rekultywacja ugoru

1. Data: 2000-02-29 13:11:33

Temat: rekultywacja ugoru
Od: Grzegorz Szutka <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie - jak to zrobic.
mam dzialke 2600m^2, ktora od lat nie byla uprawiana - korzuch
filcowatej starej zeschnietej trawy, chcialbym tam cos posadzic, miec
ladna trawke.
Poradzcie jak to zrobic (plug, glebogryzarka, chemia??)
grzesiek

1. Data: 2000-02-29 22:30:20

Temat: Re: rekultywacja ugoru
Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Poradzcie jak to zrobic (plug, glebogryzarka, chemia??)

Chemia na suchą trawę nic nie da.
Glebogryzarka - chyba się "zapcha".
Pług powinien dać radę, ale lepiej spytaj "usługodawcę" (kogoś z ciągnikiem
kogo wynajmiesz do tej roboty) - na pewno będzie wiedział od czego zacząć
(może wał będzie potrzebny?).

A może wypalić tą trawkę?:-))))
(żartuję oczywiście!!!; obserwuję, że sezon dla namiętnych wypalaczy już się
zaczął)

Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-03-01 21:20:42

Temat: Odp: rekultywacja ugoru
Od: "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z ta ładną trawką się zastanów..
Jest jeszcze trochę czasu.
Niewiele co prawda ale.......Obszar spory..... koszenia sporo.
Wydziel małą część na trawkę angielską, taką którą można by kosić ręczną
kosiarka bębnową.
I tu metody brutalne sa zasadne. Chemia anty perze , łopata, widły warstwy
torfu, piasku gruboziarnistego polowania na wszystko co ryje....itd.
A druga część proponuje łąkę japońska.To z kolei w jeden rok się nie zrobi.
Ale potem kobierce kwiatów łakowe zapachy......buczenie pszczółek....idt
Jacek

1. Data: 2000-03-02 07:47:34

Temat: Re: Odp: rekultywacja ugoru
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

>A druga część proponuje łąkę japońska.To z kolei w jeden rok się nie zrobi.
>Ale potem kobierce kwiatów łakowe zapachy......buczenie pszczółek....idt
>Jacek

Moglbys przyblizyc temat lub podac zrodla.
Jurek

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-03-03 17:20:44

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poradzcie jak to zrobic (plug, glebogryzarka, chemia??)
> grzesiek

Czesc, witam wszystkich jestem nowy (ale "stary" podgladacz) i znam grupe na
wylot ale nie cierpie pisac, wole czytac i uczyc sie od innych. tym razem
jednak trafil sie mój temat. juz przez rekultywacje ugoru przeszedlem i mam
mnóstwo doswiadczen którymi moge sie podzielic. Oczywiscie uczylem sie na
wlasnych bledach i po 6 latach mam piekna, no moze bardzo ladna dzialeczke.
Zaczalem od usuniecia perzu przekopujac na podwójna glebokosc szpadla i
"recznie" przetrzasajac widlami ameryk. z przerzucaniem ziemi i wybraniem
kazdego klacza. Nie oplaca sie niesumiennosc. Trzeba to zrobic raz a dobrze.
Uff...
Jesli twój problem nie jest kozuchem z perzu to dziekuj Bogu. Ja mialem do
przekopania tylko 300mkw. Zycze duzo zdrowia i wytrwalosci. Aha tego nie da
sie zrobic z pozytywnym skutkiem inna metoda niz opisana.
Jak zadajesz tak ogólne pytanie to podaj wiecej parametrów odnosnie gleby,
nasadzen itp. itd. bedzie latwiej odpowiadac.
Pozdrowienia dla Ciebie i Wszystkich grupowiczów
Jerzy Nowak

1. Data: 2000-03-03 19:21:39

Temat: Odp: Odp: rekultywacja ugoru
Od: "Malgorzata Wrzosek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uopi.org.pl...

> Moglbys przyblizyc temat lub podac zrodla.

Tez bym byla zainteresowana.

Malgorzata Wrzosek

szczepienie czereśni
arboretum