perukowiec

1. Data: 2002-06-07 10:41:00

Temat: perukowiec
Od: "Lech" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Widziałem w jednej ze szkółek perukowca o wybarwionych na złoty kolor
liściach. Czy ktoś orientuje się, jaki kolor będą mieć puszyste owocostany?

pozdrwiam Lech

2. Data: 2002-06-07 10:49:06

Temat: RE: perukowiec
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Lech

>Widziałem w jednej ze szkółek perukowca o wybarwionych na złoty kolor
>liściach. Czy ktoś orientuje się, jaki kolor będą mieć puszyste
owocostany?

pozdrwiam Lech

Witam ,
Nie spotkalem w literaturze odmiany o zlotych lisciach.Puszyste peruki
zaleznie od odmiany maja kolory zielonkawe lub czerwonawe.Pozdrawia z Parku
Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

3. Data: 2002-06-08 14:03:47

Od: "Michał Łąpies" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ta odmiana perukowca to " Golden Spirit", odmiana wychodowana dość niedawna,
bo na początku lat 90-tych w holenderskich szkółkach Sandersa.
Niestety nie wiem jakiego koloru posiada " perukę", ale jezeli mozesz to
napisz w której skółce go widziałes; bardzo chętnie bym go nabył.
Pozdrawiam. Michał.

4. Data: 2002-06-08 16:13:43

Od: "Lech" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bo na początku lat 90-tych w holenderskich szkółkach Sandersa.
> napisz w której skółce go widziałes; bardzo chętnie bym go nabył.

Sorry, to nie była szkółka , tylko niewielkie centum ogrodnicze w Rzeszowie.
Byłem przejazdem, trafić trafię, ale dokładnego adresu nie pamiętam. Zreszą
był tylko jeden egzemplarz, który rzucił mi się od razu w oczy, bo stał obok
pięknie wybarwionych na purpurowo odmian 'Royal Purple' . Dopiero później
przyszło mi do głowy, że mogę go wykorzystać do założeń kolorystycznych.
Zamiast bzu koralowego 'Plumosa Aurea' , który mialem posadzić,
prawdopodobnie posadzę tę odmianę perukowaca. Jeśli jeszcze będzie.

zdrowia
Lech

5. Data: 2002-06-08 19:49:29

Od: "JJ" <n...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> niedawna,/.../
Jeśli macie jakieś doświadczenia z prukowcem, to może wiecie dlaczego może
nie tworzyc "peruk"? Kwitnie bardzo obficie, ale po okwitnieciu wszystko
opada. Obok perukowce piekne...
Jan

6. Data: 2002-06-09 09:24:44

Od: "Lech" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli macie jakieś doświadczenia z prukowcem, to może wiecie dlaczego
może
> nie tworzyc "peruk"? Kwitnie bardzo obficie, ale po okwitnieciu wszystko
> opada. Obok perukowce piekne...

Ja doświadczenia nie mam. Mam 3 perukowce 'Royal Purple', ktore posadziłem w
ub. roku, ale jeszcze nie kwitną. Prawdopodobnie dlatego, że na wiosnę
przyciąłem mu wybujałe gałązki, żeby się zagęścił.

Lech

Nowosc z Wietnamu
kłopot ze świekiem..Pomocy!!
dyzur