paznokcie i skórka dookoła co robić?

1. Data: 2007-02-28 07:35:07

Temat: paznokcie i skórka dookoła co robić?
Od: "StGo" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam dwa pytania:

1.. jak można zapobiec łamaniu i rozdwajaniu się paznokci u rąk, co jest
tego przyczyna?
2.. jak wyleczyć, leczyć poszczępione (zadziory) na skorkach koło
paznokci?
Dziękuje za pomocne informacje i pozdrawiam.

StGo

2. Data: 2007-02-28 08:07:19

Temat: Re: paznokcie i skórka dookoła co robić?
Od: "ewka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "StGo" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

> 1.. jak można zapobiec łamaniu i rozdwajaniu się paznokci u rąk, co jest
> tego przyczyna?
> 2.. jak wyleczyć, leczyć poszczępione (zadziory) na skorkach koło
> paznokci?

ad.1. Hania, stala bywalczyni tej grupy podpowiedziala mi nazwe pewnej
odzywki do paznokci, ktora jest najlepsza jaka do tej pory w zyciu mialam,
naprawde dziala, paznokcie po 2-tyg. kuracji i teraz raz, dwa razy
tygodniowo sa mocne, przestaly sie rozdwajac, lamac itd. Wlasnie w niedziele
robilam sobie manucure, skracalam i cieszylam z tego jakie mam teraz ladne
swoje pazurki. Ta odzywka to Herome extra strong, ja kupilam ja na allegro,
bo w sklepie nie do dostania. Dodatkowo lykam witaminki A+E, ale nie wiem
czy to ma tak duzy wplyw, bo wczesniej tez je lykalam i nic.

ad.2. Przede wszystkim nawilzac, to co jest postrzepione przyciac cazkami,
ja przy kazdym manucure stosuje pln zmiekczajacy naskorek i odsuwam
drewnianym patyczkiem, ale nie obcinam skorek, chyba ze sa wlasnie jakies
zniszczone i brzydko stercza. W przypadku kiedy robi sie to systematycznie
to skorki sa ladne i zadbane, wlasnie kiedy sie je ucina to rosna pozniej
poszczepione, dlatego warto w Twoim przypadku zrobic teraz manucure, uciac
skorki za pierwszym razem, a potem tylko odsuwac i pamietac o dobrym
nawilzaniu. Zaraz po odsunieciu skorek paznokcie umyc i nalozyc odzywke (np.
ta Herome :)), potem lakier czy co tam chcesz. Jak paznokcie sa pomalowane
zaraz po odsunieciu to skorki nie wchodza z powrotem na paznokcie tylko
ladnie siedza na miejscu.

--
pozdr,
ewka

3. Data: 2007-02-28 09:17:09

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tego przyczyna?
> 2.. jak wyleczyć, leczyć poszczępione (zadziory) na skorkach koło

Na manicure nie znam się zupełnie...:))) A rozdwajanie, łamliwość paznokci
występuje przy diecie zawierającej niską jakość białka (białko roślinna) lub
nadmiar białka w diecie. Lub jedno i drugie łącznie.
Pozdrawiam Jurek M.

4. Data: 2007-02-28 15:29:47

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jurek" <m...@o...pl> wrote in message

> Na manicure nie znam się zupełnie...:))) A rozdwajanie, łamliwość paznokci
> występuje przy diecie zawierającej niską jakość białka (białko roślinna)
> lub nadmiar białka w diecie. Lub jedno i drugie łącznie.

przypomina mi to kawal o gazdzie zapytanego o pogode na dzien
nastepny, ktory powiedzial "bedzie slicznie slonko swiecic, no chyba
ze bedzie lac"..... ;)

iwon(k)a

5. Data: 2007-02-28 17:58:08

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Jurek" <m...@o...pl> wrote in message

> przypomina mi to kawal o gazdzie zapytanego o pogode na dzien
> nastepny, ktory powiedzial "bedzie slicznie slonko swiecic, no chyba
> ze bedzie lac"..... ;)

A mnie Twój post przypomina zwykłe krytykanctwo, bo nie masz nic po
powiedzenia...
Tak samo jak nie widzisz korelacji diety w aspekcie higieny jamy ustnej...
Pozdrawiam Jurek M.

6. Data: 2007-02-28 18:18:34

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jurek" <m...@o...pl> wrote in message

> A mnie Twój post przypomina zwykłe krytykanctwo, bo nie masz nic po
> powiedzenia...

no co ty, to kawal :))

> Tak samo jak nie widzisz korelacji diety w aspekcie higieny jamy ustnej...

przykro mi, ze takie wnioski wysnules. mam nadzieje, ze nie odbije
sie to niekorzystnie na Twoim zdrowiu w zakresie tkanek jamy
ustnej.

iwon(K)a

7. Data: 2007-03-01 07:33:01

Od: "StGo" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pomalowane zaraz po odsunieciu to skorki nie wchodza z powrotem na
> paznokcie tylko ladnie siedza na miejscu.

chodziło mi o skore nie przy samych paznokciach, a bardziej na bokach palców
odstają kawałeczki, jakby ponacinane - nie wiem jak to nazwać i opisać :-(

Pozdrawiam

StGo

8. Data: 2007-03-01 09:44:53

Od: "ewka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> chodziło mi o skore nie przy samych paznokciach, a bardziej na bokach
> palców odstają kawałeczki, jakby ponacinane - nie wiem jak to nazwać i
> opisać :-(

Tez nie za bardzo umiem sobie wyobrazic, a jak je poucinasz cazkami i dobrze
nawilzysz skore to znowu sie robia? Moze robisz cos takiego co powoduje
podraznienie tych skorek, moze niektore prace rob w rekawiczkach. Na noc
mozesz zaaplikowac maseczke z cieplego oleju i zalozyc rekawiczki,
przynajmniej sie nawilza dobrze.

--
pozdr,
ewka

9. Data: 2007-03-01 11:44:37

Od: "Rohini" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

odstają kawałeczki,
> jakby ponacinane - nie wiem jak to nazwać i opisać :-(

O ile dobrze pamiętam, może to być skutek niedoboru witamin z grupy B,
podobnie jak "zajady" w kącikach ust.
Spróbuj pozażywać B_complex przez jakiś czas, lub multivitaminę lub Duovit
(witaminy+minerały - niedrogie!)

Z tym odsuwaniem skórek to prawda.
Moczy się końce palców w wodzie z niewielkim dodatkiem mydła (w miseczce),
osusza, a następnie odsuwa delikatnie skórki wokół paznokci specjalnym patyczkiem
lub końcem metalowego pilniczka.
Jeśli robisz to systematycznie, nie musisz wycinać skórek, za wyjątkiem jakichś
strzępków,
które mogą się czasem pojawić, gdy mimo wszystko uszkodzi się skórę.
Po zabiegu krem do rąk - np. Glicea rumiankowy (moim zdaniem bardzo dobry)
wetrzyj w paznokcie i skórę.
Najpierw jednak wypróbuj te witaminy + krem do rąk, ponieważ odsuwanie skórek
przy tych zadziorach jakie masz, może być bolesne/spowodować stan zapalny.

Pozdrawiam :)
E.

Czy cumshot poprawia cere?
jak zwykle podkłady