powierzchowność i oszukiwanie siebie

1. Data: 2011-09-28 18:47:57

Temat: powierzchowność i oszukiwanie siebie
Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Mam psychozę i borderline. Mam pewien problem z uczeniem się, który postaram się
opisać. Otóż już w szkole byłem znerwicowany i miałem trudności ze skupieniem
się. Ponieważ było mi trudno uczyć się ze zrozumieniem (nie mogłem się skupić),
nauczyłem się oszukiwać się że rozumiem co czytam. Tak mi to weszło w krew, że
straciłem kontrolę i teraz jak czytam jakiś tekst to trudniejsze fragmenty
pomijam. Bardzo łatwo się zniechęcam przy próbie zrozumienia co czytam, bo
zrozumienie sprawia mi trudności. Dlatego właśnie udaję przed sobą, że rozumiem.
Problem w tym, że mechanizm ten jest tak silny, że nie mogę go się oduczyć,
zresztą nie wiem dobrze jak.
Byłbym wdzięczny za pomoc.

2. Data: 2011-09-28 19:19:41

Temat: Re: powierzchowność i oszukiwanie siebie
Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-09-28 20:47, niebożę j...@p...onet.pl wylazło
do ludzi i marudzi:
> [...]
> Problem w tym, że mechanizm ten jest tak silny, że nie mogę go się oduczyć,

A mówiłam, żebyś nie przesadzał z lekturą?

Qra
--
Pamiętajcie, Mistrz zna się na wszystkim.

3. Data: 2011-09-28 19:50:54

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-28 20:47, j...@p...onet.pl pisze:
> [...]
> Problem w tym, że mechanizm ten jest tak silny, że nie mogę go się oduczyć,

Wyluzuj i omijaj te trudniejsze fragmenty.

Ewa

4. Data: 2011-09-28 20:04:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 28 Sep 2011 21:50:54 +0200, medea napisał(a):

> Wyluzuj i omijaj te trudniejsze fragmenty.

A ja bym poradziła coś innego: wstępne przejrzenie tekstu i wyszukanie oraz
graficzne zaznaczenie trudniejszych fragmentów, opracowanie każdego z nich
po kolei, a potem opracowanie całego tekstu już całościowo.

--
XL

5. Data: 2011-09-29 06:45:51

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozumiem.
> Problem w tym, że mechanizm ten jest tak silny, że nie mogę go się

Ty masz ogolny problem z motywacja w pracy (uczenie to tez praca). Nie
jestes zorientowany na osiagniecie celu, ale raczej na "czy sie stoi, czy
sie lezy dwa tysiace sie nalezy". Pchasz wozek, ale nie interesuje Cie,
kiedy i czy w ogole dopchasz go tam, gdzie powinienes.

Diagnoza: leń.

Remedium: wyznaczaj konkretne cele, mierzalne i terminowe. Trzymaj sie planu
chocbys miale nie jest i nie spac. Na poczatku moga byc to male sprawy, ale
sprawiajace do tej pory trudnosc.

6. Data: 2011-09-29 17:17:54

Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Ty masz ogolny problem z motywacja w pracy (uczenie to tez praca).
Nie, motywację mam wysoką bo bardzo się interesuję informatyką

> Diagnoza: leń.
Zgadzam się

Lenistwo lenistwem, ale ja też mam duże problemu z koncentracją. Nie wiem jak to
naprawić. Czy branie leków może mieć negatywny wpływ? Biorę Rispolept.

7. Data: 2011-09-29 18:49:23

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak to
> naprawić. Czy branie leków może mieć negatywny wpływ? Biorę Rispolept.

Wyciales to, co bylo najistotniejsze.

8. Data: 2011-09-30 15:10:10

Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Wyciales to, co bylo najistotniejsze.

Nie, wyciąłem to co nieistotne. Jeśli to było dla Ciebie istotne, to się lecz.

9. Data: 2011-09-30 16:19:00

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, wyciąłem to co nieistotne. Jeśli to było dla Ciebie istotne, to się
> lecz.

Juz sie robi
PLONK

(czy ja go juz nie plonkowalem?)

10. Data: 2011-09-30 20:59:41

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-30 18:19, Ghost pisze:

> Użytkownik <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Juz sie robi
> PLONK
>
> (czy ja go juz nie plonkowalem?)

Norma - po prostu znowu się z kimś dogadałeś.

Ewa

Kilka nagrań specjalnie dla Was :)
Re: Jeszcze Nergal
Jedzmy karaluchy, jedwabniki i świerszcze.
rozpraszanie się
Kot.