pomoc dla berberysów

1. Data: 2013-08-10 11:37:48

Temat: pomoc dla berberysów
Od: "Wanda Ch." <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam w śród krzewów na działce dwa berberysy o zielonych liściach które pięknie
przebarwiają się pod koniec lata,ale nie u mnie niestety.Moje krzewy są w tym miejscu
już 4 lata i nie chcą wcale rosnąć już w lipcu zaczynają zmieniać kolory na jesienne
.Co może być nie tak skoro mówią że to mało wybredne krzewy co do gleby i
stanowiska(rosną w słońcu)bardzo bym chciała im pomóc co mogę zrobić żeby ładnie
rosły i tak szybko nie przebarwiały liści. Będę wdzięczna za porady.Wanda.

2. Data: 2013-08-10 20:32:34

Temat: Odp: pomoc dla berberysów
Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chciała im pomóc co mogę zrobić żeby ładnie rosły i tak szybko nie
> przebarwiały liści. Będę wdzięczna za porady.Wanda.

Skoro twoje berberysy zmieniaja barwe juz teraz to pewnie gdzies popełniasz
błąd w uprawie. Generalnie, jak roślina jest "małowybredna" co do gleby czy
stanowiska to nie znaczy że zniesie wszystko. Na lichej glebie bez nawożenia
i podlewania to jedynie zioła daja radę. Podlej, nawieź, sprawdzaj czy nie
źre ci jakiś mało widoczny szkodnik, lub grzyb. Jak gleba jest zupełnie
kiepska, to moze warto zastosować jakis nawóz organiczno mineralny. Powinno
byc dopszzzz...

Pozdrawiam Johnny

37 st. C w cieniu na Wilgą
Pomidorki