Strona główna Grupy pl.rec.dom tedexwroclaw@gmail.com

Grupy

Szukaj w grupach

 

t...@g...com

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 2


« poprzedni wątek następny wątek »

1. Data: 2006-05-29 06:55:35

Temat: t...@g...com
Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Co sadzicie o tym stopie www.alumilut.oxy.pl.

Spawanie aluminium nigdy nie było tak dostępne, tanie i łatwe jak
obecnie, dzięki amerykańskiemu stopowi Alumilut.

Spawanie i lutowanie aluminium bywa niezbędne w warsztatach różnej
branży, najczęściej motoryzacyjnych. Jak powszechnie wiadomo jest to
czynność kłopotliwa i kosztowna. Być tak wcale jednak nie musi
-obecnie dzięki nowej, nieskomplikowanej metodzie opracowanej w USA
dla wojska i specjalnemu stopowi ALUMI-Lut, można to robić łatwo i
niekosztownie w każdym warsztacie (nawet amatorsko !)> Metoda nie
wymaga inwestycyjnych nakładów, żadnego specjalistycznego i drogiego
sprzętu ani dodatków (wytrawiacze, argon); wystarcza pospolity palnik
na PROPAN-BUTAN (do nagrzewania elementu) i w/w stop ALUMI-Lut, -on
stanowi podstawę. Produkowany jest w USA, wg wojskowej normy (Military
Specification ) i od pewnego czasu dostępny również na rynku
cywilnym.

Dostępność metody, niskie koszty i wyjątkowe cechy popularyzują
ją na świecie. Nic dziwnego -przełamuje barierę technologiczną w
większości warsztatów; samochodowych, ślusarskich,
elektromechanicznych, mechaniki precyzyjnej, szlifiersko -
spawalniczych, chłodnictwa / klimatyzacji, modelarskich,
narzędziowniach itp. Ma ona liczne zastosowania -jest alternatywą do
spawania argonowego, ale i jego wydatnym uzupełnieniem, bo otwiera
dodatkowe -zupełnie nowe możliwości. Urealnia, nie wykonywalne do
tej pory, naprawy np. pracę z Cynkalem (ZNAL) i innymi stopami Alu,
umożliwia wyśmienite doróbki/nadlewy. Likwiduje dotychczasową lukę
w dziedzinie łączenia, regeneracji, odbudowy elementów aluminiowych.
Stop ALUMI-Lut jest prawdziwym naprawczo-regeneracyjnym medium dla
różnego typu części samochodowych, motocyklowych itp. tam ALUMINIUM
stosuje się powszechnie.

Ogólne informacje dotyczące spoiwa i sposobu jego zastosowania

Sam materiał ALUMI-Lut jest stosunkowo tani i wydajny. Nie bez
znaczenia jest ekologiczność technologii (nie występują tu trujące
opary metali, nie stosuje się żadnych topników czyli trujących
fluorków (jak to ma miejsce przy starych metodach)- nie ma więc nawet
konieczności wentylacji miejsca pracy, jest ona nad wyraz bezpieczna
przy zachowaniu podstawowych zasad zdrowego rozsądku.

WIELKĄ ZALETĄ ALUMI-Lut jest łatwość dorabiania różnego typu
detali do elementów -odpowiednia forma np. ramka ze stali bądź
miedzi (spoiwo nie łączy się z tymi metalami), właściwie
dostawiona do miejsca ubytku (całość na płycie stalowej lub
ceramicznej) umożliwi "dotopienie" spoiwa o potrzebnym kształcie lub
grubości.

Spoiwo ALUMI-Lut miesza się w każdej proporcji z cyną, można
wykorzystać to tam gdzie konieczna jest szczelność: chłodnice,
klimatyzacje -do spoiny przed jej zastygnięciem dodajemy cynę.
Cecha ta ułatwia połączenie aluminium z innymi metalami, otwierają
się dzięki temu całkiem niespotykane możliwości połączeń
kombinowanych jak: aluminium + miedź, mosiądz, stal.

Właściwości
duża wydajność i niskie koszty stosowania - nie wymaga inwestycji
używać mogą równie skutecznie profesjonaliści w swych warsztatach,
jak i hobbyści amatorzy "w polowych" warunkach, - przy niewielkiej
wprawie, połączeń/napraw dokonuje się łatwo i szybko
nie wymaga użycia trujących topników ani wytrawiaczy - samo nie jest
toksyczne, nie wydzielają się toksyny w czasie pracy
znakomicie spaja "czyste" aluminium jak i jego wszystkie znane ( nawet
z nie spawalności ) stopy
nie wymagany jest żaden specjalistyczny sprzęt lub materiał -
wystarcza dowolny nagrzewający palnik (np. PROP-BUT) i ....szczotka
druciana
daje świetne możliwości odbudowy ( dorabianie przez dolewanie )
odłamanych lub odtłuczonych fragmentów odlewów ( korpusów,
obudów, uchwytów, łap itp.), - nie wykazuje przyczepności do stali
ani miedzi używa się więc tych metali ( foremki, paski, ramki,
kształty ) do zgrubnego formowania dolewek lub odlewów
niezwykle duża wytrzymałość połączeń / doróbek ( zbliżona do
stali St 1) sprawia, że przeróbki lub doróbki (w tym i np. gwinty )
są zawsze mocniejsze od oryginałów
zastosowanie również przy bardzo małych elementach, - cienkich
rurkach, blachach itp.
niska temperatura spajania ( ok. 385 st C ) jest znacząca przy pracach
z większymi stopowymi odlewami typu: korpusy, obudowy, głowice, bo
nagrzewając je tylko do takiej temperatury nie narusza się struktury
materiału i nie wywołuje naprężeń wewnętrznych, to eliminuje
ewentualność pęknięć w czasie stygnięcia
bardzo duża odporność na korozję (cm / rok ........ < 756 x 10-6 )
czyni spoiny/doróbki ponadczasowymi
niska rozszerzalność termiczna ( cm / cm / st C .......0,000172 )
gwarantuje stabilność połączeń
wysoka przewodność elektryczna zezwala np. na doczołowe łączenia
aluminiowych przewodów elektrycznych
płynne, miesza się świetnie z cyną co dodatkowo może np.
zwiększać szczelność spoiny ( chłodnictwo, klimatyzacje)
daje się lutować zwykłą cyną i dobrze łączy ze srebrzankami (
np. LS 45 ), "pobielone" stopem aluminiowe elementy można więc
spajać z innymi metalami jak ; stal, miedź, mosiądz itd. ( lut
kombinowany )
bez żadnych dodatkowych zabiegów umożliwia łączenia elementów
ocynkowanych
z użyciem TIG-u umożliwia nawet elektryczne spawanie ZNAL-u
Technika

ALUMI-Lut jest łatwe do stosowania nawet przez amatorów, mimo to i
profesjonalistom zaleca się wstępne (na zbędnych elementach)
wypraktykowanie właściwości tego spoiwa -pomoże to uniknąć
błędów i oswoić się z nowatorską metodą. Rozsądne podejście do
konkretnych zadań i nabywana praktyka zezwoli, po pewnym okresie, na
podjęcie się każdej pracy z zakresu: łączenia, odbudowy, doróbek,
rekonstrukcji i innych napraw ALUMINIUM i jego stopów.
Oczyść element (fragment), przy którym masz zamiar pracować>
szczotkuj bądź przeszlifuj go do gołego, srebrzystego metalu. Usuń
tłuszcze, brud lub farbę przed rozpoczęciem.
Używając palnika nagrzewaj element. Trzeba, aby osiągnął i
utrzymywał temp. pracy spoiwa tzn. ok 385 C?. Jeśli obiekt jest
duży i masywny będzie go trudniej nagrzać. By to nie trwało zbyt
długo, warto użyć dodatkowego, ogólnie nagrzewającego palnika
(zal. od możliwości, może to być i palnik acetylenowy - taki daje
dużo ciepła, ale wtedy gruba końcówka, neutralny płomień i
zewnętrzny jego stożek), lub też innego sposobu. NIE ROZTAPIAJ
PRĘCIKA PALNIKIEM-możesz go lekko podgrzać i jest to rozsądne gdy
pracujesz z małym bądź cienkościennym detalem albo wykonanym z
niskotopliwego stopu.
Generalna zasada: PRĘCIK POWINIEN ROZTAPIAĆ SIĘ OD CIEPŁA ELEMENTU
!





Charakterystyczną cechą aluminium jest stale obecna na jego
powierzchni, bardzo cieniutka warstwa tlenków broniąca dostępu do
czystego metalu. Trzeba ją usunąć (a przynajmniej przez nią się
przebić) aby spoiwo mogło skutecznie penetrować materiał bazowy. Im
go lepiej przedrapiesz (przerysujesz) pręcikiem w temp. pracy, tym
głębiej i lepiej spoiwo wtopi się w niego. Pręciki ALUMI-Lut są
technologicznie tak skomponowane - odpowiednio twarde i sztywne by móc
poprzez rysowanie w czasie natapiania, przebijać tę, normalnie
rezydującą na czystym aluminium, warstewkę tlenków. Czynność ta,
dająca pewność wtopienia się spoiwa, to pobielenie. Wzmaga efekt -
roztarcie natopionego, płynnego spoiwa drucianą szczotką.
Pobielenie, jako wstępny etap, w wielu przypadkach pomaga w wykonaniu
dobrego zasadniczego połączenia, spoiny, dolewki.
Układaj, dotapiaj spoiwo według konkretnej, indywidualnej potrzeby.
Krzepnięcie spoiwa następuje szybko po zaprzestaniu ogrzewania.
Ostygły element można natychmiast obrabiać. Przekonasz się jak
mocne, twarde są spawy, doróbki z ALUMI-Lut. Nigdy nie studź ich
jednak wodą, bo to czyni je kruchymi ! Zwróć uwagę, że wszystkie
czynności, rozdzielone w instrukcji, by przedstawić ich sedno, w
praktyce wykonuje się jednocześnie lub jednym ciągiem. Są one
proste i nieskomplikowane.


UMIEJĘTNOŚĆ UŻYWANIA ALUMI-Lut , POLEGA W ISTOCIE NA UMIEJĘTNOŚCI
NAGRZEWANIA ELEMENTU,PRZY KTÓRYM PRACUJESZ !



Wskazówki
Użycie mini spawarki autogenowej z igłowymi końcówkami i
zastosowaniem tlenu -odkrywa wszystkie potencjalne możliwości
ALUMI-Lut, umożliwia łatwe wykonywanie "artystycznych cerów,
spawów" dużych i miniaturowych elementów.

Ponieważ aluminium jest znakomitym przewodnikiem ciepła, problemem
może okazać się osiągnięcie koniecznej temperatury większego
elementu (ciepło zbyt szybko rozprasza się po całym elemencie).
Dobrym rozwiązaniem jest wtedy dogrzewanie ogóle np. na turystycznej
kuchence gazowej z ułożonym na niej kawałkiem stalowej lub
miedzianej blachy, lub równoczesne podgrzewanie innym palnikiem.

Mocując elementy unikać należy przykręcania do metalowych ram,
blatów etc. -utrudni to nagrzanie.

Dobrym "stanowiskiem" do pracy jest np. ceramiczna, szamotowa,
klinkierowa cegła, albo płytka.

Ważne!
Podczas łączenia elementów różnych rozmiarów (różnej masy),
nagrzewając, aplikuj więcej ciepła do większego elementu, by
całość osiągnęła właściwą temperaturę jednocześnie

Kontynuuj grzanie elementu w całym cyklu lutowania utrzymując
temperaturę płynności spoiwa.

Pamiętaj o "pobieleniu" miejsca gdzie planujesz spoinę -
niejednokrotnie może to być niezbędne.

W celu uniknięcia rozpływania się spoiwa, można (czasem nawet
należy) użyć stalowej lub miedzianej ramki -ten sam sposób
stosujemy przy doróbkach i nadlewach, które można wykonać zgrubnie,
odpowiednio wykonaną ramką o odpowiednim kształcie.

Połączenia grubsze niż 5mm zaleca się frezować.

Łącząc czołowo dwa elementy, ciekawą metodą jest pobielenie
części, osobne nadlanie ich spoiwem, następnie tymczasowe
złączenie, nagrzanie całości, aż do roztopienia się spoiwa i
dociśnięcie.

Elementy łączone muszą być unieruchomione do chwili zastygnięcia
ALUMI-Lut. W momencie krzepnięcia spoiny, poruszenie łączonych
powierzchni obniży jakość spawu.

Spawy twardnieją w miarę stygnięcia elementu, pełną
wytrzymałość uzyskują po całkowitym ostygnięciu -nadają się
wtedy do obróbki mechanicznej każdego rodzaju i sposobu, można je
znakomicie polerować i malować, są twarde, trwałe i niezwykle
wytrzymałe mechanicznie.

NIE NALEŻY SCHŁADZAĆ WODĄ ELEMENTÓW LUTOWANYCH ORAZ SPOINY!!!

Każde połączenie może być rozłączone dla ewentualnej korekcji
przez powtórne podgrzanie, -przed ponownym połączeniem należy
jednak dodać świeżą porcję spoiwa.

Spoiwo ALUMI-Lut miesza się w każdej proporcji z cyną, można
wykorzystać to tam gdzie konieczna jest szczelność: chłodnice,
klimatyzacje -do spoiny przed jej zastygnięciem dodajemy cynę.
Cecha ta ułatwia połączenie aluminium z innymi metalami, otwierają
się dzięki temu całkiem niespotykane możliwości połączeń
kombinowanych jak: aluminium + miedź, mosiądz, stal.

W przypadku pracy ze stopem o dużej zawartości cynku (zamki do drzwi
samochodów, elementy lusterek samochodowych, gaźniki wiele innych),
trzeba element ostrożnie nagrzewać, by nie spowodować roztopienia
łączonych części (można zastosować odpowiednią barierę
chłodzącą, np. zanurzając (podczas grzania!) część elementu w
wodzie). Przydatnym narzędziem w tym przypadku jest rozgrzany do
czerwoności pręt, którym wtapiamy ALUMI-Lut. Naprawy tego typu
wymagają wprawy, ale efekty jakie można osiągnąć są doskonałe,
tym bardziej że elementy wykonane z tego rodzaju stopów uważane są
za nie spawalne!

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


2. Data: 2006-06-02 08:40:10

Temat: poszlo do abuse
Od: Marcin Marski <m...@o...pl_BEZTEGO> szukaj wiadomości tego autora

tktelekom moze sie nim zajmie

--
pzdr
MM

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : [ 1 ]


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

grzyb na fudze
Gniazdka instalacyjne
Wolf Developer
Gdzie zamowic elementy z blachy ?
lodówka AEG SANTO C 8 18 40 4I - instrukcja ???

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

Prasa do oleju na użytek domowy
Re: Zerowatt zx 33 - instrukcja obslugi
jak dotrzeć do głowicy baterii
Kuchenka gazowa z regulacją temperatury
Mleko w ekspresie

zobacz wszyskie »