plamy z wosku

1. Data: 2003-01-09 23:02:44

Temat: Re: plamy z wosku
Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Asia wrote:

> [...]
> Moze OT ale zaryzykuje
> jak mozna usunąc plamy z wosku z kanwy lnianej?
> wyszywalam swiateczny obrusik przez chyba 3 miesiace, a tu po kilku dniach
> uzywania mam dwie plamy - jedna to czerwone wino (ale mam nadzieje ze z
> tym sobie Vanish poradzi) a druga z wosku CZERWONEGO!!
> probowalam zelazkiem ale niestety niewiele to dało, troszke wytopilo sie
> ale czerwone jak bylo tak jest.
> ostatecznie moge tam cos wyszyc, ale niechętnie bo to obrusik z
> symetrycznym haftem :(
> nigdy mi sie tak obrusy nie plamią a TEN akurat MUSIAŁ!

Witam!

Najpierw sprobuj jeszcze raz zelazkiem przez gruba serwetke papierowa lub
bibule, jesli to nie pomoze, to sprobuj benzyna ekstrakcyjna, ale benzyna
moze bardzo powoli rozpuszczac ten wosk. Zanim jednak uzyjesz benzyny,
sprawc na 'lewej stronie' czy benzyna nie usuwa zabarwienia samego obrusa.
Moze z rozpuszczalnikow masz tez gdzies ksylen (bywa w sklepach z farbami).
Sprobuj tak jak z benzyna, ale trudniej jest usunac zapach ksylenu.
Jestem ciekawy efektu - napisz czy moje rady byly Ci pomocne.

Pozdrawiam,

Nik

1. Data: 2003-01-10 07:36:31

Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nikodem Kuźnik" <n...@W...albatros.gliwice.pl> napisał w
wiadomości news:avl2j7$2gf$1@shilo.silesia.pik-net.pl...

> [...]
> Sprobuj tak jak z benzyna, ale trudniej jest usunac zapach ksylenu.
> Jestem ciekawy efektu - napisz czy moje rady byly Ci pomocne.

dzieki, obrus w miejscu plamy jest biały wiec nie powinien CHYBA zmienic
koloru pod wpływem benzyny.
Spróbuje.

Asia

1. Data: 2003-01-10 12:03:26

Od: "Maciej L." <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Asia napisał:
> [...]
> haftem :(
> nigdy mi sie tak obrusy nie plamią a TEN akurat MUSIAŁ!

W LeClercu widzialem akie zestawy do "znikania" plam... ;-)
Kilka tubek z opisami co likwiduja. Jakas niemieca firma, podobno
re-we-la-cja (w/g mojej znajomej)

--
Pozdrawiam serdecznie
Maciej Lewczuk / Redakcja CD-Action