po cesarskim cieciu

1. Data: 2003-11-12 14:32:51

Temat: po cesarskim cieciu
Od: "iza b." <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapewne moj post bedzie bardzo chaotyczny i mało
konkretny, gdyz problem został mi "zlecony" przez Przyjaciółke.
Kobieta, bardzo wysportowana, ciaza prawidłowa.
Niestety brzuch zupełnie sie nie obnizył i poród musiał
nastapic przez cesarskie ciecie. A odbyło sie to
wszystko w lipcu tego roku. Czy jest mozliwym, by
do tej chwili cos tam sie w brzuchu nie pogoiło???
Przyjaciółka nadal odczuwa ból, ma uczucie ciagniecia.
Prowadzacy ginekolog stwierdził, ze badac jej nie bedzie,
póki sie nie zagoi. Ją boli i goic sie nie chce. Co biedaczyna
ma poczac? czekac? Zrobic jakies badania? Czy moze
zmienic lekarza?
Oczekuje jasnych (tak bym mogła to przekazac przyjaciólce)
odpowiedzi.

pozdrawiam iza, ktora nie była w ciązy

2. Data: 2003-11-12 14:59:23

Temat: Re: po cesarskim cieciu
Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "iza b." <i...@o...pl> napisał w
wiadomości news:botgcg$kcf$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> ma poczac? czekac? Zrobic jakies badania? Czy moze
> zmienic lekarza?
> Oczekuje jasnych (tak bym mogła to przekazac przyjaciólce)

Nie byłem co prawda w ciąży ale:

- bywa że po cesarce boli i przez parę lat
- jeżeli się nie goi to zmienić lekarza (i to jak
najszybciej) i zrobić badania
(może być wszystko od zapaprania gronkowcami po zaszycie
brudnej ścierki)

Pozdrawiam
Qwax

3. Data: 2003-11-12 15:45:38

Od: "IWONA" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Ja miałam cesarkę pod koniec czerwca tego roku , długo dochodziłam do siebie
, ale juz jest ok .
Jezeli boli Ją blizna to chyba jest w porządku , podobno mozna ją czuć nawet
podczas zmiany pogody . Nie mogę tego potwierdzić , słyszłam tez takie
opinie , ze blizna mozna czuć bliznę nawet przez 1-2 lata . Tego tez nie
mogę potwierdzic , ja juz nic nie czuję w okolicy blizny .Gorzej jest ,
jezeli rana się nie zablizniła , juz dawno powinna . Generalnie
zasięgnełabym opinii innego lekarza lub nawet zrobiła usg u dobrego !
specjalisty . Poza tym nie rozumiem postawy lekarza Twojej przyjaciółki ,
ale niestety o dobrego i zapobiegliwego lekarza jest trudno . Jak to nie
będzie Jej badał dopóki nie przestanie bolec ???? Coś chyba jest przyczyną
bólu i trzeba to sprawdzić !
Pozdrawiam
Iwona
Jakbyście miały jeszcze jakieś pytania , to poproszę na grupę lub na priva .

4. Data: 2003-11-12 15:57:05

Od: "wojus" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> póki sie nie zagoi. Ją boli i goic sie nie chce. Co biedaczyna
> ma poczac? czekac? Zrobic jakies badania? Czy moze

hej

ja jestem po cesarce
i jedyne co moge powiedzieć, to że po takim czasie od urodzenia rana powinna
się zagoić
gdybyś mogła dokładniej opisać, co to znaczy, ze sie goi
może maożnabyłoby lepiej doradzić

w każdym razie mnie zszycie nie bolało, po 6 tyg. nawet nie wiedziałam, że
miałam cięcie
rana mnie nie bolała
jeżeli się rana źle goi - polecam stosować np. tointex (maść na bliznowce)
niech koleżanka unika na razie ćwiczeń
no i koniecznie się uda do lekarza,
może to problem źle gojącego sie cięcia na macicy

-----------
Paulina i Ola 18.06.2003
http://sus.univ.szczecin.pl/~wojus

5. Data: 2003-11-19 14:33:07

Od: "Newsy" <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

witaj,
mam 27 l i w lipcu tego roku 2 ciecie za soba. ciecie z komplikacjami - dla
ratowania zycia usunieto dodatkowo trzon macicy. co do bolu i ciagniecia
1. na zewnatrz w okolicach ciecia do linii pepka skora bedzie odretwiala i
jak "cudza" ok. 1 rok po zabiegu - poprzerywane "nerwy",
2. bol wewnatrz nie powinien wystepowac chyba ze jakis partacz robil to
ciecie i sa duze zrosty,
3. na blizne polecam contractubex - rewelacja-
4. o ile bylo to 1 ciecie to skora powroci do normy, w drugim moze ale nie
musi - inny sposób ciecia na samej macicy,
5. mozna tez odczuwac a raczej nie odczuwac parcia na pecherz, ale to tez
sie ureguluje.
6. radze zmienic ginekologa bo bez badania palpacyjnego i usg dopochwowego
nie mozna stwierdzic czy sa zrosty i czy wszystko juz ok.

stluczony palec
Pekanie skory
Zawał serca
Alprostadil