. Data: 2005-08-23 15:28:11

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sylwia napisał:

> Jaka powinna być patelnia, aby omlet wyrósł?
>
> Ja mam teflonową TEFAL i na niej wychodzą mi omlety na milimetr grubości -
> takie placki :(
> Czy kupno patelni stalowej rozwiąże problem?

Problem nie w patelni. Robiłam na różnych i omlet biszkoptowy zawsze rośnie.
--
pa, BasiaBjk

4. Data: 2005-08-23 15:33:48

Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

To ja poproszę przepis na omlet biszkoptowy - nazwa brzmi smakowice.

Ann

5. Data: 2005-08-23 15:44:15

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ania napisał:

> To ja poproszę przepis na omlet biszkoptowy - nazwa brzmi smakowice.

Chodzi mniej więcej o to, o czym pisałas: białka ubija się na sztywno,
żółtka osobno. A przepisów tu masz mrowie:
http://glinki.com/?l=xcydub
--
pa, BBjk (zaraz ktoś Cię ochrzani za pisanie *nad* zamiast *pod*))

6. Data: 2005-08-23 16:07:05

Od: "Sylwia" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Problem nie w patelni. Robiłam na różnych i omlet biszkoptowy zawsze
>rośnie.

Ale ja nie chcę biszkoptowego, tylko zwykły!!! W takim wypadku patelnia
chyba ma znaczenie?

7. Data: 2005-08-23 16:20:59

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sylwia napisał:

> Ale ja nie chcę biszkoptowego, tylko zwykły!!! W takim wypadku patelnia
> chyba ma znaczenie?

'Zwykły' nie rośnie, rośnie biszkoptowy :)

Patelnia nie ma znaczenia, ma przy nalesnikach, które się smaży na
sladowych ilościach tłuszczu.
--
pa, BBjk

8. Data: 2005-08-23 16:43:31

Od: "Sylwia" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 'Zwykły' nie rośnie, rośnie biszkoptowy :)

Oj, zwykły też potrafi urosnąć!
Patrzyłam na ręce kucharkom w osiedlowym barze, w którym serwują pyszne
omlety - one nie oddzielają białek od żółtek, tylko rozbijają jajka do
garnuszka, dodają 2 łyżki oleju, mąkę, sól, mieszają tę masę i wszystko na
taką starą patelnię... I rośnie wspaniale! Jest puchaty i ma zupełnie inny
smak niż biszkoptowy...
Ja też chcę takie robić! A na mojej patelni zawsze wychodzi placek :(

Sylwia

9. Data: 2005-08-23 17:41:16

Od: "Paulinka" <paulinka503@_precz_ze_spamem_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sylwia z adresu w...@o...pl wymodził(a) :

> Ja też chcę takie robić! A na mojej patelni zawsze wychodzi placek :(

To dodaj proszku do pieczenia i problem zniknie.

Pozdrawiam
Paulinka( która omlety woli biszkoptowe)

10. Data: 2005-08-23 18:00:26

Od: DeJotPe <t...@p...oent.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sylwia napisał(a):
> Jaka powinna być patelnia, aby omlet wyrósł?
>
> Ja mam teflonową TEFAL i na niej wychodzą mi omlety na milimetr grubości -
> takie placki :(
> Czy kupno patelni stalowej rozwiąże problem?

ja mam też teflon od tefala i SOA#1, o przepraszam NTG: standardowa
odpowiedx kucharza numer 1:
mi wychodzą:
3 jajka
sól i troche pieprzu
bardzo dobrze rozciapciac aż sie wiecej zrobi (wbic duzo powietrza)
wylać i smazyc na maśle.
podwazanie jakos mi nie wychodzi:/
czasem po prostu odwracam na chwile przed koncem na druga strone:)
aaa! i talerzyk trzeba podgrac grillem w mikrofali, bo na zimnym to w
mig ostygnie i opadnie.
mozna dodac kawałki szynki itp, ale to utrudnia smazenie.

--
Pozdrawiam! http://strony.aster.pl/dejotpe/ _| |_|___
*Jacek* < hC56594:GG > http://42.pl/url/aou / | | \

jak doprawić na smaczek?