po złamaniu

1. Data: 2006-02-01 11:26:37

Temat: po złamaniu
Od: "Kontrola Jakosci - Aqua Szut" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jakieś półtora miesiąca temu złamałem dwie kości śródręcza, jedną z nich
zespolono mi operacyjnie za pomocą szpilki śródszpikowej (chyba tak to się
nazywa).
W poniedziałek 30 stycznia lekarz ściągnął gips i wyciągnął szpilke.
W tej chwili dłoń jest dość mocno spuchnięta i tu moje pytanie, czy to
normalne że po zdjęciu gipsu dłoń jest spuchnięta a jeśli tak to jak długo
obrzęk bedzie się utrzymywa?
Zawsze myślałem, że po złamaniu ręka jest raczej mocno wychudzona.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Rafał

2. Data: 2006-02-01 19:24:19

Temat: Odp: po złamaniu
Od: "jagna" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kontrola Jakosci - Aqua Szut <r...@g...pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:drq5i2$pu8$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
> obrzęk bedzie się utrzymywa?
> Zawsze myślałem, że po złamaniu ręka jest raczej mocno wychudzona.

Jest to raczej powszechne zjawisko. Proponuje Panu okłady z "altacetu"
/ Alumini acetas tertras /Jeżeli ręka jest zaczerwieniona, sina, proponuję
udać się do ortopedy, chirurga.
1 tabletkę / 1g./ rozpuścić w 1/4 szklanki letniej wody. Nie nalezy stosować
przy otwartych ranach. Opakowanie 6 tbl. kosztuje około 4 zł.

Ukłony

J.

3. Data: 2006-02-01 22:23:08

Temat: Re: po złamaniu
Od: deberg <"deberg[nospam]"@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kontrola Jakosci - Aqua Szut napisał(a):

> [...]
> obrzęk bedzie się utrzymywa?
> Zawsze myślałem, że po złamaniu ręka jest raczej mocno wychudzona.

Wszystko norma. Do tego pewnie masz sztywne stawy i boli przy próbach
poruszania. Obrzęk będzie się utrzymywał nawet i parę tygodni a w ręce
to nie ma specjalnie co schudnąć :)
Teraz proponuję dużo ruchu. Jak rozćwiczysz rękę to obrzęk ustąpi.

Tarczyca - guzek
czy możliwy jest taki przeszczep?
[OSTRZEZENIE] Osrodek litotrypsji w Polanicy Zroju - straszne dziadostwo
zapalenie trzustki a woreczek żółciowy
Zimne stopy i dlonie