Strona główna Grupy pl.sci.psychologia pomocy ....

Grupy

Szukaj w grupach

 

pomocy ....

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 131


« poprzedni wątek następny wątek »

81. Data: 2008-08-03 02:04:02

Temat: Re: pomocy ....
Od: Yyy <y...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aicha" <b...@t...ja> wrote in
news:g72g6v$spp$1@nemesis.news.neostrada.pl:

> Więc IMO histeryzujesz.

niekoniecznie... ta sprawa z komputerami dla malych dzieci jest jak kiedys
(XIX wiek, pierwsza polowa XX) z bialym pieczywem i cukrem dla BOGATYCH!

tylko bogatych bylo stac na "czysty" chleb, cukier, ryz itd. wiec zarli
TYLKO taki bo wierzyli, ze takie jedzenie jest LEPSZE i wartosciowsze, gdyz
nie zawiera "SMIECI" lecz zawiera te substancje ktorych organizm najwiecej
potrzebuje: cukier i tluszcz!

no i czekoladki

biednym biedym pozstawal chleb RAZOWY i nierafinowany cukier

i biedni zazdroscili bogatym, ze tamci sami sie pozbawiaja witamin i blonnika

--
Y?

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


82. Data: 2008-08-03 06:31:16

Temat: Re: pomocy ....
Od: "Hanka " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Yyy <y...@m...o2.pl> napisał(a):

> "Aicha" <b...@t...ja> wrote in
> news:g72g6v$spp$1@nemesis.news.neostrada.pl:
>
> > Więc IMO histeryzujesz.
>
> niekoniecznie... ta sprawa z komputerami dla malych dzieci jest jak kiedys
> (XIX wiek, pierwsza polowa XX) z bialym pieczywem i cukrem dla BOGATYCH!

Wszystko jest dla myślących, po prostu.

Jeśli otumanieni owczym pędem rodzice dają sobie wmówić, na przykład, że
operacja plastyczna odstających uszu jest najlepszym prezentem na pierwszą
komunię, i że wyłącznie dzięki temu ich dziecko będzie bez przeszkód
kroczyło jedyną słuszną drogą ku świetlanej przyszłości, no to jakiej
użyjesz argumentacji, by wykazać im, iż jednak bywa inaczej?

Myślący rodzic proponuje dziecku różne formy zabawy, nauki, zajęcia wolnego
czasu. Praca z komputerem, w odpowiednio wyważonym zakresie tematycznym i
czasowym, pobudza do myślenia, rozwija i kształci nie mniej wartościowo, niż
wszelkie działania bez jego udziału.
Istotna jest kwestia rozsądnego dawkowania wszystkich udostępnianych dziecku
bodźców.
To jednak zdaje się być zbyt trudne dla znacznej części rodziców, którzy w
imię bycia trendy, czynią szkodę swemu potomstwu.

> tylko bogatych bylo stac na "czysty" chleb, cukier, ryz itd. wiec zarli
> TYLKO taki bo wierzyli, ze takie jedzenie jest LEPSZE i wartosciowsze,

Na szczęście jesteśmy dziś trochę bardziej świadomi, choć presja otoczenia
lub rodziny bywa dla niektórych wyrocznią nie do przeskoczenia.

I drugie na szczęście: istnieje coś takiego jak wybór.

:)

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


83. Data: 2008-08-03 08:27:09

Temat: Re: pomocy ....
Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aicha wrote:
> Użytkownik "Yyy" napisał:

>> niech sie lepiej nauczy rysowac olowkiem, kredkami, akwarelami itd.

> Hyhy. Jej rysunki, malunki, mazanki, figurki z gliny, plastelinowe
> naklejanki, wycinanki, kolaże itp. wysypują się z każdego kąta :)))
> Zresztą, myślisz, że tego nie ma w szkolnym programie? Popytaj
> dokładnie tych swoich znajomych, a nie tendencyjnie. Oprócz tego co
> wymieniłeś są jeszcze pastele i plakatówki - jeśli chodzi o sztuki
> plastyczne. A, i jeszcze szkice węglem ;)
> Więc IMO histeryzujesz.

>> niech nauczy sie szkicowac np. twarze ludzkie na kartonie
>> olowkiem...

> A to dobrzy pomysł - nie będę musiała za portret płacić, skoro sobie
> może autoportret zrobić :D

Moja sześciolatka każe sobie rozłożyć białą tablicę na stelażu, rysuje na
niej zmazywalnymi flamastrami, robi zdjęcie swojego dzieła i transferuje na
mój DT. Potem mówi: Tylko pamiętaj, żebyś nie skasował! :)

--
pozdrawiam
michał


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


84. Data: 2008-08-03 14:52:34

Temat: Re: pomocy ....
Od: Yyy <y...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hanka " <c...@W...gazeta.pl> wrote in
news:g73jbk$v1$1@inews.gazeta.pl:

>> tylko bogatych bylo stac na "czysty" chleb, cukier, ryz itd. wiec zarli
>> TYLKO taki bo wierzyli, ze takie jedzenie jest LEPSZE i wartosciowsze,
>
> Na szczęscie jestesmy dzis trochę bardziej swiadomi,

no przeciez nie mowie o jedzeniu bialego chleba dzisiaj!
dzisiaj sa inne problemy i inne wyzwania i inne pulapki!
trzeba przeskalowac!
w tym porownaniu chodzilo mi o baaardzo ogolna prawidlowosc: jak ludzie chca
sie uwazac za baaardzo muundrych to sie na sile oglupiaja

> choc presja otoczenia
> lub rodziny bywa dla niektórych wyrocznia nie do przeskoczenia.

zawsze miara prawdziwej madrosci (ktora chroni od klopotow) jest
nonkomformizm i zachowanie zdrowego rozumu
- odrobina krytycyzmu wobec tego "co robia wszyscy"

--
Y?

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


85. Data: 2008-08-03 15:05:20

Temat: Re: pomocy ....
Od: Yyy <y...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"michal" <6...@g...pl> wrote in news:g73q5a$kg2$1@inews.gazeta.pl:

> Moja szesciolatka kaze sobie rozlozyc biala tablicę na stelazu, rysuje
> na niej zmazywalnymi flamastrami, robi zdjęcie swojego dziela i
> transferuje na mój DT.

co to DT? zakladam, ze chodzi o komuter

> Potem mówi: Tylko pamiętaj, zebys nie skasowal!
> :)

o, to juz ciekawsza technologia :)

zauwaz, ze komputer sluzy tu tylko jako archiwum - z wiec to do czego sie
najlepiej nadaje!

natomiast rysunek powstal w swiecie rzeczywistym
i do tego rozwiazanie problemu inzynieryjnego ;) jak przeniesc produkt ze
swiata rzeczywistego do archiwum w urzadzeinu zwanym komputerem

trzeba skojarzyc rozne rzeczy istniejace w 3-D swiecie rzeczywistym jak rozne
kabelki, wtyki, itd.

tak wiec komputer jest tutaj tylko i wylacznie NARZEDZIEM
a maly czlowiek uczy sie go traktowac li tylko przedmiotowo i KONTROLOWAC
komputer (a nie odwrotnie)

komputer nie jest CALYM SWIATEM / CALA PRZESTRZENIA w ktorej odbywa sie
WSZYSTKO i ktory pochlania calego i podporzadkowuje sobie malego czlowieka -
tak, ze on/ona nie potrafi zrozumiec gdzie jest granica pomiedzy realem a
wirtualem

--
Y?

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


86. Data: 2008-08-03 23:14:49

Temat: Re: pomocy ....
Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Yyy wrote:
...
> zawsze miara prawdziwej madrosci (ktora chroni od klopotow) jest
> nonkomformizm i zachowanie zdrowego rozumu
> - odrobina krytycyzmu wobec tego "co robia wszyscy"

Nonkonformizm, tak. Pdejrzewam, że u Ciebie występuje jednak postawa
antykonformizmu.

--
pozdrawiam
michał


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


87. Data: 2008-08-03 23:23:10

Temat: Re: pomocy ....
Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Yyy wrote:
>> Moja szesciolatka kaze sobie rozlozyc biala tablicę na stelazu,
>> rysuje na niej zmazywalnymi flamastrami, robi zdjęcie swojego dziela
>> i transferuje na mój DT.

> co to DT? zakladam, ze chodzi o komuter

DT = HD :)

>> Potem mówi: Tylko pamiętaj, zebys nie skasowal!
>> :)

> o, to juz ciekawsza technologia :)

> zauwaz, ze komputer sluzy tu tylko jako archiwum - z wiec to do czego
> sie najlepiej nadaje!
> natomiast rysunek powstal w swiecie rzeczywistym
> i do tego rozwiazanie problemu inzynieryjnego ;) jak przeniesc
> produkt ze swiata rzeczywistego do archiwum w urzadzeinu zwanym
> komputerem
> trzeba skojarzyc rozne rzeczy istniejace w 3-D swiecie rzeczywistym
> jak rozne kabelki, wtyki, itd.
> tak wiec komputer jest tutaj tylko i wylacznie NARZEDZIEM
> a maly czlowiek uczy sie go traktowac li tylko przedmiotowo i
> KONTROLOWAC komputer (a nie odwrotnie)
> komputer nie jest CALYM SWIATEM / CALA PRZESTRZENIA w ktorej odbywa
> sie WSZYSTKO i ktory pochlania calego i podporzadkowuje sobie malego
> czlowieka - tak, ze on/ona nie potrafi zrozumiec gdzie jest granica
> pomiedzy realem a wirtualem

O co Ci chodzi? :)
Komputer to nie samo archiwum, tylko uniwersalne narzędzie do wszystkiego.
Dzieci uczą się, jak z niego korzystać i nie umniejsza to ani na jotę
rozwijania innych umiejętności łącznie z plastycznymi i abstrakcyjnymi.

--
pozdrawiam
michał


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


88. Data: 2008-08-03 23:25:14

Temat: Re: pomocy ....
Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michal" napisał:

> O co Ci chodzi? :)

To mi wygląda na fiksację ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


89. Data: 2008-08-03 23:25:18

Temat: Re: pomocy ....
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Realizm. :)

Cóż oznaczają te wszystkie odkrycia w porównaniu choćby z PC-tem
czy telefonią komórkową.

Zauważ, że od czasów II wojny światowej rozwój nauki i techniki
postępuje w tempie geometrycznym.

--
CB


Użytkownik "Yyy" <y...@m...o2.pl> napisał w wiadomości
news:Xns9AEF26F63B717yyyyyyyyy@213.180.128.149...

> takis typowo teksanski beton???
>
> a Chiny??? czy wiesz, ze wszystkie prawie "europejskie wynalazki" sprzed
> XIX
> wieku - jak proch, luneta, rakiety, lotnia, balony na podgrzane powietrze,
> niektore koncepcje w matematyce (przydatne w technice) i wiele wiele
> innych -
> to tak naprawde przywiezli z Chin Marco Polo i jemu podobni gdzie pojawily
> sie one nawet i z 1000 lat wczesniej?!!
>
> Europejczycy z zimna krwia dokonali kradziezy intelektualnej liczac
> na calkowita bezkarnosc!

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


90. Data: 2008-08-03 23:28:12

Temat: Re: pomocy ....
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

... albo takim np internetem. :)

--
CB


Użytkownik "cbnet" <c...@n...pl> napisał w wiadomości
news:g75emf$v4$1@node2.news.atman.pl...

> Cóż oznaczają te wszystkie odkrycia w porównaniu choćby z PC-tem
> czy telefonią komórkową.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10 ... 14


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

Emocje
Banalne - Ona chce odejść z innym
psychotropy
Ateizm jest aberracja
Re: brak przestrzeni

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
Trump jak stereotypowy "twój stary". Obsługa iPhone'a go przerasta
Wspierajmy Trzaskowskiego!
I co? Jest wojna w Europie, prawda?

zobacz wszyskie »