[prawda] Dlaczego Magda B. odeszła

1. Data: 2003-08-01 15:45:05

Temat: [prawda] Dlaczego Magda B. odeszła
Od: "dżdżownica" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponieważ na liście emigrantów została dopiero wymieniona na czwartym
miejscu.
dżdżownica

1. Data: 2003-08-01 17:04:37

Temat: manipulacja jest łatwa do zidentyfikowania
Od: "red peyotl" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kilka technik manipulacji, które ostanio można zaobserwować ostanio na grupie
[lepper jest w nich mistrzem]
[wielu się od niego ostanio uczy]

Korzyść.
Żadne ogólniki. Każdy musi słyszeć o korzyściach
płynących dla niego samego - czyli np. o pożytkach z zachowania reguł usenetu
(co wcale jego nie zobowiazuje do ich przestrzegania, a wrecz przeciwnie)

Wyróżnik. W tym, co pisze, ale nie tylko, musi się różnić od
innych. Mówimy: "różnimy się", "jesteśmy inni", "tylko my". Jak najwięcej
słów: "różni",
"odrębni", "kontrastować", "odbiegać od schematu"...

odniesienie do leppera - przykład wykorzystanie wyróżnika:
To pojęcie dotyczy nie tylko wystąpień publicznych, ale całego
produktu marketingowego, jakim jest polityk. Odmienny powinien być
jego program, styl działania, przemówienia, temperament, nawet
wygląd .
Brzydkie biało-czerwone krawaty, które wymyślił Lepper, nosili wszyscy
kandydaci Samoobrony - to był ich wyróżnik na czas kampanii wyborczej .
Gdyby taki krawat miał tylko Lepper, byłby tak samo groteskowy jak
Korwin-Mikke. Muszka Korwina jest dziwactwem, a dziwak jest
nieprzewidywalny, niebezpieczny. - Powinni w kampanii rozdawać te
muszki na lewo i prawo - mówi Tymochowicz. - To byłby piękny drobiazg
marketingowy, bo to, co powszechne, codzienne, przestaje być dziwne,
podejrzane. Kto by zwrócił uwagę na Leppera, gdyby mówił to, co inni,
gdyby na przykład był za wejściem do Unii, tak jak większość
polityków? Kiedy już osiągnął wymarzony cel, to znaczy zasiadł w
Sejmie, mógł się z tego wycofać. Presja za wstąpieniem jest zbyt
wielka, tylko głupiec upierałby się przeciw integracji. Każdy mądry
doradca tak powie politykowi. Tak więc Lepper jest za, ale stawia
takie warunki, że faktycznie jest to niezwykle trudne.

No więc, do pioruna, jest za czy przeciw Unii?

Otóż właśnie. Nie wiadomo. Taki lider, jakim jest szef Samoobrony, nie
jest od myślenia. Lider jest po to, żeby rządzić.

Satysfakcja. To kolejne silne emocjonalnie pojęcie. Wszystko, co pisze,
powinno przynieść satysfakcję. Każdy, kto sięz nim spotkał, porozmawiał albo
wysłuchał, powinien odczuć
przyjemność, radość z tego, że wreszcie trafił się człowiek, który coś
z tym zrobi - np. z tematami off topic.

Limitowanie w czasie, czyli okazja. Jedna z najsilniej motywujących
emocji. "Teraz albo nigdy", "okazja się nie powtórzy", "jutro będzie
za późno", "to jedyny moment", "ostatnia chwila przed...", "drugiej
szansy nie będzie". Bonus. Ludzie zawsze powinni otrzymać i usłyszeć
więcej, niż się spodziewają. Tylko ty, inni nie.

Nie chodzi o treść, ale o słowa-klucze. Mało kto pamięta, co pisał, ale każdy
powinien poczuć, że pisał właśnie do niego.

odniesiesienie do polityki:

_____________________
Teorię emocjonalnych pojęć doskonale znali już ludzie Richarda
Nixona, którzy ograniczali występy prezydenta do stu przemyślanych
słów, żeby dziennikarze nie mieli z czego wybierać, robić skrótów i
montaży, tylko dawali wszystko jak leci.
_____________________

łatwo odnaleźć te zabiegi w wielu ostatnich postach, nieprawdaż?
ich identyfikacja nie jest trudna, a nawet czasami zabawna i wciągająca

kilka jeszcze innych - bardziej prostackich, jak:
- zmiany treści cytowanych postów
- wyrywanie z kontekstu
- odnoszenie się do nieprawdziwych informacji - tego było bardzo wiele
- argumentacja emocjonalna
- wywoływanie złości poprzez osobiste inwektywy
etc., nie mówiąc o takich prostych sprawach, jak zmiana nicków, adresów,
podszywanie się pod inne osoby, "rozmowy" z samym sobą pod postacią kilku
nicków

[c]smok
czerwony peyotl

1. Data: 2003-08-01 19:50:43

Temat: Re: manipulacja jest łatwa do zidentyfikowania
Od: "Ania Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> kilka technik manipulacji, które ostanio można zaobserwować ostanio na grupie
> [...]

Witaj

Nie wiem kim jestes, ale ciesze sie, ze to wszystko napisales.
Obawiam sie jednak, ze Twoj post nic nie zmieni w relacji grupa - troll. To
walenie glowa w mur. Juz nie ludze sie, ze cos sie tu zmieni, chyba ze troll
bedzie mial w przyszlosci wazniejsze lub ciekawsze zajecia od destrukcji
pl.rec.kuchnia.

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-08-01 21:09:30

Od: "dżdżownica" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Ladorucka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości >
> [...]
troll
> bedzie mial w przyszlosci wazniejsze lub ciekawsze zajecia od destrukcji
Ależ Godmother znów się mylisz i wypisujesz jakieś nieprawdy.
Pierwsze nieprawidłowość intelektualna to dzielenie grupa-"troll". "Troll"
jest częścią grupy dyskusyjnej pl.rec.kuchnia. "Troll" zaś nie jest częścią
KOTERII BABCI UNRRY. Stawianie znaku równości Koteria = Grupa pl.rec.kuchnia
jest delikatnie rzecz ujmując błędem. Po drugie tu się nic nie zmieniło,
tylko koteria wyniosła się na Yahoo. Kto tęskni Babcią może się za nią
wyprowadzić.
Druga nieprawidłowość intelektualna to mniemanie, że to jakiś "troll"
prowadzi do destrukcji grupy. To wszak jest już zupełnie inaczej. To
poprzedni "właściciele pl.rec.kuchnia" dążą do robienia tu zadym, aby
udowodnić, że tak jest. I będą zaśmiecać prk. Twój post też jest niestety
TEŻ tego typu działalnością. Trollem w tej chwili to jest tu pani Bassett,
która z dziecięcą radością wypisuje tu jakieś inwektywy pod również i Twoim
adresem, bo i ty jesteś "to coś, co pozostało".
Trzecia nieprawidłowość to życzeniowe myślenie, że "troll" sobie pójdzie.
Nigdzie nie zamierza pójść, lubię tę grupę, kulturalnych i miłych ludzi tu
piszących. I osiedliłam się tu na stałe. A że grupa będzie nękana przez tych
z Yahoo, no cóż kiedyś im się to znudzi, jak znudzi im się mejlowa lista
dyskusyjna. Nie będzie tylko powrotu dla pani Bassett, bo ta jako liderka
grupy najzwyczajniej się skompromitowała.
dzdżownica

Borówki czerwone
nalesniki z kapusta i grzybami
ciasto ze śliwkami