początek DO, wielka prośba

1. Data: 2003-08-18 15:49:01

Temat: początek DO, wielka prośba
Od: "Alkmena" <a...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Od trzech dni stosuje DO. Namówili mnie do niej znajomi, a co do słuszności
mojego wyboru przekonały mnie ich sukcesy związane ze stosowaniem wcześniej
wspomnianej diety. Jednak nie mogę się pozbyć myśli, że w moim przypadku
będzie inaczej. Dlaczego? Od "zawsze" byłam pulchnym dzieckiem, później był
okres dorastania i jednocześnie chęć podobania się "męskiej faunie".
Zaczęłam się odchudzać. Robiłam to małymi kroczkami - najpierw była dieta
niełączenia, następnie kapuściana i ... i inne. Głodziłam się, ale schudłam.
Chyba nawet za bardzo, bo przerażeni rodzice siłą zmusili mnie do zrobienia
badań i kazali obrać azymut - lekarz. Okazało się, że mój organizm jest w
fatalnej kondycji: miałam bardzo wysoki cholesterol ( a przecież nie jadłam
niczego poza jogurtami i owocami), szwankowały mi nerki, wątroba, do tego
arytmia serca .Miałam zanik podskórnej tkanki tłuszczowej. Warto jeszcze
wspomnieć, że "siadło mi krążenie, więc cały czas było mi strasznie zimno
(nawet w upalne dni!) To był początek anoreksji... Wystraszyłam się.
Zaczełam jeść. Nie da się opisać tego przez co przeszłam, kiedy zmuszałam
się do jedzenia. Jadłam poniżej 1000 kcal. a tyłam w zastraszającym tempie.
"Podreperowałam się" ale nie mogłam znieść mojej wagi. Czułam się fatalnie.
Wszystko zaczęła się od nowa - nowe diety. Dużo mniej restrykcyjne, ale
jednak ciągła mordęga. Jadłam mało, a i tak nie mogłam zrzucić grama.
Wreszcie przyszła pora na DO. Przyznam szczerze, że cholernie się boję.
Przeraża mnie tłuste jedzenie, ale zdrowy rozsądek podpowiada, że jest to
jedyny sposób na "uspokojenie organizmu" i unormowanie się wagi. Jestem
osobą bardzo zajętą, dużo pracuję, uczę się i robię milion innych rzeczy, w
związku z tym nie za bardzo mam czas na to, żeby wszystko przeliczać - te
wszystkie proporcje itp. Wiem, że DO jest moją ostatnią szansą. Mam prośbę,
czy ktoś mógłby mi pomóc? Tzn. czy jest ktoś, do kogo mogłabym się zwrócić w
przypadku jakichkolwiek pytań, wątpliwości? A może wiecie, czy w
Częstochowie jest jakiś ośrodek, w którym mogłabym się dowiedzieć czegoś
więcej?
Dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
Anna

2. Data: 2003-08-18 17:11:09

Temat: Re: początek DO, wielka prośba
Od: "Agnieszka" <a...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

hej
zastanów się czy nie lepiej stosować dietę MM. w archiwum znajdziesz wiele
wiadowmości. ja też będę ją stosować
pozdrawiam AGa U.

3. Data: 2003-08-18 20:01:01

Od: "Zjan" <Z...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Alkmena" a...@h...pl napisał-a: ...
[...]
---------------
Jeśli zadecydujesz i zostaniesz przy D.O -0 to na stronie
http://mlodziez.optymalni.one.pl/ znajdziesz wielu młodych optymalnych
rówieśników, natomiast liczniejszą grupę Opty w tym i kilku doradców możesz
teraz spotkać na <news.dieta-optymalna.info>
Doświadczeni OPTY w Częstochowie: - Witold Jarmołowicz, tel. (034) 3623499,
Jerzy Gryglewski, tel. (034) 3243188 ,
Jest też "Arkadia" 42-200 Częstochowa ul. Borelowskiego 11/10
Czynna od poniedziałku do piątku w godzinach: 9:00 - 17:00 W soboty:
15:00 - 17:00
Przyjmują: dr Andrzej Rutkowski, lek. med. Przemysław Pala Tel.: +48 34
325-41-05,
Dane z oficjalnej strony stowarzyszenia www.optymalni.pl
Pozdrawiam Zjan [Opty]

4. Data: 2003-08-18 20:23:48

Od: "Karolina Matuszewska" <g...@i...pl.antyspam> szukaj wiadomości tego autora

In news:bhqsll$sf1$1@taurus.webcorp.pl,
Alkmena <a...@h...pl> typed:

(...)

> Wreszcie przyszła pora na DO. Przyznam
> szczerze, że cholernie się boję. Przeraża mnie tłuste jedzenie

Czemu mowisz, ze "tluste"? Tak pejoratywnie to brzmi... =[ To moim zdaniem
nieporozumienie. Kojarzy sie z jedzeniem obrzydliwie tlustym , ociekajacym
tluszczem, mdlym, bleee... Tymczasem optymalne jedzenie wcale nie musi
smakowac tluszczem, nie musi byc mdle - przeciwnie, moze byc bardzo smaczne
i urozmaicone. Przede wszystkim przez chwile nie mysl o diecie Optymalnej,
nakazach, zakazach i biochemii, a po prostu poczytaj optymalne przepisy,
wyobraz sobie co jak smakuje - i przestaniesz sie bac "tlustej" diety =]

> [...]
> za bardzo mam czas na to, żeby wszystko przeliczać - te wszystkie
> proporcje itp. Wiem, że DO jest moją ostatnią szansą.

A czy diagnozowalas sie pod katem hipoglikemii? Twoja historia to historia
baaaardzo wielu dziewczyn (w tym w paru kwestiach moja tez), wmowiono nam,
ze wszystkiemu winne sa kalorie i tluszcze, tymczasem wine za zle
samopoczucie i nadwage ponosza rafinowane cukry - wszystkie biale maki,
pieczywo, tzw. "zdrowa" (a w rzeczywistosci wysokoprzetworzona) zywnosc.
Jesli chcesz jesc zdrowo (i byc szczupla, bo zdrowo=szczuplo (ale nie
chudo!!!))- zdaj sie na "chlopski rozum" - zanim wezmiesz cos do ust pomysl,
w jaki sposob to cos zostalo wyprodukowane. Im wiecej technologii, chemii
itp - tym gorzej wplywa na nasz organizm. Jedz to, co naturalne, jak
najmniej przetworzone i pilnuj cukrow.

Pozdrawiam,
Karola

5. Data: 2003-08-18 20:27:17

Od: "Alkmena" <a...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Dziękuję za informację. Oczywiście już zdążyłam sprawdzić wszystkie linki.
Ba! Ściągnęłam sobie nawet jakiś program, który ma mi pomóc w tej diecie, a
raczej w wytrwaniu w niej. Jak dotąd nie jest najgorzej. Podoba mi się, że
po raz pierwszy od bardzo dawna nie chodzę głodna. Ale tak poważnie, to po
tylu dietach chyba zmienia się coś w nędznej człowieczej psychice. Moja
strasznie szwankuje. Powinnam powołać grupę Anonimowych (Byłych)
Anorektyków.
Wiem, że daleka droga przede mną, ale budującym jest fakt, że mogę liczyć na
Wasze wsparcie. Dziękuję!
Swoją drogą postaram się umówić na wizytę w Arkadii.

Przecież kobiety są uparte:) Musi mi się udać!
Postaram się informować o postępach.

Dziękuje i pozdrawiam
Ania

6. Data: 2003-08-19 04:05:57

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dieta dietą, a ja proponuję wizytę u psychologa-psychoterapeuty
--
pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński

Za duzo bialek