pralka,ale inaczej:)

1. Data: 2005-10-15 18:40:04

Temat: pralka,ale inaczej:)
Od: "madzia" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
moze ktos z Was sie orientuje, czy są w necie strony, gdzie jak wrzuce
okreslone parametry pralki, to pokaze mi jakie modele wchodza w
gre?Podstawowe to wymiar i np to,zeby mozna bylo zrobic pół prania.
dziekuje za pomoc
magda

2. Data: 2005-10-16 09:00:43

Temat: Re: pralka,ale inaczej:)
Od: " zayzayer" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

madzia <n...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> okreslone parametry pralki, to pokaze mi jakie modele wchodza w
> gre?Podstawowe to wymiar i np to,zeby mozna bylo zrobic pół prania.

W ten sposób kupisz najgorszą pralkę. Przede wszystkim patrz na markę.
O pół prania nie pytaj, bo _każda_ pralka renomowanego producenta ma pobór
wody (i tym samym energii) proporcjonalny do ilości wsadu. Np. w Boschu 6-
kilogramowym ta automatyka dobiera wodę dla prania o wadze od 1 do 6kg.
Czyli nie tylko ma 1/2 prania, ale nawet 1/6 prania. To dlatego jestem teraz
goracym zwolennikiem pralek o jak największym bębnie (np. 6kg). Piorąc w
takie pralce 3kg zużyje się tyle wody i energii co w pralce 3kg, a na
dodatek lepiej wypierze (pranie nie zbite w jedną kulę), a jak trzeba wyprać
coś większego (narzuta, poduszki, duża kurtka) mie ma żadnych problemów.

Podsumowując, dobra pralka to:
1. Porządna marka, czli Bosch, Siemens, Electrolux, AEG lub Zanussi.
2. Duży bęben, czyli 6kg
3. Obroty wirowania - optymalne, to 1000
3. Przydatny też jest wyświetlacz, kóry pokazuję orientacyjny czs do końca
prania. Nie jestem zwolennikiem tzw. komunikatorów. Nigdy nie da się odpalić
pralki natychmiast, bo trzeba najpierw z tym komunikatorem "pogadać". Dla
mnie jest to upierdliwe.

Reszta, to tylko chwyty reklamowe.

3. Data: 2005-10-16 13:50:10

Od: "madzia" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odpalić
> pralki natychmiast, bo trzeba najpierw z tym komunikatorem "pogadać". Dla
bardzo Ci dziekuje za wyczerpujacą odp:). Dzis pojechalam te pralki
poogladac. Dowiedzialam sie,ze juz nie ma pol prania,o czym piszesz. Dawno
tego rodzaju zakupow nie robilam, wiec i niewiedza jest:).Ta pralka musi
miec 40cm glebokosci,nie wiecej. W zwiazku z czym, 6kg prania dla tej
glebokosci nie widze..Szkoda, bo rzeczywiscie czasem pierze sie duze rzeczy.
Dla tych wymiarow,dobrej marki i obrotow ogladalam np Boscha WFC2067 PL.
Cene ma dla mnie przystepna. Co o tym myslisz? Jak czytam grupe, to widze,ze
jestes ekspertem, wiec Ci ufam:). Poza tym ja nie chce,aby ta pralka była
bardzo pokomplikowana,bo to pralka dla rodzicoe, ktorzy chca miec prostą
obsługę.
dzieki za odp
pozdr
magda

4. Data: 2005-10-16 14:50:35

Od: " zayzayer" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

madzia <n...@g...pl> napisał(a):

> Dla tych wymiarow,dobrej marki i obrotow ogladalam np Boscha WFC2067 PL.

Bardzo dobra pralka. Prostrzej w obsłudze to już nie idzie sobie wyobrazić.
Nie kupuj z góry ładowanej. Są o wiele gorsze.

5. Data: 2005-10-17 18:11:01

Od: "miszka_" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie kupuj z góry ładowanej. Są o wiele gorsze.

No to żeś dołożył do pieca.
Mów dlaczego?
Zawsze myślałem, że jest odwrotnie.
--
PZDR, miszka_
_________________________________

6. Data: 2005-10-18 08:58:22

Od: " zayzayer" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

miszka_ <m...@n...pl> napisał(a):

> No to żeś dołożył do pieca.
> Mów dlaczego?
> Zawsze myślałem, że jest odwrotnie.

Wielu tak myśli.
Pralki z przodu ładowane są lepsze od tych ład. z góry bo są:
- mniej awaryjne (w ład. od góry szybko siadają łożyska)
- bardziej żywotne
- cichsze
- bardziej stabilne
- tańsze w naprawach
- tansze

7. Data: 2005-10-18 12:52:20

Od: " 666" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pralki ładowane od góry:
maja dwa łozyska, a nie tylko jedno;
można do nich coś dołożyć po rozpoczęciu prania;
są bezpieczniejsze przy dzieciach;
nie ryzykujemy wylaniem wody przez drzwiczki (czy to otwarte, czy to nieszczelne);
nie maja plesniejącego fartucha;
łatwiej nasypać/nalac srodek pioracy na pranie;
nie musimy kucać (jesli służąca nosi mini, to może być zaletą ;)
są węższe i łatwiej postawić obok siebie pralke i suszarkę (też ładowaną od góry).

No ale:
Trudniej ustawić suszarkę na pralce ;-))
Trudniej zabudowac niewidocznie w kuchni
Porzebne miejsce na otwieranie klapy
Zjadaja skarpetki
JaC

8. Data: 2005-10-18 13:47:37

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 18 Oct 2005, 666 wrote:

> Pralki ładowane od góry:
[...]
> nie maja plesniejącego fartucha;

To niestety nie zawsze prawda.

Pozdrawiam,

Alojzy

9. Data: 2005-10-18 13:57:55

Od: "giga" <t...@v...arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

> można do nich coś dołożyć po rozpoczęciu prania;

Do ladowanych z przodu tez mozna. Nowe nie nabieraja juz tyle wody, ze
ryzykujesz zalaniem lazienki. Przynajmniej nie na tym etapie, na ktorym
dorzucanie ma sens.

--
giga

10. Data: 2005-10-18 14:53:42

Od: " zayzayer" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

666 <j...@i...pl> napisał(a):

Jesteś 100 lat za murzynami
> Pralki ładowane od góry:
> maja dwa łozyska, a nie tylko jedno;
Normalna pralka też ma dwa, a dłużej wytrzymują nie z powodu samych łożysk,
a z powodu o wiele lepszych uszczelniaczy łożysk. Żeby to wytłumaczyć, to
bym musiał pisac do nocy. Fakt faktem w pralkach od góry ładowanych łożyska
chodzą dwa razy krócej.

> można do nich coś dołożyć po rozpoczęciu prania;
Do każdej pralki obecnie produkowanej można dokładać kiedy chcesz.

> są bezpieczniejsze przy dzieciach;
Odwotnie. Wyobraź sobie, że zepsuła Ci się blokada drzwi (zdaża się, nawet
niektóre złote rączki świadomie wyrzucają) i dziecko otworzy pralkę w czasie
prania - rączka pocharatana tak, że lepiej nie pisać.

> nie ryzykujemy wylaniem wody przez drzwiczki (czy to otwarte, czy to
nieszczeln
W obecnie produkowanych pralkach jest tak mało wody, że to w ogóle nie
wchodzi w rachubę, że niektórzy klienci w trakcie pierwszego prania dzwonią
do mnie, że pralka pierze bez wody.

> nie maja plesniejącego fartucha;
No teraz to już dałeś(aś) w dupę na całego. Pleśniejące fartuchy występują
prawie wyłącznie w pralkach ładowanyc od góry. To jest bardzo poważna wada.
Zapomniałem napisać we wcześniejszym poście.

> łatwiej nasypać/nalac srodek pioracy na pranie;
No tak, bardzo poważny argument :)

> nie musimy kucać (jesli służąca nosi mini, to może być zaletą ;)
Ale trzeba się schylać, a to na kręgosłup jest o wiele bardziej szkodliwe.

Pralka od góry ładowana ma ____TYLKO JEDNĄ ZALETĘ____ - wymiary.

robot z programu Pascal -gotuj
Czy ktos uzywa tego typu ogzrewanie czeskiej firmy Mora
nowe mieszkanie grzać
Pralka Whirpool 9723 a proszek w dozowniku - help
Impregnacja fug