pomożecie ?

1. Data: 2003-03-24 11:03:45

Temat: pomożecie ?
Od: d...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

mam małe pytanko
musze zrobić uroczystość rodzinna
mało ludzi chodzi mi głównie o teściową chciałabym jej jakoś zaimponować (typ
teściowej: upierdliwa)
z gotowaniem idzie mi całkiem nieżle (nawet dobrze)
pieczenie ciast - katastrofa
ale szybko się ucze
pozukuje jakiś fajnych przepisów na sałetkę
tzn troche poeksperymentowac mogę
więc nie chce przepisu na saładke kartoflana
no i żeby była dobra (ze względu na tesciową - żeby ją zazdrość zzerała!)
no i jakis deser dobry
tylko nie wiem co
juz myślałam żeby zakupić jakies gotowe ciasto ale to raczej odpada (wiecie ta
teściowa)
byłabym bardzo wdzięczna za pomoc
hej

1. Data: 2003-03-24 11:47:08

Temat: [OT]Lizusostwo
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mało ludzi chodzi mi głównie o teściową chciałabym jej jakoś
zaimponować (typ
> teściowej: upierdliwa)

Zupełnie nie trafia do mnie chęć przypodobania się komuś, kogo nie
lubimy.
Że niby co - żebys miała więcej okazji do zmuszania się do jej
towarzystwa?

Jeśli nie darzycie się sympatią, odpuśćcie sobie wzajemnie tę wątpliwa
przyjemność.

Ot, taka polska natura do bycia miłym na siłę:(

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-03-24 12:32:54

Temat: Re: [OT]Lizusostwo
Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cherokee gd wystukał w wiadomości <b5mr7r$650$1@absinth.dialog.net.pl>:

> [...]
> przyjemność.
>
> Ot, taka polska natura do bycia miłym na siłę:(

Zaimponować to nie to samo co się podlizać. Bliższe jest IMO utarciu
nosa (a widzisz, potrafię!) ;)

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2003-03-24 13:12:01

Temat: Re: pomożecie ?
Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robiłam w sobotę imprezkę, 3 sałatki, z których jedna wzbudziła największy
zachwyt i ślinotok, może ci się przyda.

Ogórek świeży
seler naciowy
rzodkiewka
szczypiorek
jajka (u mnie szt 5)
kukurydza z puchy
majonez
piepsz

ogórek w półplasterki, posyp solą i odstaw na sitko - puści zbędny soczek
rzodkiewka w plasterki
seler i w kostki
jajko niezbyt drobno pokrój

Wszystko połącz, wymieszaj, dopraw i podaj gościom

Mam jeszcze jedną w zapasie, co to znika z półmiska zbyt szybko:

1/2 wędzonego kuraczka
kukurydza
ananas z puchy
średniej wielkości kapusta pekińska
majonez + jogurt
piepsz

Kroisz co się da, kapustę nie za cienko (raczej kawałeczki 1 cm : 2 cm),
mieszasz z majonezem i jogurtem (musisz dobrać proporcje, ja uwielbiam
majonez, więc jogurtu jeśli daję to minimalne ilości).
Wychodzi tego duży gar, ale to jest b. lekka sałatka, więc znika w mig.
Kapustę trzeba dodać do sałatki jak najpóźniej (najlepiej tuż przed
podaniem) by była chrupiąca. Gdy poleży w sałatce to ilość jej znacznie
zmaleje (co nie znaczy, że traci na smaku).

Powodzenia........polecam jeszcze www.mniammniam.pl
Danka

1. Data: 2003-03-24 13:16:43

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie lubią taką sałatkę:
kurczak wędzony (ilość dowolna, lepiej więcej niż mniej) w dużą kostkę
cebula - w drobną kostkę
pieczarki konserwowe - niezbyt dużo, w drobną kostkę
z puszki: ananas-pokroić, kukurydza, różne rodzaje fasolek (czerwona, biała,
łaciata, soja)
jajka na twardo (duża kostka)
majonez, musztarda (troszkę), śmietana, sól i pieprz
W połączeniu - pycha.
Pozdr. - Gośka (Lublin)

1. Data: 2003-03-24 13:41:36

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

<d...@o...pl> wrote in message
> mam małe pytanko
> musze zrobić uroczystość rodzinna
> mało ludzi chodzi mi głównie o teściową chciałabym jej jakoś zaimponować
(typ
> teściowej: upierdliwa)
[ciach]

ja wyprobowalam wariacje na temat kapusty pekinskiej. W roli tytulowej
rzeczona kapusta, a pozostalych rolach przy dowolnych kombinacjach obsady
(jak w telenoweli, ktos zniknie i nawet tego nie widac, hehe):
jajko gotowane, groszek z puchy, kukurydza z puchy, papryka surowa, cebulka,
jablko (co ja tam jeszcze dawalam?). Opus coronat sos bedacy mieszanina
jogurtu naturalnego i majonezu lub smietany i majonezu. Proste, szybkie i
baaardzo smaczne.

Kruszyna
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2003-03-24 15:05:10

Od: "Deidre" <o...@S...fm> szukaj wiadomości tego autora

ja jakis czas zrobil smietanowiec wg. przepisu podanego na grupie, ktory
lekko zmodyfikowalam; wszyskim w domi niesamowicie smakowalo, a jak robilam
ostatnio na swoje urodziny znowu, to musialam 2 smietanowce zrobic i rownie
blyskawicznie zostalo wchloniete :-)

2 smietany - lacznie 800 ml (jedna 12% i jedna 18%)
7-8 łyżek cukru
6 łyzeczek żelatyny (ja użyłam Gellwe - bo do smietanowca ma byc taka
zelatyna ktorej nie trzeba gotowac),
owoce - z puszki: brzoskwinia, swieze: mandarynki, pomarancze, banan (inne,
wg upodoban)
czekolada gorzka (tabliczka) utarta lub poszatkowana nozem
rodzynki, migdaly platki, kokos
2 galaretki (na spód użyłam agrestowej, a wierzch ananasowej)
paczka biszkoptow jezyczków

jedna galaretke zrobic dzien wczesniej, wylac na gleboki talerz
dno tortownicy wylozyc dno biszkoptami (ja uzywam tortownicy o śr. 25 cm,
jeśli bierze sie wieksza to trzeba dobrac wiecej skladnikow zeby tort nie
wyszedl zbyt plaski)
miedzy biszkoptami i na nie ulozyc pokrojona w kosteczke galaretke, ktora
sie zrobilo dzien wczesniej
rozpuscic zelatyne w mniej niz pół szklanki goracej wody,
smietane utrzec z cukrem mikserem
przestudzona zelatyne (gdy bedzi za ciepla to smietana sie zetnie) wlewam
powoli do smietany i mieszam caly czas mikserem - mieszac max 1 minute bo
smietana zaczyna sie szybko scinac
wrzucam do gara w ktorym jest ta smietana wszystkie przygotowane uprzednio
(i pokrojone drobno - jesli byla taka potrzeba) skladniki; mieszam szybko
lyzka i wylewam do tortownicy
wyrownac powierzchnie i wstawic do lodowki na pare godzin zeby dobrze
stezalo (z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec ze 3-4 godziny w
zupelnosci wystarcza)
po kilku godzinach przygotowac druga galaretke i chłodną!!!! wylac
delikatnie na wierzch tortu i wstawic znowu do lodowki zeby galaretka
stężała

pyszne niesamowicie

1. Data: 2003-03-24 15:07:08

Od: "Deidre" <o...@S...fm> szukaj wiadomości tego autora

i przepraszam za bledy :)
mam nadzieje ze nikt nie zacznie mnie poprawiac

Deidre

1. Data: 2003-03-24 15:25:07

Od: ivvi <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja moge podac przepis na najprostsza i najszybsza (w przyzadzaniu i
znikaniu z talerza ;) ) salatke jaka znam, oczywiscie jest tez przepyszna:
piersi z kurczaka
kukurydza z puszki
ananas z puszki
majonez (to musi byc lekko slodkawy majonez ja zawsze uzywam "babuni" i
pasuje idealnie z zadnym innym nie jest tak dobre)
piersi ugotowac w osolonej wodzie, ostudzic, pokroic w nieduze kostki-
czy inne bryly ;), pokroic ananasa, wsypac kukurydze, dodac majonezu i
juz! ta salatka mozna zajadac sie non stop, miedzy innymi nia podbilam
(zoladek) mojego meza ;)
pozdrawiam
ivvi

1. Data: 2003-03-24 20:19:31

Od: "Zbychu" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

a moze filety sledziowe marynowane, kukurydza z puszki, ananas i rodzynki
plus majonez, u mnie na imprezkach znika tak samo szybko jak slatka z sera
zoltego, czosnku, kukurydzy i majonezu :):) no i oczywiscie jeszcze grecka
salatka , mniam, mniam :)
Zycze powodzenia
Zbychu

dzaiekuje