pilne pytanie o rezonans magnetyczny!!!

1. Data: 2003-12-12 11:12:06

Temat: pilne pytanie o rezonans magnetyczny!!!
Od: "Gospodarz" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!
mam pilne pytanie: jak dokładnie wykonuje się badanie rezonansu magnetyczneg
głowy (chodzi dokładnie o przysadkę) z kontrastem? w jaki sposób podaje się
badanemu kontrast?
z góry dziękuję
marcin(-ek)

2. Data: 2003-12-12 11:13:10

Temat: Re: pilne pytanie o rezonans magnetyczny!!!
Od: "Gospodarz" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

a może macie po prostu link do strony gdzie możnaby dokładny opis tego
badania przeczytać?

3. Data: 2003-12-12 11:47:41

Od: "Michał" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gospodarz" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
magnetyczneg
> głowy (chodzi dokładnie o przysadkę) z kontrastem? w jaki sposób podaje
Z własnego doświadczenia powiem Ci, że jest to badanie b. proste. Leży się,
wsuwają Cię do komory ( kto cierpi na klaustrofobię- ma pecha!) a nad głową
przesuwa się takie coś (światełko?); badanie trwa ok. 1 godziny. Kontrast
podaje się dożylnie, zastrzykiem. Przynajmniej tak to wszystko wyglądało u
mnie. Pozdrawiam.

Wynik RTG płuc.
Hartować czy chorować
jakie zabiegi rehabilitacyjne