pęcherze

1. Data: 2001-06-15 09:00:13

Temat: pęcherze
Od: "Zosia" <a...@n...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Mam pytanie. Jak to jest z tymi pęcherzami na stopach? Przekłuwać, czy nie?
Moim zdaniem nie, bo ten płyn w pęcherzu podobno przyspiesza gojenie. Jednak
ostatnio przeczytałam, że jednak przekłuwać. Co zrobić, żeby się ich jak
najszybciej pozbyć? Są jakieś maści?
Dziękuję za ewentualne odpowiedzi.

2. Data: 2001-06-16 20:48:44

Temat: Re: pęcherze
Od: "Iwonka" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zosia" <a...@n...e.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ostatnio przeczytałam, że jednak przekłuwać. Co zrobić, żeby się ich jak
rzezczywiscie pecherz dziala jak naturalny plaster i raczej
powinno sie zostawic pecherz, jesli przekluwasz to musi to byc w miare
niezanieczyszczone bo dochodzi do zakazenia tej rany. wtedy ew masci
z antybiotykiem na rane. iwona

3. Data: 2001-06-16 21:46:37

Od: "Noctee" <n...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozumiem ,ze chodzi Ci o pecherze powstajace po otarciach ( trzmping ,
bieganie )
Zauwaz ,ze po wczesnym przekluciu ,role skory przejmuje mlodziutki
,niedojrzaly naskorek pod pecherzem , warto zaczekac ,az ten naskorek
dojrzeje do swej roli i bedzie na tyle mocny ,by chodzenie nie bolalo
Mysle ,ze 2-3 dni z takim pecherzem pozwoli na to aby po przekluciu go bylo
OK
Malo to naukowe wyjasnienie ale jak najbardziej empiryczne
tzn postepujac w ten sposob ,omijam efekt bolu gdy robia mi sie pecherze na
dloniach po przcy fizycznej...

Piotr Sowa

4. Data: 2001-06-16 23:22:20

Temat: Odp: pęcherze
Od: "kk" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dojrzeje do swej roli i bedzie na tyle mocny ,by chodzenie nie bolalo
> Mysle ,ze 2-3 dni z takim pecherzem pozwoli na to aby po przekluciu go

Przekluwajac - pomysl tez o ryzyku zakazenia. Zwlaszcza, jesli nie masz
zbyt higienicznych warunkow (np. trekking w gorach). Lepiej sie
wstrzymac z przekluwaniem, gojenia to w zaden sposob nie przyspieszy.
Choc z wlasnego doswiadczenia wiem, ze kusi, zeby przekluc...
Pozdrawiam,
K.

Ośrodki rehabilitacyjne
Potrzebne informacje na temat HIPERKERATOSIS EPIDERMOLITICA
nerwica
gradówka
Efedryna