pomoc w kosztorysie - remont

1. Data: 2006-11-04 22:19:51

Temat: pomoc w kosztorysie - remont
Od: g...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,
Chciałabym zapytać czy ktoś mógłby mi pomóc wyliczyć szacunkowy koszt
remontu
ewentualnie powierzchnię tak żebym umiała wyliczyć sobie koszt tzw
robocizny i materiału potrzebnego do tegoż remontu.

kobietą jestem więc sama tego nie potrafię zrobić :)

Może najpierw wytłumaczę jak teraz wygląda mieszkanie:
to jest plan od developera:
http://img293.imageshack.us/my.php?image=wymiarywi7.
jpg
to rysunek jak wygląda nasze miezkanie z meblami
http://img528.imageshack.us/my.php?image=wymiary2fd4
.jpg

Na całej powierzchni mieszkania ułożone są panele podłogowe - oprócz kuchni
gdzie płytki ułożone sa "na prosto" i łazienki.
Trzeba wyburzyć te ścianki, które są na niebiesko.

Po remoncie chcę uzyskać taki efekt mieszkania:
http://img316.imageshack.us/my.php?image=ponv3.jpg

Zastanawiam się jak to później rozwiązać - czy płytki zostawić tak jak są a
od momentu gdzie się kończą zedrzeć panele - czy muszę w całym przedpokoju
i w pokoju nr 2 i 3? Bo podejrzewam, że panele z pokoju nr 4 mogą zostać?
Oczywiście później trzeba nowe panele ułożyć... ile mb paneli mam liczyć,
żeby uzyskać koszt materiału?

Jeśli nie przewidziałam jakichs zmian proszę o podpowiedź :)

pozdrawiam serdecznie,
Ewelina

(dodam, że nie będę tego wykonywać sama ale knuje spisek przed facetem :-)
Chcę mu przedstawić od razu szacunkowy kosztorys takiego remontu, żeby nie
miał wymówek że za drooogo etc ;))

2. Data: 2006-11-05 10:33:25

Temat: Re: pomoc w kosztorysie - remont
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <g...@b...pl> napisał w wiadomości

> Jeśli nie przewidziałam jakichs zmian proszę o podpowiedź :)

Po pierwsze nie przewidziałaś, ze nowa sypialnia będzie miała mniejszą
powierzchnię.
Zauważ że przesuwasz jej ścianę w stronę okna. Ona nie będzie miała 14
metrów kwadratowych a jedynie 11. Panele w tym pokoju da się uratować.
W kuchni, zesli lubisz swoje kafle też się da zostawić.
Musisz pokryć cały salon i przedpokój. 10,6 +11, 6+3 to jest powierzchnia
paneli do zakupienia plus jeszcze coś na ścinki...

> (dodam, że nie będę tego wykonywać sama ale knuje spisek przed facetem :-)
> Chcę mu przedstawić od razu szacunkowy kosztorys takiego remontu, żeby nie
> miał wymówek że za drooogo etc ;))

Doradzam nie obniżanie zbytnio ceny, bo wszyscy fachowcy wyjechali do
Irlandii i fachowca w tym kraju ma teraz ten, co da więcej...
BTW wywiezienie gruzu będzie Cię kosztowało około 400 PLN. Trzeba uzgodnić z
administratorem ustawienie przed budynkiem kontenera na gruz.

I jeszcze jedna uwaga... jeśli na tum czymś na środku ma stać telewizor, to
trzeba kable antenowe poprowadzić w podłodze... tudzież prąd i może kable
pod głośniki od kina domowego...
Joanna, baba po remoncie
http://www.jduszczynska.republika.pl/

3. Data: 2006-11-05 11:57:08

Od: g...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 5 Nov 2006 11:33:25 +0100, Joanna Duszczyńska napisał(a):
>Po pierwsze nie przewidziałaś, ze nowa sypialnia będzie miała mniejszą

przewidziałam :)
może nie zaznaczyłam tego na planie. 11m2 wystarczy w zupełności. To tyle
ile ma teraźniejsza sypialnia ;-)

>W kuchni, zesli lubisz swoje kafle też się da zostawić.

na całości? czy można uciąć np troszkę z lewej strony, przy salonie tych
płytek?

>Musisz pokryć cały salon i przedpokój.
OK

>10,6 +11, 6+3 to jest powierzchnia
>paneli do zakupienia plus jeszcze coś na ścinki...

acha, czyli to po dodaniu pomnożyc razy cena paneli za mb? :)
i tą samą powierzchnię pomnożyć razy cenę robocizny?

>Doradzam nie obniżanie zbytnio ceny, bo wszyscy fachowcy wyjechali do
>Irlandii i fachowca w tym kraju ma teraz ten, co da więcej...

tak tak :) wiem nawet mam już takiego jednego - istny skarb!

>BTW wywiezienie gruzu będzie Cię kosztowało około 400 PLN. Trzeba uzgodnić z
>administratorem ustawienie przed budynkiem kontenera na gruz.

o widzisz! a o tym nie pomyślałam :)
to jest nowy blok na nowm osiedlu więc kontenery ciągle stoją i
podejrzewam, że można do nich wrzucać swoje brudy.

> jeśli na tum czymś na środku ma stać telewizor, to
>trzeba kable antenowe poprowadzić w podłodze... tudzież prąd i może kable
>pod głośniki od kina domowego...

kable antenowe jak najbardziej muszą iść po podłodze - i właśnie - czy mam
zaznaczyć, że O TU będzie to to stało i bedzie dziura w podłodze na
kabelki? a jak mi się później odmieni układ mebli i zechcę zmienić
ustawienie TV? nie lepiej np poprowadzić kable jakoś pod dywanem? przed
sofą będzie stał dywan, możnaby poprowadzić kable pod nim prosto do tej
półeczki pod TV.?

i jeszcze jedno - przecież dojdzie do tego malowanie ścian. Na pewno jedna
ściana w nowej sypialni.
no a teraz mam do Ciebie praktyczne pytanie - znasz sie na tym może - mam
teraz przedpokój wymalowany łososiowym, kuchnię ecru, sypialnię na
brzoskwiniowo.
Kuchnię chciałabym zostawić w tym kolorze jaki jest.

Resztę przemaluję pewnie - tylko jak - bo podejrzewam, że gdybym zostawiła
część starego przedpokoju na łososiowo, plus gdyby tak pomalować salon w
kolorze teraźniejszej sypialni (brzoskwinia) to bedzie istny hardcore :)

Więc zapewne bedę musiała pomalować cały nowy salon na jakiś kolor, bez
kuchni - no właśnie, a co w takiej sytuacji z sufitem - w części kuchennej
kremowy a w salonowej inny????hmm..
i jak policzyć powierzchnie do malowania żeby obliczyć koszt robocizny i
jak farby (malowaliśmy duluxem)

pozdrawiam i dziękuję za dotychczasową pomoc

4. Data: 2006-11-05 19:38:58

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> na całości? czy można uciąć np troszkę z lewej strony, przy salonie tych
> płytek?

Zasadniczo się da... ale trzeba pierw odciąc to co ma zostać a potem resztę
okduć...

> acha, czyli to po dodaniu pomnożyc razy cena paneli za mb? :)
> i tą samą powierzchnię pomnożyć razy cenę robocizny?

A jeszcze wszceśniej dodać, to co kafli z kuchni zdejmiesz...

> o widzisz! a o tym nie pomyślałam :)
> to jest nowy blok na nowm osiedlu więc kontenery ciągle stoją i
> podejrzewam, że można do nich wrzucać swoje brudy.

A to sprawdź... bo za wywożenie swoich śmieci to każdy płaci sam...
Być może możesz uzgodnić z sąsiadem, który ma do wywiezienia pół kontenera,
że dosypiesz się do niego, może się zmieścisz. Pamiętaj, że gruz ma większą
objętość niż objętość wyburzonej ściany.

> [...]
> ustawienie TV? nie lepiej np poprowadzić kable jakoś pod dywanem? przed
> sofą będzie stał dywan, możnaby poprowadzić kable pod nim prosto do tej

Wszystko można - policz sobie tylko wszystkie za i przeciw temu
rozwiązaniu... Osobiście nie znoszę kabli na wierzchu... wszelkiej maści
przedłużaczy itp.
Schowane pod dywanem ułatwią Ci potykanie sie o dywan - będą nierówności,
ale co kto lubi.

> [...]
> brzoskwiniowo.
> Kuchnię chciałabym zostawić w tym kolorze jaki jest.

Pytanie o kolory to zdecydowanie nie do mnie...

> i jak policzyć powierzchnie do malowania żeby obliczyć koszt robocizny i
> jak farby (malowaliśmy duluxem)

Zmierzyć szerokość ścian, posumować i pomnożyć przez wysokość mieszkania.
do tego dodać powierzchnię sufitu (podłogi) Jak w Warszawie to dla robocizny
pomnożyć to co malowane na biało lub jasny odcień przez 10zł., a na
ciemniejszy kolor przez 12zł. Rok temu było dwa razy mniej...

Joanna
http://www.jduszczynska.republika.pl/

5. Data: 2006-11-05 19:57:54

Od: g...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 5 Nov 2006 20:38:58 +0100, Joanna Duszczyńska napisał(a):
> Schowane pod dywanem ułatwią Ci potykanie sie o dywan - będą nierówności,

dywan mam włochacz :)
nie będzie widać nierówności.
po prostu nie cchę sytuacji gdy odmieni mi sie znowu i będę chciała nowy
układ mebli (a często tak mam) i okaże się, że na środku pokoju z podłogi
wystają kabelki, etc

>Zmierzyć szerokość ścian, posumować i pomnożyć przez wysokość mieszkania.
>do tego dodać powierzchnię sufitu (podłogi)

dzięki :)

>Jak w Warszawie to dla robocizny

Kraków ;) ale niewiele mniej

>Rok temu było dwa razy mniej...
ano niestety....
pozdrawiam i dzięki

6. Data: 2006-11-06 09:20:26

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

.
> po prostu nie cchę sytuacji gdy odmieni mi sie znowu i będę chciała nowy
> układ mebli (a często tak mam) i okaże się, że na środku pokoju z podłogi
> wystają kabelki, etc

Hmm... Właściwie to się nie zdziwię jak po tygodniu takiego umeblowania
przestawisz sofę na środek a tv dasz pod oknem... Ja strasznie nie lubię
okna odbijającego się w telewizorze...
Joanna
http://www.jduszczynska.republika.pl/

7. Data: 2006-11-06 12:01:21

Od: g...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 6 Nov 2006 10:20:26 +0100, Joanna Duszczyńska napisał(a):
\
> Hmm... Właściwie to się nie zdziwię jak po tygodniu takiego umeblowania
> przestawisz sofę na środek a tv dasz pod oknem... Ja strasznie nie lubię
> okna odbijającego się w telewizorze...

no właśnie o to mi chodzi :)
mam żaluzje na oknach i z tamtej strony nie ma dużo słońca ale mimo
wszystko mam obawy czy to nie będzie przeszkadzać :)

Czy jest jakas grupa dyskusyjna dla architektow?
zmywarka bosch-czy dobrze myje?
Mieszkania, Domy, dyskusje, porady, OGŁOSZENIA
elektryka problem - oswietlenie - kable ukrycie?
Półka do lodówki - gdzie dokupić?