płyta indukcyjna

11. Data: 2009-01-17 23:49:07

Temat: Re: p?yta indukcyjna
Od: lukas <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 17-01-2009 o 16:19:07 robert <r...@s...pl> napisał(a):

> chociażby tutaj:
> http://www.allegro.pl/item516810293_podkladka_adapta
cyjna_do_indukcji_19cm_bg_2224.html

a ta podkładka to sie nie grzeje?

lukas
gg:4407885;icq:248888549;jabber:lukas[at]jabber.icp.
pl;tlen:lukasew
http://pl.lostpedia.com Zwijasz? - http://www.zwijaj.pl

12. Data: 2009-01-17 23:58:08

Temat: Re: płyta indukcyjna
Od: Baseciq <n...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 17 Jan 2009 23:44:54 +0100, Ikselka napisał(a):

> Czytam ze zdziwieniem - ja zamiast na zegarek, patrzę na stan ryżu lub
> makaronu, kiedy się one gotują ;-)

Nigdy nie masz tak, że masz już wszystkie dosyć, nie chce Ci się tego ryżu
pilnować i po prostu go gotujesz X minut z pudełka, a na pretensje DP
odpowiadasz "odwal się, gotowane tyle ile napisali na pudełku"?

13. Data: 2009-01-18 00:07:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Jan 2009 00:58:08 +0100, Baseciq napisał(a):

> Nigdy nie masz tak, że masz już wszystkie dosyć, nie chce Ci się tego ryżu
> pilnować i po prostu go gotujesz X minut z pudełka, a na pretensje DP
> odpowiadasz "odwal się, gotowane tyle ile napisali na pudełku"?

Ja mam zupełnie inaczej z racji gotowania na fajerkach głównie - zagotowuję
ryż, przykrywam i wstawiam do niezbyt gorącego piekarnika - siedzi tam,
póki sobie o nim nie przypomnę, a co, chromolę. Ale to dlatego, że lubimy
mięciuteńki ryż :-)

14. Data: 2009-01-18 02:35:21

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Sty, 13:08, "robert" <r...@s...pl> wrote:

> jak gotujesz w domu obiady dla rodziny, to i 4 pola to za mało :-)
> więc jak chcesz indukcję, to warto 4 polową, do tych twoich czaderskich
> garnków, których rzadko używasz, wystarczy specjalna podkładka grzewcza, na
> której możesz stawiać garnki odporne na indukcję

> tu nie chodzi o doświadczenia, ani mity czy prawdy, indukcyjne są
> oszczędniejsze z powodu braku strat energii na ogrzewanie płyty, spirali i
> czegoś tam jeszcze...
>
> --
> pozdrawiam
> robertwww.sabina.studioonline.pl

Po za oczywistymi stratami na podkłądce grzejnej. Oczywiście 90% to
jest zwykła przesada zwana marketingiem...

15. Data: 2009-01-18 02:51:02

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Sty, 23:44, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Czytam ze zdziwieniem - ja zamiast na zegarek, patrzę na stan ryżu lub
> makaronu, kiedy się one gotują ;-)

He..he, ryż (czy inne kasze najlepiej gotować starym sposobem -
krótkie gotowanie i zamiast pod pierzynę wstawienie do piekarnika na
podtrzymanie temperatury - aby doszły. Zwłaszcza jak chce się mieć "na
sypko".
Na odmianę makarony domowej roboty 10 jajek na 1kg mąki gotuje
się do gotowości czyli do utraty posmaku surowizny, one będą "al
dente". Oczywiście wskażnikiem przybliżającego się momentu odcedzenia
jest wypłynięcie wszystkich klusek na powierzchnię wody. Wtedy jeszcze
króciutki momencik gotowania i hartowanie - przelanie odcedzonego
makaronu strugą zimnej wody (o ile w kranie jest dobra woda, lub
zalanie woda z filtra RO.
Najlepszy do gotowania jest garnek do makaronu, ale nie z
dziurkowaną pokrywą (choć też przydatny - np do gotowania ziemniaków i
warzyw - mozna odlać wodę trzymajac pokrywę przyciśniętą do garna w
pozycji "normalnej" - nic się wie wysypie a i poparzyć dłonie
trudniej.
Do gotowania makaronu najlepszy jest garnek z wkładką dziurkowaną
o dużej pojemności - wyjęcie jej z garnka pozostawia "kluszczankę" w
garnku, można w niej ugotować następną partię makaronu.

16. Data: 2009-01-18 02:59:36

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Sty, 01:07, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> ryż, przykrywam i wstawiam do niezbyt gorącego piekarnika - siedzi tam,
> póki sobie o nim nie przypomnę, a co, chromolę. Ale to dlatego, że lubimy

Hy...hy, podaj tv-matołkom info, że gotowanie na sypko zależy w
dużym stopniu od ilości wody czyli trzeba odmierzyć, a czas gotowania
trzeba dobrać do np. ryżu - kupując jego dużą partię z jednego
zbioru. :-)))
A minutnik to w zasadzie do gotowania jajek na miękko...

17. Data: 2009-01-18 03:31:38

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

cyjna_do_indukcji_19cm_bg_2224.html

> a ta podkładka to sie nie grzeje?

Sam pomyśl jak ona może działać?
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

18. Data: 2009-01-18 03:59:23

Od: "Xena" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości:1345d43b-8958-474c-bb18-77edbb6d7e0a@i18g
2000prf.googlegroups.com,
Lolalny Lemur <s...@o...pl> napisał(a):
> [...]
> prądu w stosunku do zwykłej płyty elektrycznej. Jakie są Wasze
> doświadczenia - mit to czy prawda?
>
> Z góry dzięki za pomoc i wszelkie sugestie.

Kup 4-palnikową i taką nakładkę za około 50 zł, którą kładziesz na kuchnię,
a na to dowolny garnek. Będzie wilk syty i owca cała.

pozdrawiam Tatiana
--
Śmiech - to szczere królestwo człowieka.
/Francois Rabelais/

19. Data: 2009-01-18 07:26:30

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

>Do gotowania makaronu najlepszy jest garnek z wkładką dziurkowaną
>o dużej pojemności - wyjęcie jej z garnka pozostawia "kluszczankę" w
>garnku, można w niej ugotować następną partię makaronu.

A widziałeś gdzieś taki garnek w sklepie, bo ja wielokrotnie
rozglądając się za garnkiem do makaronu nie spotkałem.
Pełno różnych garnków do gotowania "na parze" ale one
ani do makaronu ani do tej pary.

20. Data: 2009-01-18 07:40:11

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Sty, 08:26, "michalek" <m...@g...com> wrote:

> A widziałeś gdzieś taki garnek w sklepie, bo ja wielokrotnie
> rozglądając się za garnkiem do makaronu nie spotkałem.
> Pełno różnych garnków do gotowania "na parze" ale one
> ani do makaronu ani do tej pary.

Jasne - ale nie jest tani I raczej duży. Już tańsze są te z
dziurkowaną w połowie pokrywą.

Jaki higrometr
Zabezpieczenie piwnicy - alarm z Allegro
Przepływowy podgrzewacz wody - hydrauliczny czy elektroniczny?
Domy szkieletowe letniskowe i caloroczne - producent
Zmywarka - sól (niedawny wątek)