prąd, dwie taryfy

1. Data: 2001-09-03 13:57:09

Temat: prąd, dwie taryfy
Od: "Tadeusz Bienkowski" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Czy warto zmieniać licznik na dwutaryfowy w małym domku jednorodzinnym?
Prąd do celów bytowych (pralka, lodówka, zmywarka) a także do ogrzewania
wody użytkowej i ogrzewania.
Z wyliczeń wynika mi, że zysk nie jest znaczący, chyba, że przejdę na nocny
tryb życia.
Ma ktos jakieś doświadczenia.

TB

1. Data: 2001-09-04 18:15:07

Temat: Re: prąd, dwie taryfy
Od: "Aga B." <a...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tadeusz Bienkowski <t...@n...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9n02l8$7ue$...@p...nask.waw.pl...
> [...]
> wody użytkowej i ogrzewania.
> Z wyliczeń wynika mi, że zysk nie jest znaczący, chyba, że przejdę na

Na budowaniu się nie dopchałem :-) wiec tu odpowiem. Mam od kilku lat
licznik dwutaryfowy i co ważne zegar sterujacy niektórymi gniazdkami.
Głównym powodem zalożenia takiego licznika byl przeplywowy ogrzewacz wody 18
kW. Jak patrzę jak kręci sie licznik przy poborze takiej mocy, to jakos mi
lepiej, że jest dwa razy taniej. Ale kąpać sie najlepiej po 22 (lub 21 w
zimie) Zegar obecnie włacza tylko pralkę, kiedys bedzie i zmywarkę. Zimą
dogrzewam się piecem akumulacyjnym.Kiedyś liczylem. Wychodzi mi trochę
taniej niż z licznikiem jednotaryfowym. Ale nie są to rewelacyjne sumy.
Kilkanaście złotych miesięcznie, zimą może kilkadziesiąt. Dokładnych
kalkulacji dawno nie robiłem. Wszystko zależy od tego, ile na co zużywasz.

Adam B.

1. Data: 2001-09-05 07:50:07

Od: "Karol" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aga B. <a...@t...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9n4e6h$pn8$...@n...tpi.pl...

> Kilkanaście złotych miesięcznie, zimą może kilkadziesiąt. Dokładnych
> kalkulacji dawno nie robiłem. Wszystko zależy od tego, ile na co zużywasz.

I w jakich godzinach.

Karol

pralka Polar 885
candy
Gdzie w Rzeszowie bramy odsuwane i furtki
Szukam pracy - mgr inż. elektryk
Osuszenie budynku (pilne)