poziom wilgoci w domu

1. Data: 2007-12-12 08:48:23

Temat: poziom wilgoci w domu
Od: "tomi71" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Wczoraj zakupiłem sobie temometr z miernikiem wilgotności i okazuje się że w
waha się ona na poziomie 58 do 67% w różnych częściach domu. Jeśli dobrze
wnioskuję to punkt rosy mogę mieć na poziomie nawet 16 -17stC. co pod
sufitem w rogu zewnętrznym może grozić w dłuższym czasie "grzybkami"
Z różnych źródeł donoszą że mam ok.10% za dużo. Dom jest zamieszkały od
roku, zainstalowałem nawiewniki w oknach ale wynika z tego że to za mało a
ciąg w kominach jest (wyciąg).
Ponoć idą mrozy więc zagrożenie rośnie.

jak sobie poradzić z tym problemem?

pozdrawim
Tomasz M

2. Data: 2007-12-12 09:03:32

Temat: Re: poziom wilgoci w domu
Od: robercikus <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomi71 pisze:
> [...]
> roku, zainstalowałem nawiewniki w oknach ale wynika z tego że to za mało a

Wydaje mi się, że powienieneś pomierzyć dłużej... wilgotność powietrza
to parametr, który zmienia się w czasie, a zależy od wielu czynników. Ja
też kilka dni temu zakupiłem sobie coś podobnego. Mieszkam w bloku i
obawiałem się, że powietrze mam za suche, ale okazało się, że bywa
różnie. Miewam wilgotność za równo na poziomie 40 % i poniżej, ale
wystarczy rozwiesić pranie ;-) i już podnosi się do 55 - 60 %. Ponadto
znacznie na tę wielkośc wpływa np gotowanie. Wystarczy ugotować zupę i
wilgotność podnosi się o kilkanaście procent w całym mieszkaniu. Fakt,
że mieszkanie mam nieduże ok 50 m2, w domu może być nieco inaczej, ale
obrazuje to problem. Poza tym piszesz, że dom zasiedlony od roku, czyli
nowy...? Jeśli tak, to jeszcze przez jakiś czas mury będą wysychać. Po
prostu musisz grzać i wietrzyć ;-)) innej rady raczej nie ma.

pozdrawiam
robercikus

3. Data: 2007-12-12 09:42:00

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ten wilgotnościomierz jest wiarygodny?
Niedawno widziałem w Makro cały rząd higrometów, z których każdy pokazywał
co chciał (od 40 do 60%).
Poza tym 58 do 67% przy obecnej pogodzie to nic nadzwyczajnego. Ja bym sie
nie martwił.
Jacek

4. Data: 2007-12-12 09:54:30

Od: "janek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" wrote in message
> [...]
> co chciał (od 40 do 60%).
> Poza tym 58 do 67% przy obecnej pogodzie to nic nadzwyczajnego. Ja bym sie

Od trzech miesiecy szukam dobrego higrometru.
Przepatrzyłem analogowe ale właśnie są mało wiarygodne, po kalibracji i tak
każdy co innego pokazuje.
Analogowych to można używać IMHO tylko do obserwacji zmian wilgotności, o
dokładne wskazania raczej ciężko.
Teraz szukam cyfrowych (stacje pogody) ale niestety nie wiem który wybrać.
Ceny bardzo podobnych urządzeń whają się od 50 do 1000zł...
No i co tu wybrać, możecie cos poradzić??

5. Data: 2007-12-12 10:07:24

Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ceny bardzo podobnych urządzeń whają się od 50 do 1000zł...
> No i co tu wybrać, możecie cos poradzić??

nie wiem jak teraz, ale 15-20 lat temu można
było w specjalistycznych sklepach za niewielką kwotę kupić termometry do
psychrometru
(legalizowane);

g.

6. Data: 2007-12-12 10:16:22

Od: "tomi71" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja kupiłem mój termohigrometr w Castoramie za 40zł.
Co do dokładności pomiarów to równierz mam wątpliwości ale nie mam wzorca
czy innego punktu odniesienia chyba że znjdę kolejny ale do czego prowadzi
już widać ... spirala "nieufności"

pozdr
Tomasz M

7. Data: 2007-12-12 12:52:56

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tego, co widziałem w stacjach pogodowych to też dokładnością nie grzeszą.
Moja stacja pogodowa po zawinięciu w mokry ręcznik pokazuje max 88% a
powinno byc 100.
Jacek

8. Data: 2007-12-12 12:59:41

Od: "magda" <y...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości ...
>Z tego, co widziałem w stacjach pogodowych to też dokładnością nie grzeszą.
> Moja stacja pogodowa po zawinięciu w mokry ręcznik pokazuje max 88% a
> powinno byc 100.

100% to by było gdybyś ją do wody wrzucił.
Pzdr
Magda

9. Data: 2007-12-12 13:00:27

Od: robercikus <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek pisze:
> Z tego, co widziałem w stacjach pogodowych to też dokładnością nie grzeszą.
> Moja stacja pogodowa po zawinięciu w mokry ręcznik pokazuje max 88% a
> powinno byc 100.
> Jacek

Ja kupiłem na allegro za ok stówę... Wskazania co do procenta, ale fakt,
że nie mam punktu odniesienia. Myślę, że nawet jak się nie ma pewności,
to trzeba raczej obserwować zmiany wskazań i z czasem nabierze się
jakiej takiej orientacji ;-)).
Mój dość dobrze reaguje na zmiany - w łazience świeżo po kąpieli
wskazanie idzie ostro w górę, w słoneczny, suchy dzień w dobrze
przewietrzonym pokoju wskazanie sugeruje od razu ostry spadek
wilgotności - ok 35 %. Nie testowałem go w ekstremalnych warunkach, ale
na dziś - po kilku dniach użytkowania - jestem zadowolony. To wszystko i
tak jest tylko dla 'domowej' orientacji. ;-)

pozdrawiam
robercikus

10. Data: 2007-12-12 15:17:10

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"tomi71" fjo7ao$g7e$...@a...news.tpi.pl

> [...]
> roku, zainstalowałem nawiewniki w oknach ale wynika z tego że to za mało a

Jeśli masz ciąg w kominach (w co wątpię) to w tych (zimowych) warunkach
masz w domku nie 60%, ale 30%, :) chyba że lubisz niskie temperatury
i nie grzejesz zbyt mocno. :)

Ja nie miałem ciągu w łazience i wyrosły mi grzyby na suficie, nad prysznicem.
Teraz mam ciąg na niby w WC, garderobie i kuchni. (w łazience jest dobry)
Wilgotność w mieszkaniu bardzo mała (poniżej 40%) ale odwrotny ciąg (w WC,
garderobie i kuchni) co najmniej zniechęca do życia.

Mam niestety twardych ;) administratorów, którym wydaje się, że ich
obowiązkiem jest utrudnianie życia, więc chyba trzeba się oprzeć o sąd. :)

-=-

Tobie zaś polecam zwiększenie ciągu w kominach. Są nasady kominowe,
które zmniejszają ciśnienie (zwiększają podciśnienie w koniach) a co
za tym idzie zwiększają/polepszają wentylację. Te, o których myślę,
kręcą się napędzane wiatrem, więc nie potrzebują zasilania elektrycznego.
(i nie hałasują w mieszkaniu)

--
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

dywan
maskowanie rys
Jaki wybrać typ frontów kuchennych
pistolet do malowania - jakie efekty? wrazenia? ktos uzywa? [crosspost: budowanie i dom]
Szafa do zabudowy