[ponownie] zapalenie skory / luszczyca

1. Data: 2005-11-20 08:27:06

Temat: [ponownie] zapalenie skory / luszczyca
Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam pytanka o taka dolegliwosc jak zapalenie lojotokowe skory glowy i twarzy
(czy tez luszczyca).
Nie chodzi mi o zadne leczenie itp, ale o codziennosc.
1) Jakie kremy na twarz stosowac ? Tluste/bawilzacjace a moze jakies
konkretne ?
2) Czy takie cos jak sauna/solarium szkodzi/pomaga ?
3) Lykac jakies podstawowe suplementy (witaminy, mineraly itp)
4) Wprowadzic jakies mniej typowe produkty do diety ?
5) Stosowac jakies konkretne szampony czy jak leci ?

Fantom
fut : medycyna

2. Data: 2005-11-20 10:33:58

Temat: Re: [ponownie] zapalenie skory / luszczyca
Od: Beth Winter <b...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

Fantom wrote:

> [...]
> 4) Wprowadzic jakies mniej typowe produkty do diety ?
> 5) Stosowac jakies konkretne szampony czy jak leci ?

Ja mialam suche lojotokowe - zdecydowanie kremy nawilzajace (polecam
Atoderm PP Biodermy - bardzo tanio w przeliczeniu na objetosc, a efekty
znakomite). Sauny i solarium nie wolno, podrazniaja. Dermatolog mi
przepisywala betakaroten w lecie dla ochrony przed sloncem, A+E i PP.
Oficjalnie podrazniajaco moga dzialac przyprawy, czekolada, kofeina, ale
nie zauwazylam u siebie korelacji. Szampon przeciwlupiezowy (mi
odpowiadal Vichy Dercos do suchego lupiezu).

No i przede wszystkim dobry dermatolog. Ja w czerwcu trafilam do
takiego, ze po jednej wizycie wszystko przeszlo :D

--
Beth Winter
-- Neil Gaiman

3. Data: 2005-11-20 13:00:48

Od: "Zbynek vel Zbynio aka Zbegon" <x...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 4) Wprowadzic jakies mniej typowe produkty do diety ?
> 5) Stosowac jakies konkretne szampony czy jak leci ?

Luszczyca samej twarzy raczej nie atakuje.
Jesli juz to masz atopowe zapalenie skory polecam krem Nizoral.
Co do szamponu polecam Stieprox - potrafi zdzialac cuda.
Jak najbardzej Dieta dieta i jeszcza raz dieta polecam duzo ruchu wode
slona, solarium.
Witaminki A,E,D
Zlikwidowac palenie, napoje wyskokowe, slodyczne
Luszczyca to choroba genetyczna powstaje wtedy gdy organizm ma kryzys.
Polecam wyleczyc zabki przebac swoj zoladeczek, laryngolog wykluczyc
wszelkie bakterie.
Oraz skonsultowac sie z dermatologiem.
Niestety jest to choroba nie uleczalna mozna ja tylko zaleczyc.
Powodzenia w walce z ta choroba :)
Jak cos to pytaj.

4. Data: 2005-11-20 13:17:22

Od: "sq4ty" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Witam
> Mam pytanka o taka dolegliwosc jak zapalenie lojotokowe skory glowy i

Ja tam ekspertem nie jestem, i nie wiem, ale zapalenie łojotokowe to chyba
nie to samo co łuszczyca... Moja mama ma łuszczycę, ale nie ma żadnego
łojotoku...

M.

5. Data: 2005-11-20 13:34:38

Od: "Zbynek vel Zbynio aka Zbegon" <x...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2005-11-21 19:24:28

Od: "argenum" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie chodzi mi o zadne leczenie itp, ale o codziennosc.
> 1) Jakie kremy na twarz stosowac ? Tluste/bawilzacjace a moze jakies

Ja (po zaleczeniu objawow) nie stosuje zadnego specjalnego kremu, tylko te,
które zawsze stosowałam.

> 2) Czy takie cos jak sauna/solarium szkodzi/pomaga ?

Podobno te ostre stany łuszczycy leczy sie własnie słońcem (ale czy tym
sztucznym tez, to nie wiem). A swoja droga solarium szkodzi kazdemu, nawet
tym bez w/w dolegliwosci :)

> 3) Lykac jakies podstawowe suplementy (witaminy, mineraly itp)

Nic nie lykam, pani dermatolog o niczym nie wspominala.

> 4) Wprowadzic jakies mniej typowe produkty do diety ?

Jak wyzej.

> 5) Stosowac jakies konkretne szampony czy jak leci ?

Pewnie najlepiej byloby myc czesto tymi przeciwlupierzowymi (aptecznymi).
Ale ze wzgledu na ich cene proponuje myc takim, jak zawsze, a czasami robic
sobie kuracje tymi specjalistycznymi. Mozna kupic np. Nizoral w saszetkach,
nie wydajac majatku na cala buteleczke.

To, co napisalam, tyczy sie oczywiscie mnie samej i mojego bardzo lekkiego
zapalenia skory. Jakies 2 lata temu zaleczylam i mam nadzieje ze juz nie
wroci. Ta "codziennosc" zalezy na pewno od stopnia nasilenia choroby.

pozdrawiam
Justyna

Moja klatka piersiwa :( ?
Prosba o pomoc!!!