podloga

1. Data: 2001-10-06 08:27:33

Temat: podloga
Od: "Magda" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego tak nie lubicie paneli. Blagam o rzeczowe odpowiedzi. Mi panele
bardzo sie podobaja, prawdziwe drewno na podlodze zas niebardzo. Nie lubie i
juz - taki mam gust. Ale moze sa inne zalety niz sam wyglad, ktory rzecza
gustu jest.... Niedlugo wprowadzimy sie do nowego, golego mieszkania. Cos
trzeba bedzie polozyc na podlogi. Nie piszcie o cenie, bo akurat nie gra
roli, mojej siostrze zostalo troche drewnianej klepki i chce mi ja oddac. A
ja i tak jej mowie, ze wole kupic panele.
Jak to jest ze zdrowotnoscia, trwaloscia, konserwacja, wkladem pracy w
utrzymaniu..., no nie wiem co jeszcze jest wazne.
I jesli juz ta klepka to gdzie lepiej polozyc: w sypialni, gdzie bedzie
spal tez dzidzius, czy w pokoju z aneksem kuchennym (w aneksie beda plytki)
?

Magda

1. Data: 2001-10-06 08:49:46

Temat: Re: podloga
Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Sa praktyczniejsze, o drzewo to trzeba sie ciagle trzasc:
o rysa! o dziura! No i cykliowanie !!!!
Ja mialam panele ponad dziesiec lat, ktore wszystko wytrzymaly i na nic nie
trzeba sie bylo ogladac, oprocz zwyklego mycia. Dzieci jezdzily na
rowerkach, na rolkach (jeszcze wtedy bez zelu) i spadaly na nie
najrozniejsze rzeczy - nawet metalowe szyny z zaslonami i noze w kuchni. W
koncu zmienilam wystroj domu, ich kolor juz nie pasowal. Wyrzucilismy je jak
nowe. To byl typ TUNDRA z IKEI, (tylko nie wiem czy IKEA Polska je ma) mocne
jak zelazo. Te co teraz mam byly za to bardzo drogie i juz sa
delikatniejsze.
Ja bym w zyciu klepki nie wziela i Tobie radze panele, zwlaszcza, ze Ci sie
podobaja. Zajrzyj do IKEI !!
.pl...

1. Data: 2001-10-06 09:29:39

Od: "Aleksy Kordiukiewicz" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
panele
> bardzo sie podobaja, prawdziwe drewno na podlodze zas niebardzo. Nie lubie

No to po co pytasz, skoro i tak decyzja już zapadła??? ;-)

Pozdrowienia

--
Aleksy Kordiukiewicz
mailto:a...@a...com.pl

1. Data: 2001-10-06 13:19:16

Od: "zsw" <z...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Odp.Napisal zsw

> [...]
panele
> bardzo sie podobaja, prawdziwe drewno na podlodze zas niebardzo. Nie lubie

Odp.Gust to rzecz swieta ,ale natury nie da sie oszukac zachod zabral od nas
drewno (bo wiedza co zdrowe) a wsadzil nam gowienko w celofaniku i Polacy
sie ciesza ze ladne.praktyczne,ale czy napewno zdrowe?
Osobisci bym polozyl drewno ale stara tradycyjna metoda palacowa z tzw.
slepa podloga i gwarancja na 100 lat.

Z pozdrowieniami z...@z...com.pl
Naszych mebli nie kupisz w zadnym sklepie www.zsw.com.pl

1. Data: 2001-10-06 14:03:13

Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Osobisci bym polozyl drewno ale stara tradycyjna metoda palacowa z tzw.
> slepa podloga i gwarancja na 100 lat.

Na czym polega ta metoda?

1. Data: 2001-10-06 21:11:18

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@h...com> napisał w wiadomości
> Sa praktyczniejsze, o drzewo to trzeba sie ciagle trzasc:
> o rysa! o dziura! No i cykliowanie !!!!

Panele czy drewno - oczywiscie rzecz gustu. Ale po raz kolejny przewijaja
sie tu pogloski o owym straszliwym cyklinowaniu. Ludzie kochani! Panele
drewniane w montazu niczym sie nie roznia od laminatow, po prostu sie je
kladzie i juz! Po ilus tam latach, jak sie poniszcza, porysuja - mozna je
przecyklinowac. Mozna! I to nawet kilkakrotnie. Tylko ze to chyba zaleta, a
nie wada.
Laminaty sa niby trwalsze, ale tez sie niszcza. W mieszkaniu powinny
starczyc na lata, ale prosze kazdego wielbiciela laminatow o uwazne
przyjrzenie sie laminatom w sklepach, publicznych korytarzach i tym
podobnych miejscach, gdzie lazi masa ludzi w roznym obuwiu. Jak pieknie
wyglada to "zdjecie" drewna wytarte na krawedziach paneli do golej plyty
MDF. Wiem, ze w mieszkaniu taki stopien zuzycia paneli predko nie nastapi.
Ale kiedys przyjdzie taki moment. A tu juz zadne cyklinowanie nic nie da.
A co do trwalosci podlog drewnianych i tego, jak to trzeba sie o nie trzasc.
Oczywiscie, jak sobie zrobimy podloge sosnowa, albo z brzozy - lepiej po
czyms takim chodzic jedynie boso albo w welnianych kapciuszkach na szydelku
przez babcie zrobionych. Ale przeciez sa i twardsze gatunki drewna. O wiele
twardsze. Druga sprawa to fakt, ze chocby nie wiem, jak dbac o podloge,
wypadki zawsze sie jakies zdarzaja. Zarowno laminatom jak i podlodze
drewnianej. Tylko ze nawet gleboka rysa w drewnie pozostanie rysa w drewnie,
nie odsloni nam spod warstwy papieru o grubosci 0,2mm "przeslicznego"
podkladu HDF.

J.

1. Data: 2001-10-06 21:49:41

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Wszystko racja Jarku, potrafisz przekonac i wychodzi na Twoje. Ja mam teraz
inny laminat i cholernie musze uwazac. Ale co do TUNDRY z IKEI o ktorej
wczesniej pisalam to sie nie zgodze, byla naprawde nie do zdarcia.

1. Data: 2001-10-07 13:02:15

Od: "zsw" <z...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Odp.zsw

Użytkownik "Ewa" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Na czym polega ta metoda?
> Odp. Najpierw kladzie sie tzw slepa podloge,a dopiero na niej
zasadnicza,jest to technologia materialo chlonna i pracochlonna i nie
tania,stosowana w palacykach .To tak w skrocie ,zeby dokladnie to opisac to
caly artykol i z rysunkami.
>Pewne ze domorosly stolarz tego nie wykona.
Z pozdrowieniami zsw

1. Data: 2001-10-08 13:29:49

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magda wrote:

> Dlaczego tak nie lubicie paneli.

bo jak sie po nich chodzi to dudni. jest to glowny argument dlaczego
nie bede mial paneli. jesli komus to nie przeszkadza, to nie mam
innych zastrzezen.

> [...]
> roli, mojej siostrze zostalo troche drewnianej klepki i chce mi ja oddac. A
> ja i tak jej mowie, ze wole kupic panele.

przy klepce trzeba sie urobic jak glupi. juz lepiej wziasc takie niby
panele.
to takie kwadratowe lub prostokatne plyty. trzeba je przyklejac do
podlogi
takim lepikowym klejem. jak sie chodzi to nie dudni :)

> I jesli juz ta klepka to gdzie lepiej polozyc: w sypialni, gdzie bedzie
> spal tez dzidzius, czy w pokoju z aneksem kuchennym (w aneksie beda plytki)

a gdzie chcesz :)

--
| Grzegorz Szyszlo mailto:z...@w...lublin.pl | fragmentow w Gaz.Wyb.

[sprzedam]srodki ekologiczne