piec turbo przez sufit

1. Data: 2004-05-28 06:31:54

Temat: piec turbo przez sufit
Od: "Krasnal \(Zabrze\)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Chcę zrobić ogrzewanie gazowe w mieszkaniu i cały czas brany był pod uwagę
piec z otwartą komora dwufunkcyjny.

Wczoraj przyszedł jeszcze jeden gość w tej sprawie i zaproponował piec z
zamknięta komorą i z wyrzutem przez sufit i strych (jakieś 3-4 m)

Wydawało mi się, że takie piece w mieszkaniach w domu wielorodzinnym mogą
mieć tylko do 5 kW a ten ma mieć jakieś 20 kW.

Gość się myli czy ja jestem niedoinformowany ?

Pozdrawiam

Krasnal, GG#1103

1. Data: 2004-05-28 07:28:24

Temat: Re: piec turbo przez sufit
Od: Piotr Jankisz <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krasnal (Zabrze)" napisał(a):

> [...]
> mieć tylko do 5 kW a ten ma mieć jakieś 20 kW.
>
> Gość się myli czy ja jestem niedoinformowany ?

Prawda jak zwykle jest pośrodku. Przeciętne mieszkanie wymaga stosunkowo
niewielkiej mocy grzewczej rzędu kilku kW, a to jest na ogół dolna
granica na jakiej można ustawić kocioł. Swoje mieszkanie 80 m^2 ogrzewam
kotłem 2f z zamkniętą komorą spalania ( Elexia Comfort ), ustawioną na
minimalną moc 7 kW i ta moc wydaje się właściwa, ale w mniejszym
mieszkaniu z pewnością będzie za duża. Zwyczajnie trzeba sprawdzić w
dokumentacji kotła, jaki jest zakres mocy dla CO.

A co do zamkniętej komory spalania - warto taki kocioł mieć, szczególnie
w mieszkaniu. Kocioł z otwartą komorą ma zwyczaj błyskawicznie
wychładzać pomieszczenie w którym się znajduje ( np. kuchnia ) i będzie
to uciążliwe. Co innego, jeżeli kocioł jest w pomieszczeniu, na
komforcie cieplnym którego nam nie zależy.

--
Piotr Jankisz
Małe co nieco o rowerach:

1. Data: 2004-05-28 07:38:47

Od: "Krasnal \(Zabrze\)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale pytałem raczej o możliwość zamontowania takiego pieca w budynku
wielorodzinnym - bo wydawało mi się, że nie można
Co do wyższości kotła z zamknietą komorą nad kotłem zwykłym to już się tyle
naczytałem........ale nigdy nie brałem go pod uwagę

Krasnal, GG#1103 - mogę się ukrywać :)

1. Data: 2004-05-28 07:44:22

Od: Piotr Jankisz <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krasnal (Zabrze)" napisał(a):

> Ale pytałem raczej o możliwość zamontowania takiego pieca w budynku
> wielorodzinnym - bo wydawało mi się, że nie można

Jakiego ? Z zamkniętą komorą ? U mnie 3/4 osiedla ma takie w swoich
mieszkaniach, w domach jak najbardziej wielorodzinych.

1. Data: 2004-05-28 07:46:33

Od: "Krasnal \(Zabrze\)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Jankisz" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

> Jakiego ? Z zamkniętą komorą ? U mnie 3/4 osiedla ma takie w swoich
> mieszkaniach, w domach jak najbardziej wielorodzinych.

Gość mi proponuje Vaillanta Turbo - brać taki piec ??
Muszę jeszcze znaleźć gdzieś ceny - bo gość chce jakieś 3700 brutto

Krasnal, GG#1103 - mogę się ukrywać :)

1. Data: 2004-05-28 08:05:12

Od: "aw" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gość mi proponuje Vaillanta Turbo - brać taki piec ??
> Muszę jeszcze znaleźć gdzieś ceny - bo gość chce jakieś 3700 brutto

Za tą cene ogrzejesz dom 150 m2 - a może ceny tak skoczyły? Mnie to chcieli
wcisnąć tą metodą piec do ogrzewania połowy Polski. Wiadomośc o tych 7 kW,
że to za dużo brzmiała rozsądnie. Za duża moc pieca - za duże opłaty za gaz.
--
Zdrufko
AW

1. Data: 2004-05-28 08:22:48

Od: Piotr Jankisz <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

aw napisał(a):

> [...]

Nie wiem. Wpierw popytałnym w serwisie co oni na to. Tam na ogół siedzą
ludzie obeznani w temacie.

> Wiadomośc o tych 7 kW,
> że to za dużo brzmiała rozsądnie. Za duża moc pieca - za duże opłaty za gaz.

To nie tak ( chyba ). Jeżeli kocioł jest zbyt mocny w stosunku do
zainstalowanej mocy grzewczej, to będzie włączał się bardzo często, ale
na bardzo krótko, za gaz zapłacisz mniej więcej tyle samo, ale za serwis
kotła więcej.

1. Data: 2004-05-28 08:49:15

Od: "aw" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem. Wpierw popytałnym w serwisie co oni na to. Tam na ogół siedzą
> ludzie obeznani w temacie.

Miałem na mysli, to, że chcą Ci wcisnąć piec (kocioł) droższy, niz
potrzebujesz. Zapewne mniejszy spełniłby spokojnie Twoje zapotrzebowanie.

> [...]
> zainstalowanej mocy grzewczej, to będzie włączał się bardzo często, ale
> na bardzo krótko, za gaz zapłacisz mniej więcej tyle samo, ale za serwis

Chyba masz rację. Tak jak pisałem było w czasach przed automatyką.
Aczkolwiek miałem na mysli to, że w okolicy mocy minimalnej ma zazwyczaj
gorszą sprawność.
--
Zdrufko
AW

1. Data: 2004-05-28 09:22:24

Od: Piotr Jankisz <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

aw napisał(a):

> Chyba masz rację. Tak jak pisałem było w czasach przed automatyką.
> Aczkolwiek miałem na mysli to, że w okolicy mocy minimalnej ma zazwyczaj
> gorszą sprawność.

To prawda, tyle że sumaryczne koszty własnego CO gazowego w małym
mieszkaniu są stosunkowo niskie, tak że ich podniesienie np. o 20 % nie
stanowi problemu. Zaś serwis kotła potrafi być drogi.

1. Data: 2004-05-28 11:19:50

Od: "Adam" <f...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gość mi proponuje Vaillanta Turbo - brać taki piec ??
> Muszę jeszcze znaleźć gdzieś ceny - bo gość chce jakieś 3700 brutto
a moze TurboMax+ 15kW z www.kotly.com.pl - ja kupilem i jestem zadowolony.

Adam
www.karwia.prv.pl

Wczasy w Miedzyzdrojach