płyta grzejna - inox?

1. Data: 2003-03-23 18:12:36

Temat: płyta grzejna - inox?
Od: "Anador" <p...@i...pl_usun_antyspamy> szukaj wiadomości tego autora

Witam, jesteśmy w trakcie remontu kuchni; chcemy zmienić m.in. kuchenkę.
Wybraliśmy już płytę grzejną Amiki i tu pojawił się problem; byliśmy już
zdecydowani wybrać wersję inox, ale znajomi odradzają nam - podobno widać
każde zabrudzenie. I tu prośba: jeśli ktoś ma taka płytę, czy może podzielić
się uwagami; jak to wygląda przy normalnym użytkowaniu (tzn. codzienne
gotowanie obiadów itp.) Czy warto, czy lepiej pozostać przy wersji biała
emalia.
Z góry dziękuje za wszystkie informacje i pozdrawiam
Ania

1. Data: 2003-03-25 07:46:58

Temat: Re: płyta grzejna - inox?
Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> emalia.
> Z góry dziękuje za wszystkie informacje i pozdrawiam

Mam INOXa Aristona i sprawuje się doskonale a brud jest brudem jak nie
czyścisz to jest brudne. Bez przesady trzeba tylko stosować łagodniejsze
środki bo bardziej ryski widać niż brud. Ale jest też różna jakość metalu z
jakiego są zrobione rzeczy. Teściowa miała zlewozmywak gładki inox i był
cały czas brudny od plam wody, zacieków. Posłuchałem się rady znajomych i
kupiłem nie z gładkiej blachy tylko tłoczonej z wzorkiem ( len ) Franke i
jesteśmy zadowoleni . Po umyciu normalnym płynem ewentualnie z odrobina
domestosa ( doskonale usuwa wszystkie naloty i przebarwienia np. po
herbacie, kawie - lśni nowością) należy przetrzeć odrobina oliwy (inf. z
instrukcji producenta) i jest jak nowy a i brud i woda inaczej spływają.
Specjalnie sprawdziłem jak wygląda płyta kuchenna rano ( nie myta od 2 dni
dziś wtorek a żona przyznała się że myła w niedzielę) i jest kilka plam od
pryskania ale nie widać brudu czy innych plam . Mam wszystko w inoxie
zlewozmywak, płytę, okap, kuchenkę mikro i po zrobieniu testu okazuje się że
to co mówiłem z ta jakością blach się potwierdza, na zlewozmywaku i płycie
nie ma śladów palców, a na kuchence i okapie każde dotkniecie pozostawia
delikatny ślad, wiec jest różnica. Przetarłem nawet część płyty wilgotnym
niezbyt czystym zmywakiem i nie widać nawet gdzie to było. Sam dość często
myję kuchenkę mikrofalową bo myślałem że żona nie ma czasu ale widzę teraz
ze to nie to.
Zrób test przed zakupem dotykając np. wilgotna ręką tego inoxa i jeśli metal
będzie zmieniał odcień to rzeczywiście może być później trudno z tą
estetyką.
Pozdrowienia Andrzej

1. Data: 2003-03-25 11:24:14

Od: "Anador" <p...@i...pl_usun_antyspamy> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziekuję za wyczerpującą odpowiedź. Tak właśnie myślałam, że
zostaliśmy niepotrzebnie nastraszeni.
Pozdrawiam
Ania

Gravena