powiększone żrenice - alergia??? długie:-((

1. Data: 2001-04-04 08:43:06

Temat: powiększone żrenice - alergia??? długie:-((
Od: "muraska" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

moja 4-letnia córka ma powiększone źrenice (zwróciłam na to uwagę ok. 4
miesięcy temu). Zauważalne jest to szczególnie wieczorem.
Prawdopodobnie ma alergię pokarmową na konserwanty i inne sztuczne dodatki,
kakao, cytrusy. Ale testy skórne były ujemne, a IgE 2,0 i następne badanie
5,0. Stwierdziłam to na podstawie obserwacji: czerwone policzki z drobną
tareczką, bardzo sucha skóra, bóle brzucha, sporadycznie wysypka na rękach i
pośladkach, i wiecznie swędząca skóra. Od początku lutego na diecie
bezmlecznej hypoalergicznej.
Ma refluks żołądkowo-przełykowy III st.
W międzyczasie była 2x w szpitalu z powodu nawracających zapaleń płuc i
oskrzeli. Tam właśnie stwierdzono powyższy refluks. W szpitalu (w lutym br.)
miała zmiany obrzękowe z podbiegnięciami krwawymi stawów, które określono
jako opóźnioną reakcją alergiczną wg. Gella i Coombsa. Nigdy wcześniej
takich objawów nie zaobserwowałam.

Mam parę pytań w związku z powiększonymi źrenicami:
1. czy to jest niepokojący objaw?
2. czy to może być objaw alergii?
3. czy też wada wzroku? (jestem krótkowidzem -6.0d.)

4. Co oznacza określenie "opóźniona reakcja alergiczna wg. Gella i Coombsa"?
5. czy powinnam być przygotowana na powtórne objawy? (nie podano mi żadnych
przyczyn takiej reakcji).

Bardzo proszę o powyższe informacje i poradę (w poradni alergii pokarmowej
mam "kolejkę" na 18 lipca, a polecony przez alergologa z tejże poradni,
okulista jest na zwolnieniu do świąt).

Z góry dziękuję za pomoc
Iza "muraska" i Kasia 4l