polamany szczodrzeniec

1. Data: 2000-03-01 01:04:26

Temat: polamany szczodrzeniec
Od: "Magda" <p...@o...no> szukaj wiadomości tego autora

Mam w ogrodzie bardzo stary szczodrzeniec(cytisus),wyrosl ma wysokosc prawie
2 metrow i ma zdrewnialy pien.Niestety przez opady sniegu wiekszosc galezi
jest polamana.Nie uda mi sie juz uformowac z tego co zostalo zadnego
ksztaltu.Czy powinnam na wiosne obciac wszystkie galezie i czekac az cos
znowu wyrosnie, czy raczej pozostawic w takim oplakanym stanie.I jeszcze
jedno ,szczodrzeniec rosnie przy skale i jest krzywy ,jak go mozna
wyprostowac ? Czy znacie jakies proste sposoby ochrony krzewow przed
intensywnymi opadami sniegu?
pozdrawiam z Norwegii -Magda

1. Data: 2000-03-01 21:20:16

Temat: Odp: polamany szczodrzeniec
Od: "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magda <p...@o...no> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:40_u4.3361$6...@n...online.no...
> [...]
> jedno ,szczodrzeniec rosnie przy skale i jest krzywy ,jak go mozna
> wyprostowac ? Czy znacie jakies proste sposoby ochrony krzewow przed
Tak po prostu wiąże je drutem by sie nie rozłamywały.
> pozdrawiam z Norwegii -Magda
>
>Na wszelki wypadek posadż obok nowy. Tak to już jest z roślinami. Po prostu
niektóre z nich odchodzą.
Na pocieszenie przesyłam na priv zdjęcie też złamanego cytisusa zółty.oraz
jak kwinie wiosną.
Posadziłem w bezpośredniej bliskości złamanego szczedrzeńca kilka innych
tylko o różnych barwach.
Roslinki te dość szybko rosną.
Sadź i czekaj
Uszanowanie
Jacek

1. Data: 2000-03-01 21:23:48

Temat: Re: polamany szczodrzeniec
Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Mam w ogrodzie bardzo stary szczodrzeniec(cytisus),wyrosl ma wysokosc
prawie>2 metrow i ma zdrewnialy pien.

Tzn. wyprowadzona forma pienna? szczepiony na pniu?

>ksztaltu.Czy powinnam na wiosne obciac wszystkie galezie i czekac az cos
>znowu wyrosnie, czy raczej pozostawic w takim oplakanym stanie.

Poobcinać uszkodzone, obserwować jak rośnie i ewentualnie korygować pokrój.
Wszystkich bym nie ryzykował obcinać.

>jedno ,szczodrzeniec rosnie przy skale i jest krzywy ,jak go mozna
>wyprostowac ?

Można robić odciągi, wyprostowanie może trwać (zależnie od grubości i
giętkości pnia) kilka sezonów.
Ale jeśli sama natura go wykrzywiła, to pewnie ma dodatkowy urok?

Czy znacie jakies proste sposoby ochrony krzewow przed
>intensywnymi opadami sniegu?

Niejaki Misiek wywoził swoje do ciepłych krajów:-)
Zależy jaka forma - można palikować i związać koronę dookoła (minus tej
metody, to patrzenie przez zimę na nienaturalne kształty w sznurkach).

Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-03-02 07:44:49

Temat: Re: Odp: polamany szczodrzeniec
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

>niektóre z nich odchodzą.

>Posadziłem w bezpośredniej bliskości złamanego szczedrzeńca kilka innych
>tylko o różnych barwach.

Mam pytanko jaka jest optymalna bezposrednia bliskosc?
Zwykle korzystam ze "zdrowego rozsadku" ale czasami przestrzen ma swoje prawa.
I dalej -rosliny tego samego gatunku?
Rozne?
Pozdrawiam
Jurek

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-03-02 12:36:13

Temat: SV: polamany szczodrzeniec
Od: "Magda" <p...@o...no> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski <s...@f...onet.pl> skrev i
meldingsnyheter:89k6ic$ke6$...@a...webcorp.com.pl
> prawie>2 metrow i ma zdrewnialy pien.
>
> Tzn. wyprowadzona forma pienna? szczepiony na pniu?

Nie,to byl dziki szczodrzeniec,ktory wyrosl w formie drzewka,w miejscu
mojego ogrodu byl kiedys las i udalo mi sie ta rosline uratowac przed
wycieciem.Dzisiaj zaswiecilo slonce i niestety widze ,ze pozostale zielone
czesci tez obumieraja.
Magda

1. Data: 2000-03-02 23:33:49

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>wycieciem.Dzisiaj zaswiecilo slonce i niestety widze ,ze pozostale zielone
>czesci tez obumieraja.

Może nie będzie tak źle, może wystarczy trochę cierpliwości?

W Norwegii wiosna już tak do przodu?

W ogóle to bardzo chciałbym zobaczyć ogrody Norwegii (konkretnie Twój:-).
Oficjalnie proszę w imieniu grupy o kilka zdjęć ... (tu powinno być "proszę"
po norwesku)

Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-03-03 11:14:54

Od: "Magda" <p...@o...no> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski <s...@f...onet.pl> skrev i
meldingsnyheter:89mvoj$p7i$...@a...webcorp.com.pl

> W Norwegii wiosna już tak do przodu?

Niee,spodziewamy sie opadow sniegu ale przyroda powoli budzi sie do zycia.
> W ogóle to bardzo chciałbym zobaczyć ogrody Norwegii (konkretnie Twój:-).
> Oficjalnie proszę w imieniu grupy o kilka zdjęć ... (tu powinno być
"proszę"
> po norwesku)
Ojej!ten ogrod mam dopiero od 2 lat i czeka mnie jeszcze duzo pracy.Ale
obiecuje porobic na wiosne i w lecie jakies zdjecia i wyslac.Jestesmy
otoczeni skalami i glownie koncentruje sie na komponowaniu roznych murkow
podtrzymujacych opadajaca ziemie,powoli kupuje rozne iglaki i roslinki
skalne.Wiele kwiatow niestety rosnie tutaj marnie bo mamy porywiste ,chlodne
wiatry od morza.Jesli chcecie moge zrobic w lecie zdjecia okolicznych
ogrodow ,ktore wydaja mi sie ciekawe.
pozdrawiam Magda

1. Data: 2000-03-03 12:33:13

Temat: norweskie ogrody
Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Rob, rob. szczerze mowiac, ogrody skandynawskie sa wiekszosci z nas
calkowicie obce. angielskie, francuskie, wloskie, od biedy wiadomo jak
wygladaja, nawet jesli nie widzialo sie osobiscie.
kiedys w telewizji widzialam program o ogrodach gdzies w skandynawii,
byly ladne, glownie skaliste, takie...tundrowe.
Dorota

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-03-03 15:01:40

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Koniecznie zrob te zdjecia i zapraszam z nimi na strony grupy
http://ogrody.agrosan.pl

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

1. Data: 2000-03-03 18:28:57

Od: "Jerzy Zając" <T...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jesli chcecie moge zrobic w lecie zdjecia okolicznych
>ogrodow ,ktore wydaja mi sie ciekawe.
>pozdrawiam Magda
>
>Biore wszystkie na priva, obojetne czy z prawami autorskimi, czy nie.
Mozesz sobie juz zaznaczyc adres, niepopuszcze Ci.
w...@f...com.pl
Jurek

Klub milosnikow Bonsai
Takie tam sobie gadanie.