[pomocy] Uchodzi woda z oczka

1. Data: 2005-07-09 20:20:50

Temat: [pomocy] Uchodzi woda z oczka
Od: jacek duma <d...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czołem grupa

Uchodzi mi woda z oczka. Oczko zostało wykonane w technologii wełna
mineralna + folia. Wymiary oczka to 3,5 x 2 - głębokość - największa 60
cm do lustra wody. Woda mi uchodzi bardzo powoli czasem wręcz 2 - 3 dni.
Ubywa tak na oko 10, 15 cm wody na głębokość i stop. Czyli dziura jest
na wysokości lustra wody.

Nie mam pomysłu jak wykryc dziurę. Moje obserwacje , i czynności
dotychczasowe:

- po dolaniu wody , nigdzie nie znalazłem "baniek powietrza" (woda
bardzo wolno ucieka
- folia nie pływa mi w oczku wierzchem bo są doniczki
- doniczki podnosiłem sprawdzajac czy jakas roslinka nie zrobiła na
folii "kuku" ale nic nie znalazłem.
- ryb nie mam oczko typowo roślinne.
- oczka jeszcze nie odkopywałem, ale jestem zdesperowany (chodzi mi o
brzegi )

ktoś ma jakieś oryginalne pomysły jak sprawdzić gdzie jest dziura ?

pozdrawiam

Jacek Duma

PS
Nie pomyślałem żeby zrobić zdjecia ale nadrobię tę zalegość jeżeli
będzie taka potrzeba.

2. Data: 2005-07-09 20:32:56

Temat: Re: [pomocy] Uchodzi woda z oczka
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> ktoś ma jakieś oryginalne pomysły jak sprawdzić gdzie jest dziura ?

:)
tu nie ma co kombinowac
poziom na ktorym masz dziure pokazuje tobie uchodzaca woda
:)
w zaleznosci od gruntu jaki masz
miejsce moglbys znalesc patrzac gdzie masz wilgotna ziemie
:)
dziala to na gruncie przepuszczalnym
bo na glinie cale otoczenie mozesz miec wilgotne
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

3. Data: 2005-07-09 20:36:56

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ktoś ma jakieś oryginalne pomysły jak sprawdzić gdzie jest dziura ?

Trudno o oryginalny pomysł, konieczna jest raczej paskudna robota.
Sprawdź najpierw czy nie ucieka w którejś zakładce folii. W ten sposób potrafi
uciec bardzo dużo wody. Jeśli to nie to pozostaje szorowanie folii z glonów i
osadów szczoteczką, centymetr po centymetrze, dookoła.
Szukanie otworu o średnicy ok.0,5 cm w oczku 3x6 m zajęło mi kiedyś tydzień.
Powodzenia :))
Pozdrawiam, Krystyna

4. Data: 2005-07-10 10:11:18

Od: jacek duma <d...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:

> :)
> tu nie ma co kombinowac
> poziom na ktorym masz dziure pokazuje tobie uchodzaca woda
> :)

To ja wiedziałem od początku :-)

> [...]
> :)
> dziala to na gruncie przepuszczalnym
> bo na glinie cale otoczenie mozesz miec wilgotne

Gorzej, nie dość że mam gliniastą ziemię to jeszcze w cieniu. Pod folią
ziemia wszędzie jest wilgotna. Prosze zwróćić uwagę że woda nie ucieka
na brzegu a na - 10 - 15 cm , czyli zeby zobaczy ć z drugiej strony
muszę chyba odkopać folię.

5. Data: 2005-07-10 12:24:02

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

jacek duma wrote:

> [...]
> folią ziemia wszędzie jest wilgotna. Prosze zwróćić uwagę że woda nie
> ucieka na brzegu a na - 10 - 15 cm , czyli zeby zobaczy ć z drugiej
inaczej sie nie da jak odchylic folie
przy przepuszczalnej ziemi
mozna bylo wstepnie mniej wiecej okreslic
gdzie odchylic bo tam ziemia bylaby nieco bardziej wilgotna
:)
a przy glinie trzeba odchylic i szukac przecieku
ale wiesz
zlokalizowanie przeciuku to jedno
a naprawa to drugie
:(
ja tez mam oczko
ale ono wykopane w glinianej niece i samo z siebie szczelne
:)
mysle
ze pomoc znajdziesz na stronie Leszka Bieleckiego
http://staw.bieleccy.com.pl/
:")

6. Data: 2005-07-11 07:33:44

Od: "Qq" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

a jakbyś po uzyskaniu poziomu dziury odlał jeszcze 5 cm i zakleił dokoła pas
folii 5 cm?
Qq

7. Data: 2005-07-11 11:00:09

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Qq wrote:
> a jakbyś po uzyskaniu poziomu dziury odlał jeszcze 5 cm i zakleił
> dokoła pas folii 5 cm?
:)
klejenie folii
przypomina probe uleczenia syfa pudrem
:)

8. Data: 2005-07-11 15:45:58

Od: "Kyllyan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> klejenie folii
> przypomina probe uleczenia syfa pudrem
Dwukrotnie z powodzeniem naprawiałem oczko, klejąc łaty na dziury. Obie
trzymają już parę lat.

--
Sławomir J Marusiński
Gdańsk

9. Data: 2005-07-11 20:17:04

Od: "random name" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kyllyan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Dwukrotnie z powodzeniem naprawiałem oczko, klejąc łaty na dziury. Obie
> trzymają już parę lat.

Racja, mam podobne doswiadczenia. Moze to kwestia kleju?
Stosowalem specjalny klej do PCV z OBI-ego (Praktikera?) 40 zl za
puszeczke 200 ml.

Powracajac do wykrywania dziur w folii PCV, kiedys ktos na grupie
opisywal taka metode, ktora polegala na systematycznym nakluwaniu ziemi, stalowa
szpica,
w pewnej odlegloscie od folii i obserwowaniu preta. W miejscu gdzie uchodzi
woda- pret powinien byc wyraznie wilgotny. Oczywiscie to zadziala jedynie na (w)
piaszczystym gruncie.

10. Data: 2005-07-11 20:48:57

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Kyllyan wrote:
> Dwukrotnie z powodzeniem naprawiałem oczko, klejąc łaty na dziury.
> Obie trzymają już parę lat.
hehe
a mnie (za mlodych lat)
nie udalo sie syfa pudrem uleczyc