polaczenie parkietu z plytkami

1. Data: 2001-08-08 15:06:09

Temat: polaczenie parkietu z plytkami
Od: "Valentine" <m...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hi,

Wymyslilam sobie polaczenie salonu i kuchni. Pomysl zostal zaakceptowany
przez moja druga polwe, ale mamy jeden problemik techniczny: czy ktos z was
ma lub slyszal o polaczeniu w jednym pokoju plytek (kuchnia) i paneli
podlogowych/parkietu (salon). Bardzo prosze o porady. Jesli ktos cos takiego
zna to prosze o podpowiedzenie mi czy cos takiego jest estetyczne i
funkcjonalne.

Pozdrawiam
Valentine z Rodzinka

1. Data: 2001-08-08 15:38:14

Temat: Re: polaczenie parkietu z plytkami
Od: "Damian" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Do tego celu służą specjalne listwy zazwyczaj aluminiowe szerokie na jakieś
4-7 cm dostępne w różnych kolorach lub drewnopodobne. Mocuje się to na
specjalnych kołkach pomiędzy płytkami a panelami.
Dostępne np. w Obi, choć dość drogie.
Przypominam o zostawieniu dylatacji, którą wspomniana listwa przykryje -
inaczej panele będą się wybrzuszać. Jeżeli podłogi są na tych samych
poziomach to wystarczy węższa płaska lub lekko półokrągła listwa. Jeżeli
poziomy się różnią trzeba szukać listwy szerszej i zagiętej.

Problemem praktycznym po pewnym czasie może być skrzypienie po nadepnięciu
na listwę wywołane przez drobinki piasku (istotne w okolicach przedpokoju).
Można próbować przed założeniem listwy posmaroważ od spodu klejem montażowym
lub silikonem.

Damian

1. Data: 2001-08-08 15:45:01

Od: Dlugi <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 8 Aug 2001 17:06:09 +0200, "Valentine" <m...@a...com.pl>
wklepal:

> [...]
>podlogowych/parkietu (salon). Bardzo prosze o porady. Jesli ktos cos takiego
>zna to prosze o podpowiedzenie mi czy cos takiego jest estetyczne i

A ja proponuje dac pasek korka - widzialem wlasnie takie polaczenie
parkietu i plytek. Warunek - jednakowy poziom posadzek.

Pozdrawiam
Dlugi

1. Data: 2001-08-08 21:28:05

Od: "Ireneusz Kordal" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Valentine" <m...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
takiego
> zna to prosze o podpowiedzenie mi czy cos takiego jest estetyczne i

Slyszal, widzial, a nawet ma:
paenele w przedpokoju "stykaja sie" z plytkami
w kuchni i w lazience.

Dziura (dyletacja - inaczej szczelina) zakryta jest listwa podlogowa.
Listwy (roznych rodzajow, kolorow, wykonanych z roznych
materialow - zwykle z aluminium) do kupienia w kazdym sklepie i markecie.

IK

1. Data: 2001-08-09 07:13:20

Od: "Meehoo" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Valentine napisał(a):

> [...]
> ma lub slyszal o polaczeniu w jednym pokoju plytek (kuchnia) i paneli
> podlogowych/parkietu (salon). Bardzo prosze o porady.

Są specjalne listwy przeznaczone właśnie do tego celu. Mały schemat:

__________________

A | B

________________________|

(Outlook daje niesamowite możliwości wykazania się kunsztem grafika) ;-)))

Montujesz listwę zakładając płytki (A), następnie podczas montażu paneli wsuwasz
je pod "zakładkę" (B). Zakładka ma wysokość 14mm AFAIK i dokładnie pasuje
do paneli. Sama listwa jest metalowa w dowolnej kolorystyce. Do kupienia oczywiście
w Casto-, Obi- i innych -ramach....

Pozdrawiam,

Meehoo

1. Data: 2001-08-16 10:15:25

Od: "MaJasiek" <...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
takiego
> zna to prosze o podpowiedzenie mi czy cos takiego jest estetyczne i

Witam,
Waszystko jest OK do momentu jak ksztalty polaczenia sa prostymi
a co z lukiem ??

MaJasiek

1. Data: 2001-08-16 10:36:40

Od: Wojciech Gołąbowski <w...@g...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MaJasiek <...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9lg6dc$783$...@n...formus.pl...
> was
> Waszystko jest OK do momentu jak ksztalty polaczenia sa prostymi
> a co z lukiem ??

Też nie ma problemu. Odsyłam do ostatniego (jest w kioskach) numeru
"r jak remont". Jest tam opisany _szczegółowo_ taki przypadek - znaczy,
razem z opisem, _jak_ to zrobić dobrze.

Wojtek
--
, Wojciech "Voqo" Gołąbowski
. / ,'. ,'| ,'. http://www.golabowski.art.pl

1. Data: 2001-08-17 09:51:34

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wojciech Gołąbowski <w...@g...art.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...

> Też nie ma problemu. Odsyłam do ostatniego (jest w kioskach) numeru
> "r jak remont". Jest tam opisany _szczegółowo_ taki przypadek - znaczy,
> razem z opisem, _jak_ to zrobić dobrze.

Mozesz choc w dwoch slowach opisac idee? Nie chce mi sie kupowac specjalnie
tego czasopisma a po prostu jestem ciekaw. Jakies specjalne ksztaltki, czy
moze przerobienie luku w wielokat?

J.

1. Data: 2001-08-17 10:23:18

Od: Wojciech Gołąbowski <w...@g...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jarek P. <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9lipcm$fpf$...@n...tpi.pl...

> Mozesz choc w dwoch slowach opisac idee? Nie chce mi sie kupowac
specjalnie
> tego czasopisma a po prostu jestem ciekaw. Jakies specjalne ksztaltki, czy
> moze przerobienie luku w wielokat?

Łuk o dość dużym promieniu. Bardzo ładnie wyszedł na zdjęciach. Warunkiem
oczywiście była równa wysokość powstałych powierzchni.

A kwartalnik "r jak remont" kosztuje (wysyłkowo z www.murator.com.pl) 2,90
(słownie: dwazłote 90/100). Wart jest naprawdę o wiele więcej.

Wojtek

1. Data: 2001-08-17 11:47:04

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Łuk o dość dużym promieniu. Bardzo ładnie wyszedł na zdjęciach. Warunkiem
> oczywiście była równa wysokość powstałych powierzchni.

Ale z czego ten luk? Wygieta delikatnie typowa prosta ksztaltka?

J.

Zepsuta pralka
Gdzie kupić dobre łóżko
systemy telewizji dozorowej