podłączenie kinkietu

1. Data: 2009-01-18 10:38:35

Temat: podłączenie kinkietu
Od: "P" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Chcę podłączyć kinkiet - ze ściany wychodzą mi dwa kabelki (brązowy i
niebieski) ale w lampce w kostce mam jeszcze miejsce na uziemienie (chyba) .
Czy takie podłączenie bez uziemienia jest bezpieczne?

pozdr.

2. Data: 2009-01-18 11:49:47

Temat: Re: podłączenie kinkietu
Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "P" <p...@g...pl> napisał

> Czy takie podłączenie bez uziemienia jest bezpieczne?

tak

3. Data: 2009-01-18 13:24:37

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Sty, 12:49, "wolim" <n...@t...pisz> wrote:
> Użytkownik "P" <p...@g...pl> napisał

> tak

Uziembienie do radyja to był drucik wetknięty do ziemi w doniczce.

4. Data: 2009-01-18 13:41:20

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:
zeta.pl
użytkownik *P* napisał(a):

> Chcę podłączyć kinkiet - ze ściany wychodzą mi dwa kabelki (brązowy i
> niebieski) ale w lampce w kostce mam jeszcze miejsce na uziemienie
> (chyba) . Czy takie podłączenie bez uziemienia jest bezpieczne?

A czy to jest kinkiet na jedną żarówkę czy więcej? Bo jeśli więcej, to
wskazywałoby to na możliwośc włączenia jednej(?) lub więcej żarówek.

--
Big Jack
//////

5. Data: 2009-01-18 21:28:04

Od: "Jackare" <j...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "P" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> niebieski) ale w lampce w kostce mam jeszcze miejsce na uziemienie (chyba)
> . Czy takie podłączenie bez uziemienia jest bezpieczne?

Uziemienie ma kolor zółto-zielony. Jeżeli prosucent lampy przewidział styk
ochronny oznacza to że klasa bezpieczeństwa w której wykonana jest lampka
przewiduje uziemienie w celu ochrony użytkownika przed porażeniem.
Jeżeli nie masz trójprzewodowej instalacji z przewodem ochronnym - podepnij
bez uziemienia - w normalnych warunkach nie powinno się nic stać.
Niech Ci nie przychodzi do głowy aby do styku ochronnego podłączyć
zerowanie.

6. Data: 2009-01-21 14:31:21

Od: "Krzysiek M." <chris14305@_usunto_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> podepnij bez uziemienia - w normalnych warunkach nie powinno się nic stać.
> Niech Ci nie przychodzi do głowy aby do styku ochronnego podłączyć
> zerowanie.

Możesz to jakoś uzasadnić ?

--
Krzysiek M.

7. Data: 2009-01-22 09:25:41

Od: "Jackare" <j...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Możesz to jakoś uzasadnić ?

Tak. Aby nie poraził go prąd przez obudowe kinkietu jeżel np jest metalowa.
--
Jackare

8. Data: 2009-01-22 18:09:09

Od: "tpsa" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jackare" <j...@...pl> napisał w wiadomości

> Tak. Aby nie poraził go prąd przez obudowe kinkietu jeżel np jest
> metalowa.
> --
> Jackare
Żeby go prąd nie poraził to tego kinkietu z zaciskiem ochronnym
nie powinien w ogóle instalować w sieci bez przewodu ochronnego
bo nie jest on do niej przystosowany a poniewaz ma zacisk ochronny
to niestety nie jest w bezpiecznej 2 klasie izolacji.

9. Data: 2009-01-22 21:47:22

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dobra, dobra...
50 lat podłączało się lampy i kinkiety bez uziemienia i nikomu nie
przeszkadzało. Czyżby nagle coś się zmieniło w prawach fizyki? Raczej nie.
Pozmieniały się przepisy, co nie znaczy, że na lepsze.
Jacek

10. Data: 2009-01-22 22:02:37

Od: "Krzysiek M." <chris14305@_usunto_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jackare napisał(a):

> Tak. Aby nie poraził go prąd przez obudowe kinkietu jeżel np jest metalowa.

Oczywiście :)

A wiesz, że przewód zerowy i ochronny się i tak łączą :) IMHO lepiej go
podłączyć do przewodu zerowego niż zostawić "w powietrzu". W razie
przebicia "fazy" na obudowę powinien zadziałać rozłącznik
nadmiarowy/bezpiecznik.

--
Krzysiek M.

sandwicher
grzejnik łazienkowy olejowy
Zegary scienne- ręcznie robione - nowe wzory !
płyta indukcyjna
Jaki higrometr