pierwsza pomoc

1. Data: 2004-11-18 16:33:54

Temat: pierwsza pomoc
Od: "Olka_KN" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Docierają do mnie sprzeczne informacje więc proszę o dyskusję.
Czy wkładamy coś do ust osobie, która ma napad padaczki??
Jak tak to co?

Pozdrawiam
Olka

2. Data: 2004-11-18 21:52:11

Temat: Re: pierwsza pomoc
Od: "Neoxeon" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem właśnie po pięciodniowym szkoleniu do zespołu przedmedycznego i
wyraźnie się mówi że:
1. Jak widzisz że ktoś ma atak nic nie wkaładaj do ust bo skończy się to
wybiciem zębów(szczękościsk jest bardzo silny), a ewentualny odgryziony
język zadławi pacjenta. Nie trzymaj za ręce, nogi, bo można uszkdzić, a
nawet połamać kości. Jedynie ochroń głowę kładąc pod nią coś miękkiego.
Czekaj aż atak minie i zawiadom pogotowie, lub rodzinę - chorzy na epilepsję
noszą przy sobie często breloczki z danymi.
2. Jak ktoś ma aurę przed napadem i mówi ci że czuje że zbliża się atak włóż
do ust coś w stylu torbu, portmonetki, kawałka ubrania. NIGDY KLUCZE, bo
łamią zęby i się człowiek dławi!!! Nie wkładaj swoich palców bo jest to taki
szczękościsk że odbryzie.

Jakby co służę świeżymi informacjami na temat pierwszej pomocy.

3. Data: 2004-11-20 11:31:14

Od: "Marta" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

--

Użytkownik "Neoxeon" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wybiciem zębów(szczękościsk jest bardzo silny), a ewentualny odgryziony
> język zadławi pacjenta. Nie trzymaj za ręce, nogi, bo można uszkdzić, a

Nas na studiach uczono jednak, ze trzeba przytrzymać kończyny górne i dolne.
Sa to miejsca kostka (kk. dolne) i nadgarstek (kk. górne)

> [...]
> taki
> szczękościsk że odbryzie.
>
> Jakby co służę świeżymi informacjami na temat pierwszej pomocy.
Co do reszty się zgadzam :)

Marta
(gg:3571564)

Seks z prostytutką a zakażenie HIV, cz. 2
Jaki język na maturze chcąc na medycyne...
Zespół Sjörgena
Mozgowe porazenie dzieciece
Czy lek DEPAKINE dla 3 latka jest bezpieczny?