pigwa

1. Data: 2004-12-14 22:45:30

Temat: pigwa
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

wlasnie skonczylem pozbawiac nasionek owoce pigwowca
:)
zostalo mijeszcze okolo 1,5kg owocow pigwy
:)
i tak sie zastanawiam czy wkroic je do pigwowca na nalewke
czy tez warto cos innego zrobic
chocby inna naleweczke
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

2. Data: 2004-12-15 08:46:37

Temat: Re: pigwa
Od: "Dirko" <d...@5...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:00ca01c4e22a$f9ac50e0$65c51b53@smal9k1kzfv9ki
Tadeusz Smal <s...@s...pl> napisał(a):

> [...]
> zostalo mijeszcze okolo 1,5kg owocow pigwy
> :)
> i tak sie zastanawiam czy wkroic je do pigwowca na nalewke

Hejka. 1 kg. owoców pigwy pokroić na ósemki, wydrążyc gniazda
nasienne i rozdrobnić na kawałki. Zalać litrem spirytusu i 1/2 ltr
wódki. Szczelnie zamknąć i odstawić na 6 tygodni w temp. pokojowej.
Część nalewki zlać do butelki, zakorkować i z napisem wytrawna
odstawic, żeby dojrzewała. :-) Do reszty wsypać 1/2 kg. cukru i
odstawić na kilka dni, aby dobrze się rozpuścił, poruszając często
słojem. Przefiltrować nalewkę słodką, połączyć z częścią wytrawnej do
smaku, rozlać do butelek, zakorkować i odstawić do zdekantowania.
Można też robić nalewkę z pigwy z rodzynkami i whisky albo miodem,
korzeniem arcydzięgla i skórkami z pomarańczy. :-)
Pozdrawiam kipersko Ja...cki

3. Data: 2004-12-15 08:59:59

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Można też robić nalewkę z pigwy z rodzynkami i whisky albo miodem,
> korzeniem arcydzięgla i skórkami z pomarańczy. :-)
> Pozdrawiam kipersko Ja...cki

w tym roku 'produkuję' dwa rodzaje nalewki z pigwy
jedną z cukrem, a drugą z miodem...
ale zaintrygowałeś mnie tymi rodzynkami...
kiedy powinnam je dodać? może jeszcze mogę?
moja nalewka 'robi się' już 3 tygodnie

Pozdrawiam.
Jini - aniołek z piernika ;-)

4. Data: 2004-12-15 10:55:50

Od: "Dirko" <d...@5...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cpoulr$j4d$1@nemesis.news.tpi.pl Jini
<j...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> jedną z cukrem, a drugą z miodem...
> ale zaintrygowałeś mnie tymi rodzynkami...
> kiedy powinnam je dodać? może jeszcze mogę?

Hejka. Aniołek? ;-) No dobra, u aniołka warto mieć chody. :-)
Kilogram pigwy przygotować, jak poprzednio. Sporządzic syrop z 1/2 kg.
cukru i szklanki wody. Zagotować stale mieszając, dodać sok z 1 cytryny
i jej cienko okrojoną skórkę (bez albedo). Do gotującego się syropu
wkładać pigwę i mieszając gotować na małym ogniu przez 5 minut. Dodać 5
dag. rodzynek i gotować następne 5 min. Odstawić, odczekać aż
wystygnie, przelać do słoja, wlać litr whisky, szczelnie zamknąć i
odstawić na miesiąc. Potem przefiltrować i wlać do butelek, zakorkować.
:-)
Pozdrawiam angelologicznie Ja...cki
PS Nikt mnie nie zmusi do zmarnowania whisky :-D

5. Data: 2004-12-15 11:48:52

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
(...)
> PS Nikt mnie nie zmusi do zmarnowania whisky :-D

Czerwonego Jasia możnaby zmarnować, ale nikt mnie nie zmusi do robienia
słodkich nalewek ;) Tzn. słodkie też robię, ale sa produktem ubocznym
z zasypanych cukrem owoców po zlaniu nalewki wtrawnej i służą jako
sok do herbaty rozgrzewającej.

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

RE: Technika sępienia-zdjęcia