patologii troche...

1. Data: 2003-04-11 08:37:59

Temat: patologii troche...
Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
Mam maly problem: krotki tekst po angielsku w ktorym chodzi mi o slownictwo
glownie. Pomyslalem sobie, ze wolalbym uniknac przebijania sie przez opasle
tomy patologii, a tak moze mi sie to udac... Tekst jest nastepujacy:

pathologists and food have an ancient marriage. tuberculous pus is called
caseation, from the latin for cheese; horse blood is cooked to make chocolate
agar; right heart failure causes nutmeg liver; diabetes mellitus means honey
urine; people suffer cucumber gallbladder. strawberries are particular
favourites, leading to strawberry haemangiomas or, in kawasaki's disease,
strawberry tongue. well-differentiated lymphomas have raisin-like appearance.
squeamish? consider military tuberculosis, which causes sago spleen. autoimmune
heart inflammation leads to bread-and-butter pericarditis; glomerulonephritis
makes cola urine. if you have a truly strong constitution, you might consider
swiss cheese uterus, stomach acid acting on blood to make coffee-grounds
vomitus, or my personal favourite; the post-mortem blood clot which separates,
like boiled stock, into chicken fat and redcurrant jelly.

Dzieki z gory tym ktorzy moga pomoc i pomoga...

Ja

2. Data: 2003-04-11 09:47:19

Temat: Re: patologii troche...
Od: "xris" <x...@a...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał
w wiadomości news:7b02.00000ffd.3e967ee7@newsgate.onet.pl...

> [...]
> tomy patologii, a tak moze mi sie to udac... Tekst jest
> nastepujacy:
>
> pathologists and food have an ancient marriage.
[...]
> Dzieki z gory tym ktorzy moga pomoc i pomoga...

A na czym ta pomoc ma polegać?
Pomoc w myśleniu? Pomoc w uniknięciu "przebijania się"? W
jaki sposób?

Bo pewien pomysł mam. Oddaj tekst do tłumaczenia tłumaczowi
specjalizującemu się w tłumaczeniach medycznych.

Mam nadzieję, że pomogłem.

Pozdrawiam,
xris

3. Data: 2003-04-11 10:41:58

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

to ja moze uzupelnie troche, zeby nie bylo niedopowiedzen :-)

fragment pochodzi z tekstu sf, a nie medycznego, jakby sie moglo wydawac... i z
cala pozostala medycyna w tym opowiadaniu sobie bez problemow poradze, bo
troche medycyny lyknalem w moim krotkim zyciu, ale w tym krotkim kawalku nie
chcialbym sie zbytnio machnac. po prostu.

pozdrowienia,

ja

4. Data: 2003-04-11 14:38:59

Od: "xris" <x...@a...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@p...onet.pl>
napisał w wiadomości

> [...]

[...]
> nie
> chcialbym sie zbytnio machnac. po prostu.

reasumując:

1. masz tekst po angielsku
2. tekst stanowi dla Ciebie problem
3. wolisz uniknąć przebijania się przez opasłe tomy
patologii
4. może się to udać, jeśli grupa pomoże
5. tekst, który stanowi dla Ciebie problem, pochodzi z
tekstu
s-f
6. mogłoby się wydawać, że pochodzi z tekstu medycznego
7. łyknąłeś trochę medycyny w swoim życiu
8. Twoje życie jest krótkie
9. nie chciałbyś się za bardzo machnąć w swoim życiu.

Tyle wiemy.

A ja ponowię pytanie:
O jaką pomoc prosisz?

Pozdrawiam,
xris

czy mogę być w ciąży?
okres mimo ciąży
Pytanie o skład chem. tkanek, a właściwie mózgu
Szpitale z chirurgia naczyn - pilne
Antybiotyk Unidox Solutab + wycinanie cyst :(