podsikane iglaki

1. Data: 2000-04-10 10:39:28

Temat: podsikane iglaki
Od: "Monika" <k...@u...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy można odratować "podlane" przez psa iglaki????
Sosenki, bonsai, cyprysik złocisty, tuje i inne podobne. Usychają tylko
miejscowo prawdopodobnie w miejscu działania psiego moczu.
Roślinki są jeszcze młode, posadzone w zeszłym roku a wyglądają jak
podpalone z jednej strony. Boję się wycinać uschnięte gałązki, bo stracą
zupełnie swój regularny i celowy kształt. Proszę o szybką pomoc
A kwestia druga: dlaczego dwuletni (u mnie w ogrodzie jest dwa lata)
cyprysik złocisty (Golden Wonder) ok. 1,5 metrowej wysokości jest zupełnie
zielony, podczas kiedy kupowany był jako baaaaardzo złocisty.
Monika

2. Data: 2000-04-10 11:15:43

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Musisz je przyciac i otoczyc siatka, siatka w pewnej odleglosci od
drzewka. dobrze byloby przesadzic, jesli ziemia jest bardzo zasiusiana.
pocieszam cie, ze moj bukszpan odzyskal figure zeszpecona przez psa, a
jest to roslinka bardzo wolno rosnaca. a twoj cyprysik rosnie w cieniu?
a moze za szczodrze go nawiozlas?
Dorota

3. Data: 2000-04-10 16:26:16

Temat: Odp: podsikane iglaki
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Tak, jak radzi Dorota. Musisz przyciac martwe pedy. Inaczej to juz na pewno
Twoje roslinki nie odzyskaja figury. Tak przynajmniej mozesz sie starac je
jakos ksztaltowac. Nie pozwol psu juz wiecej na nie sikac, w przeciwnym
wypadku roslinki straca nie tylko figure ale i zycie.
Co do cyprysika, to moge sie mylic, ale primo: na wiosne iglaste zaczynaja
rosnac a mlode igly sa zwykle innej barwy niz dojrzale, secundo: moze byc
glodny - choc tu nie sadze, bo nie bylby zioloniutki, tylko marniutki. No i
jesczcze (to juz po tertio czy jakos tak) moze byc ze cyprysik ma zle
warunki oswietleniowe i buntuje sie przeciwko temu nie wybarwiajac sie za
mocno. Jesli jest golden, to przypuszczam, ze powinien miec duzo swiatla.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

4. Data: 2000-04-10 18:04:15

Temat: Re: podsikane iglaki
Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co do cyprysika, to moge sie mylic, ale primo: na wiosne iglaste zaczynaja
Rafale, Rafale a co one robiły w zimie?

> [...]
> mocno. Jesli jest golden, to przypuszczam, ze powinien miec duzo swiatla.
coś mi się wydaje, że jak na 2[3] letni to te 1,5 m to dużo. Zdaje się, że
dbasz o niego za bardzo i stąd problem. Poddaj go diecie odchudzającej.

Pozdrawiam jerz

5. Data: 2000-04-11 09:56:51

Od: "Monika" <k...@u...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

jerz napisał(a) w wiadomości: <8ct53g$27h$1@sunsite.icm.edu.pl>...
>Rafale, Rafale a co one robiły w zimie?

cyprysik stoi między dwoma domami zorientowanymi pn-pd
wiec sporo słońca ma, ale około południa
odstęp między domami to ok 3 m więc stoi w korytarzyku

>coś mi się wydaje, że jak na 2[3] letni to te 1,5 m to dużo.

ja zaznaczyłam, że dwa lata jest u mnie , a kupowałam go jak był o 30 niższy
czyli 120 cm około

6. Data: 2000-04-11 10:57:48

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika wrote:
> cyprysik stoi między dwoma domami zorientowanymi pn-pd
> wiec sporo słońca ma, ale około południa
> odstęp między domami to ok 3 m więc stoi w korytarzyku

U mnie taki korytarzyk jest nieco szerszy (ok. 5m) i slonca tam malo
(jedynie troche w poludnie) a do tego jest to droga dla wiatrow
utworzona w zaporze z dwoch domow zlozonej i w zimie czlowiek ma klopoty
tam ustac pare minut, a co dopiero taki cyprysik cala wietrzna i mrozna
zime. U mnie w takim miejscu by na pewno nie wytrzymal.

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl

7. Data: 2000-04-18 19:10:50

Od: "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Usychają tylko
Praktycznie nie mozna . Próby ratowania poprzez silne nawadnianie i zmywanie
rzadko skutkuja poniewaz chemia juz dziala wewnatrz komórek roslin.

Roślinki są jeszcze młode, posadzone w zeszłym roku a wyglądają jak
Ta odmiana musi miec silne naslonecznienie wtedy sie wybarwi.
Uszanowanie
Jacek

> Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-ogrody
> http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-ogrody/

datura
pecherznice i forsycje oraz modrzewie i swierki srebrne
Nasiona sosny czarnej
Fuksje chorują
Ostrokrzew