konkurs i Magia Ogrodow

1. Data: 2001-10-01 21:22:07

Temat: konkurs i Magia Ogrodow
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni Grupowicze

Z wielka przyjemnoscia oglaszam konkurs! Wszelkie szczegoly na temat
konkursu zawarte sa w ponizszym regulaminie. Oficjalne informacje pojawia
sie na stronach grupy niedlugo a tyczasem przynajmniej raz w tygodniu bede
przypominal o konkursie zachecajac wszystkich do wziecia w nim udzialu. A
oto regulamin i szczegoly konkursu:

Regulamin konkursu
1. Konkurs trwa od momentu ogłoszenia na grupie dyskusyjnej pl.rec.ogrody,
zwanej dalej grupą, do 30 lisopada 2001.
2. Przedmiotem konkursu są wszystkie listy wysyłane na grupę.
3. Konkurs dotyczy dwóch kategorii: najciekawszego pytania i najciekawszej
odpowiedzi. Przez najciekawsze rozumie się wszystko co zwróci uwagę jury a
zatem trudne, zabawne, nietuzinkowe, innowacyjne.
4. Jedynym organem rozstrzygaj?cym w konkursie jest jego trójosobowe
jury,którego składu, dla dobra konkursu nie podaje się.
5. W konkursie może brać udział każda osoba, pod warunkiem, że dysponuje
adresem w Polsce, pod który można przesłać nagrodę. W konkursie nie mogą
brać udziału członkowie jury i organizator - Rafał Wolski a także wszystkie
osoby bezpośrednio związane z miesięcznikiem "Magia Ogrodów".
6. Nagrodami w konkursie są dwie roczne prenumeraty czasopisma "Magia
Ogrodów", po jednej dla zwycięzców każdej z kategorii.
7. Każdy z członków jury ma takie samo prawo głosu, przy czym w sytuacji,
gdy takie rozwiązanie nie pozwala na osiągnięcie konsensusu ostateczny i
decydujący głos ma przewodniczący jury.
8. Decyzje jury są ostateczne i nie podlegają odwołaniu.
9. Wszelkie oficjalne informacje o konkursie dostępne są na stronie grupy
pod adresem http://ogrody.agrosan.pl

Wszystkim, ktorzy przeslali swoje propozycje bardzo dziekuje za pomysly. Nie
moglem wszystkich wykorzystac, ale ciesze sie, ze pomagaliscie mi w pracy.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

Wirtualny Sklep Ogrodniczy
http://www.wolski.com.pl/sklep
* promocja - Magia Ogrodów w prezencie *

2. Data: 2001-10-02 09:58:30

Temat: Re: konkurs i Magia Ogrodow
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z wielka przyjemnoscia oglaszam konkurs! [...]
Brawa, huczne brawa, aplauz. :-)

> Regulamin konkursu
> 1. Konkurs trwa od momentu ogłoszenia na grupie dyskusyjnej
pl.rec.ogrody,
> zwanej dalej grupą, do 30 lisopada 2001.
"Nie ma takiego numeru..." ;-)))

> 2. Przedmiotem konkursu są wszystkie listy wysyłane na grupę.
No nareszcie ktoś mnie zacznie czytać od początku do końca [widzisz (...),
bierz przykład z jury]

> 3. Konkurs dotyczy dwóch kategorii:
> najciekawszego pytania i najciekawszej odpowiedzi.
> Przez najciekawsze rozumie się wszystko co zwróci uwagę jury a zatem
[...]

Zadanie
^^^^^^^
Czy pytanie/odpowiedź może być:
najciekawsze = trudne + zabawne + nietuzinkowe + innowacyjne
Ciężki orzech do zgryzienia. Dlatego "rozebrałem" to na czynniki pierwsze:

1. najciekawsze = samo z siebie sugeruje, że chodzi o przymiotnik
pochodzący
od ciekawy [m. os.] czyli w znaczeniu <<interesujący>> się:
1.1. kimś lub czymś, zaciekawiony, ciekawy czegoś; albo
1.2. będący czymś/kimś zainteresowany [w tym przypadku] zadający
(naj)ciekaw/sz/e pytanie i udzielający (naj)ciekaw/sz/ej
odpowiedzi.

Zadanie pozornie wydaje się być łatwe, możemy pisać o kimś kogo z braci
ogrodniczej lubimy [a tym bardziej zapytać o kogoś takiego] nie mówiąc już
o tym, że możemy napisać lub zapytać o naszą pasję innych, jeszcze lepiej,
powinniśmy być w ogóle ciekawi czegoś lub kogoś [mówiąc bez ogródek
wścibscy, im bardzie tym lepiej] czy też dogłębnie zainteresować się tym
co robią inni. A wszystko po to aby zaspokoić=przypodobać się
(naj)ciekaw/sz/emu jury. Inaczej nas nie dostrzegą.

2. trudne = [kogo dotychczas jeszcze nie ogarnęły wątpliwości, to niech
czyta dalej];
trudny st. w. trudniejszy <<wymagający wiele trudu, wysiłku, nie dający
się szybko osiągnąć, wykonać, zrozumieć itp..>>: Trudne zadanie [vide
pytanie/odpowiedź]. *Trudne dla kogoś: Zadanie za trudne dla uczniów.
^pot. Trudny orzech do zgryzienia <<problem trudny do rozwiązania, zadanie
sprawiające trudności>>

3. zabawne = hmmm, zabawa, zabawiać, zabawiać się, zabawić, zabawić się,
zabawka, zabawkarski, zabawkowy, zabawny (?), zabawowy (?).
O kurcze, chyba jednak zabawny, zabawna, zabawne, to to.
Zabawny m. os. zabawni, st. w. zabawniejszy a. bardziej zabawny
<<komiczny, śmieszny, wesoły>>: Zabawny zbieg okoliczności. Zabawna
dziewczynka. Zabawna anegdota. A czy zabawne może być pytanie/odpowiedź?

4. nietuzinkowe = ? Brak w słownikach. Ale zaraz, jest tuzinkowy. Coś, co
jest tuzinkowe, jest często spotykane i bardzo przeciętne. Słowo używane z
dezaprobatą. Aha, czyli ma być niespotykane [skoro tak to jak to
uczynić?], nieprzeciętne i używane z aprobatą czyli <<zgoda>> Aprobata
kogoś, czegoś. Zyskać aprobatę. [Skoro tak to wnioskuję, że należy ją
wcześniej uzyskać? Cenzura = jury?]. Swoją drogą jak niespotykane może być
aprobowane?

5. innowacyjne = <<nowatorskie, reformatorskie>> Innowacyjne propozycje,
rozwiązania.
Propozycje czy też rozwiązania nie występują raczej w formie pytającej,
nieprawdaż?

Czas na podsumowanie:
1. najciekawsze = interesujące/wścibskie;
2. trudne = nie dający się szybko osiągnąć, wykonać, zrozumieć;
3. zabawne = komiczne, śmieszne, wesołe;
4. nietuzinkowe = niespotykane ale aprobowane
5. innowacyjne = nowatorskie, reformatorskie (ale tylko odpowiedzi)

Rezultat:
interesujące, wścibskie = nieosiągalne, niewykonalne, niezrozumiałe +
komiczne, śmieszne, wesołe + niespotykane ale aprobowane + nowatorskie,
reformatorskie

Teraz obie strony równania dzielimy przez wspólny podzielnik czyli:
1. interesujące i wścibskie : najciekawsze = wścibskie;
2. nieosiągalne, niewykonalne, niezrozumiałe + komiczne, śmieszne, wesołe
+ niespotykane ale aprobowane + nowatorskie, reformatorskie : najciekawsze
= nieosiągalne, niewykonalne, niezrozumiałe + komiczne, śmieszne

W wyniku dzielenia otrzymaliśmy:
wścibskie {przynajmniej na tej grupie} = nieosiągalne, niewykonalne,
niezrozumiałe + komiczne, śmieszne

Inaczej mówiąc zadanie określone w p.3 Regulaminu (... najciekawsze ...
[wszystko co zwróci uwagę jury] ... trudne, zabawne, nietuzinkowe,
innowacyjne.) jest z mojego punktu widzenia niewykonalne. Ja tam wolę iść
na całość, tfuuu, na ilość, to znacznie prostsze. I treść nie odgrywa
żadnej roli.
Ech, szkoda, że nie ma takiego konkursu. ;-(((
pozdr. Jerzy
PS
I proszę mi nie mówić, że to było nie na temat.
Albo, że nie o ogrodach. Uważny czytelnik znajdzie to właściwe słowo.

3. Data: 2001-10-02 11:55:45

Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moim zdaniem ten list zdynsansował ewentualną konkurencję:

4. Data: 2001-10-02 12:51:49

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Ja chcialem tylko zwrocic uwage na to, ze dyskryminuje sie tu tzw. Polonie i
posiadajacych wlosci w roznych krolestwach. Ja jako Zablocki na to pozwolic nie
moge i zwojuje Polonusow do kupy, czy zawiazuje rokosz. Zrobimy sobie osobny
konkurs a nagrody beda umowne, jak swego czasu ceny w Polsce.

Ireneusz Piotr Franciszek Zablocki, podstoli korecki

5. Data: 2001-10-02 18:45:49

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

:-) No przykro mi, nie chcialem dyskryminowac Polonusow, ale adres dla
prenumeraty musi byc nestety w Polsce. Mozna podawac adres rodziny a nagrode
odebrac przy okazji rodzinnego spotkania - przeciez masz siostre ;-)

6. Data: 2001-10-02 19:32:12

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moim zdaniem ten list zdynsansował ewentualną konkurencję:
Sugerujesz, że mam sobie sam bić brawa?
Za co?, skoro poniekąd wycofałem się z tak przyjętej formuły konkursu? ;-)
Zostawiłem pole do popisu dla innych. Zdolniejszych. Mnie już nie ma,
wysiadam.
Może jakiś kandydat z LSD albo ... się pokusi?
pozdr. Jerzy

7. Data: 2001-10-02 20:40:08

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

[mailto:o...@n...pl]On Behalf Of Jerzy

(...)
> Moim zdaniem ten list zdynsansował ewentualną konkurencję:
Sugerujesz, że mam sobie sam bić brawa?
Za co?, skoro poniekąd wycofałem się z tak przyjętej formuły konkursu? ;-)
pozdr. Jerzy

Jerzy ;-))) rozumiem,pk4 i pk5 regulaminu.
Moje gratulacje.
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl
ICQ: 101 088 940

8. Data: 2001-10-03 07:40:21

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jerzy ;-))) rozumiem,pk4 i pk5 regulaminu.
Nic mi o tym nie wiadomo.
Wiesz coś więcej? A może Rafał?

> Moje gratulacje.
A gratulacje przyjmuję [nigdy ich za dużo] tylko powiedz za co. :-)))
Pozdr. Jerzy

9. Data: 2001-10-03 07:58:33

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Jury tak sie utajnilo, ze nawet ja dokladnie nie wiem, zatem kto wie, kto
wie...

10. Data: 2001-10-03 09:30:31

Temat: pestki brzoskwin
Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

Pisalem tu kiedys o moich brzoskwiniach. Moze i maja owoce nieco mniejsze od
pomaranczy ;-) i nie tak wybarwione jak te w puszkach ale za to sa bardzo
odporne na mroz i chorobska. Z powodzeniem rozmnazam je przez wysiew pestek.
Ktos z grupy prosil mnie o nasiona. Z powodow dosc oczywistych mam je
dopiero teraz i moge sie nimi podzielic ale wcielo mi gdzies tamtego maila.
Prosze wiec o ponowny kontakt - zreszta gdyby jeszcze ktos byl
zainteresowany to w miare mozliwosci sprobuje pomoc
Pozdrawiam
Tomek

"citrus ponderosa"
Siatka do ochrony stawu