powojnik

1. Data: 2001-05-21 09:53:34

Temat: powojnik
Od: "krzych" <d...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów
Czy ktoś może wie co to jest mój powojnik więdnie i liście zółkną,
zaznaczam, że mimo suszy podlewam go.

2. Data: 2001-05-21 10:02:02

Temat: Re: powojnik
Od: "Krystyna Chruścińska" <k...@s...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2001-05-21 10:02:54

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krzych" <d...@h...com> napisał w wiadomości
> Witam grupowiczów
> Czy ktoś może wie co to jest mój powojnik więdnie i liście zółkną,
> zaznaczam, że mimo suszy podlewam go.

Może to być też choroba zwana uwiądem powojnika. Ponieważ nie widzę sensu w
pisaniu opisu, a ktoś już zrobił to lepiej, więc podaję adres strony:
http://www.clematis.com.pl/index.html. Strona swoją drogą "warta grzechu":)

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2001-05-22 07:18:33

Od: "Okonikki" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze troche nie na temat, ale jednak:

po pierwsze, powojniki bardzo nie lubia podlewania "po calosci". Mowie o
moczeniu im lisci (a juz w ogole wiadomo, ze takie podlewanie w sloncu to
zbrodnia - spalanie rosliny zywcem), dlatego, jezeli nie masz "pococego sie"
weza, albo liniii kropelkujacej, podlewaj powojniki ostroznie, prosto do
ziemi.

Druga rzecz, to sciolkowanie. Lepiej powojnikom trzymac wilgoc, niz podlewac
(woda musi tez odparowywac, dajac miejsce powietrzu!). Dlatego, mimo ze np.
kwas w glebie im nie sluzy, mozna spokojnie obsypac powojniki 5-10 cm.
warstwa grubo mielonej kory i podlewac raz na 7-10 dni.

Uklony i usmiechy
Piotrek
--------
http://alebranie.agsmedia.pl/fotonikki
r...@p...pl
--------
Użytkownik "Krystyna Chruścińska" <k...@s...edu.pl> napisał w
wiadomości news:9eap67$7cn$1@news.tpi.pl...

5. Data: 2001-05-22 13:00:54

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Okonikki" <r...@p...pl> wrote in message news:9ed47o$afm$1@news.formus.pl...
> (a juz w ogole wiadomo, ze takie podlewanie w sloncu to
> zbrodnia - spalanie rosliny zywcem

Znam te teorie, ale jako zywo, nie widzialem nigdy zadnych
wypalonych dziur, mimo, ze mokre rosliny w sloncu widywalem
czesto. Moze jednak woda paruje zanim roslinie stanie sie
krzywda?

> [...]
> kwas w glebie im nie sluzy, mozna spokojnie obsypac powojniki 5-10 cm.
> warstwa grubo mielonej kory i podlewac raz na 7-10 dni.

Istotnie, sciolkowanie jest wazne, bo powojnik lubi miec "glowe w sloncu
a nogi w cieniu". Jesli chodzi o podlewanie, to oczywiscie trzeba tez
uwzglednic deszcz. Kiedy jest deszczowe lato (jak mowi piosenka),
nie trzeba wcale podlewac.

Pozdrowienia,
Michal

--