patelnie

1. Data: 2002-06-02 14:49:19

Temat: patelnie
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc
poradzcie
chciałbym wyposazyc kuchnie w porzadne patelnie takie na całe zycie
zamirzam kupic zeliwna i jakąs porzadną ze stali nierdzewnej(dobrej firmy)
czy moze wystarczyc sama nierdzewna(podobno potrawy panierowane
ryby,podsmazanie lepiej robic na zeliwnej)
gdzie w warszawie mozna kupic dobre gary i narzedzia.
moze przez internet
do tej pory uzywałem teflonów ale juz kilka zuzyłem
dzieki

julek

1. Data: 2002-06-02 22:17:01

Temat: Re: patelnie
Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> czesc

Czesc :-)

> poradzcie

postaramy sie :-))

> chciałbym wyposazyc kuchnie w porzadne patelnie takie na całe zycie

Takich to chyba nie ma... :-)
Tefalowe trzeba po prostu co jakis czas wymienic - nawet przy delikatnym
obchodzeniu sie powloka w koncu sie uszkodzi.
Ale stalowa na dluuugo na pewno da sie kupic.

> zamirzam kupic zeliwna i jakąs porzadną ze stali nierdzewnej(dobrej firmy)
> czy moze wystarczyc sama nierdzewna(podobno potrawy panierowane
> ryby,podsmazanie lepiej robic na zeliwnej)

Zalezy od tego, do czego ma ta patelnia sluzyc. Inna patelnia do
duszenia inna do smazenia. Lepiej miec przynajmniej dwa rodzaje (i
najlepiej z kazdego rodzaju rozne rozmiary, choc ja sobie z dwoma daje
rade :-)
W Polsce wszystko to "jeden pies" - patelnia to patelnia, w Niemczech
uzywa sie dwoch nazw: Bratpfanne (do smazenia w wysokich temperaturach)
lub Schmorpfanne (do duszenia).
Napisz jaka masz kuchenke (gaz/prad) to wazne, do elektrycznych sa
specjalne modele patelni stalowych (podwojne dno ze spirala z miedzi,
lepiej rozprowadza cieplo).

Acha - dobra stalowa patelnia to tak 200zl+
(np.28 cm stalowa Fisslera kosztuje 105 euro + 45,99 przykrywka...)
Kupujac sprzet firmowy doplacasz, ale czesto masz gwarancje na np. 10-20
lat.
Rozejrzyj sie za produktami Fissler, WMF, Silit, BAF, Schulte-Ufer,
Berndes, Le Creuset...
Np. http://www.toolkauf.de/ (Pod punktem Haushalt -> Kochgeschirre ->
Pfannen znajdziesz produkty 8 firm ze zdjeciami)

>gdzie w warszawie mozna kupic dobre gary i narzedzia.
>moze przez internet

W Wawie to nie wiem, ale na pewno nie kupowalbym przez siec. Najlepiej
wziac do reki, przyjrzec sie dokladnie wykonaniu, sprawdzic wage etc.
(te z podwojnym dnem sa o wiele ciezsze - mi sie to bardzo podoba)

Lukasz Madeksza
Department of Computer Sciences
Technische Universitaet Berlin

1. Data: 2002-06-03 00:27:25

Od: "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Takich to chyba nie ma... :-)

Ja mam "Cyganki" chyba stalowe i to od 5-7 lat i nie znam "nowinek"
pozdr.Alex

1. Data: 2002-06-03 09:19:48

Od: "kasia dostal" <w...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> poradzcie
> chciałbym wyposazyc kuchnie w porzadne patelnie takie na całe zycie

ja Ci moge polecic garki i patelnie firmy ZEPTER - ale one tak naprawde sie
sprawdzaja tylko przy elektrycznych kuchenkach! sa drogie i nie wiem czy
mozna kupic sama patelnie czy tylko komplet, moja mam uzywa ich juz bardzo
dlugo i po pierwsze sa dobre, naprawde dobre a po drugie do dzis nie widac
po nich ze maja juz tyle lat!
sa one uzywane w moim rodzinnym domu juz chyba 8 lat a moze nawet wiecej!
pozdrawiam serdecznie kasia

1. Data: 2002-06-03 09:36:29

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> po nich ze maja juz tyle lat!
> sa one uzywane w moim rodzinnym domu juz chyba 8 lat a moze nawet wiecej!

Fissler, też do gazowych.

Waldek

Jedzenie dla studenta
Ostre!!