połysk na jabłku

1. Data: 2009-01-14 16:26:53

Temat: połysk na jabłku
Od: " ja" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pytanko dotyczy przyrody raczej niz domu.
chodzi o jabłka, a raczej lśniącą skórkę i bardzo sliską, jakby
nasmarowana oliwą
lub czyms innym tłustym.Czy to naturalne,czy raczej mnadane przez
sprzedawcę?

2. Data: 2009-01-14 16:32:10

Temat: Re: połysk na jabłku
Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Jan 2009 17:26:53 +0100, ja napisał(a):

> [...]
> nasmarowana oliwą
> lub czyms innym tłustym.Czy to naturalne,czy raczej mnadane przez

To naturalny wosk roślinny. Ale sprzedawcy lubią "poprawiać" naturę i
czasem dokładają od siebie

T.

3. Data: 2009-01-14 17:30:07

Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " ja" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nasmarowana oliwą
> lub czyms innym tłustym.Czy to naturalne,czy raczej mnadane przez

na discovery kiedys byl program o 'produkcji' duzych sliwek od zerwania z
drzewa do polki sklepowej. W sklad procesu wchodzilo nablyszczanie i
polerowanie sztucznym woskiem. Pewnie z jablkami to samo robia.

--
pozdr Z.

4. Data: 2009-01-14 18:00:43

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ATZ Rzeszow pisze:
> [...]
> drzewa do polki sklepowej. W sklad procesu wchodzilo nablyszczanie i
> polerowanie sztucznym woskiem. Pewnie z jablkami to samo robia.

Raczej z pszczelim woskiem ;) Ale tak to prawda inaczej wiele owoców i
warzyw nie przetrwało by transportu i straty związane z zepsuciem były
by olbrzymie.

5. Data: 2009-01-14 18:48:20

Od: "es_q" <e...@g...wytnij_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2009-01-14 19:59:20

Od: AW <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

es_q pisze:
> [...]

Wosk pszczeli to też chemia i to jaka skomplikowana.
A ten sztuczny wosk to co to jest?

AW

7. Data: 2009-01-14 20:19:01

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> na discovery kiedys byl program o 'produkcji' duzych sliwek od zerwania z
> drzewa do polki sklepowej. W sklad procesu wchodzilo nablyszczanie i
> polerowanie sztucznym woskiem. Pewnie z jablkami to samo robia.

Do jabłek są specjalne maszyny sortujące, myjące, ważące, zabezpieczające i
nabłyszczające jabłka. To dlatego są one takie ładne w sklepie. Jeszcze do
niedawna nie było takich maszyn w Polsce, więc od razu było widac które
jabłka są importowane. Równiez jabłka są zabezpieczane w czasie składowania
w chłodniach.

8. Data: 2009-01-14 21:00:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Jan 2009 21:19:01 +0100, Boombastic napisał(a):

> [...]
> jabłka są importowane. Równiez jabłka są zabezpieczane w czasie składowania

Żeby nie wysychały i nie gniły.

9. Data: 2009-01-14 22:28:20

Od: "Druid29" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nasmarowana oliwą
> lub czyms innym tłustym.Czy to naturalne,czy raczej mnadane przez

Jabłka rosnąc na drzewach są pokryte naturalnym, matowym woskiem, który
wystarczy wypolerować aby otrzymać piękny połysk. A co tak naprawdę się z
nimi dzieje od chwili zerwania do wystawienia w sklepie, tego nie wiem. Więc
kupuję nasze polskie matowe jabłka, bo przynajmniej nie były wiezione przez
pół świata.

Pozdrawiam,
Druid29

10. Data: 2009-01-14 22:57:05

Od: " sok marchwiowy" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> nasmarowana oliwą
> lub czyms innym tłustym.Czy to naturalne,czy raczej mnadane przez

Dobry sprzedawca nada taki połysk i śliskość przecierając jabłka szmatką. To
naturalne. Nikt się nie bawi w sztuczne wybłyszczanie jabłek bo są za tanie.
Możesz spróbować przetrzeć jabłko szmatką. Wszak doświadczenie jest miarą
poznania Świata.

kątowniki chromowane pod blat i umywalkę
Dom
test
brykiet heiz profi
Czy potrzeba docieplenia dachu (WYKRESY) ?