prawo jazdy

11. Data: 2003-09-20 07:01:53

Temat: Re: prawo jazdy
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...ciekawe od kiedy obowiązują te przepisy - mnie wpisano w prawie jazdy
"w
> szkłach korekcyjnych lub soczewkach kontaktowych" i od razu było
> bezterminowo! :-)
>
> Agata

To jest rzecz bardzo indywidualna. Napisalem jak to brzmi w przepisach, ale
tam jest napisane:powinien: a nie "musi", co oznacza, ze lekarz moze od razu
dac bezterminowo. Ja tez tak daje, jesli widze, ze wada sie juz nie bedzie
zmieniac, czy tez w przypadku iz pacjent wg mojego uznania jest w pelni
swiadomy obowiazku noszenia korekcji ( rowniez dobrze dobranej ).

casus

12. Data: 2003-09-20 07:04:56

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli lek. z uprawnieniami nie moze wymagac okresowej konsultacji, tylko
> okulista, do ktorego ten lekarz skierowal?

Lekarz z uprawnieniami powinien zastosowac sie do wskazan okulisty, co nie
znaczy, ze zawsze tak robi. W koncu on podpisuje koncowe zaswiadczenie i on
bierze odpowiedzialnosc. Moze wiec zazadac okresowej kontroli nawet wtedy,
kiedy wg okulisty jej nie trzeba. I na odwrot. Generalnie jednak uprwanieni
do koncowego zaswiadczenia sugeruja sie okulistami ( o ile wogole do nich
skieruja :-) ).

A jaka jest wymagana BCVA (najlepsza skorygowana ostrosc) w Polsce, jesli

A tu Cie zlapalem:-))))))))
www.google.pl
:-))))))))))))

casus

13. Data: 2003-09-20 07:20:29

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bkgu71$evh$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> [...]
> na odwrot. Generalnie jednak uprwanieni do koncowego zaswiadczenia
> sugeruja sie okulistami ( o ile wogole do nich skieruja :-) ).

Rozumiem.

> A tu Cie zlapalem:-))))))))
> www.google.pl
> :-))))))))))))

Nie zlapales, tylko splawiles ;)

Wcale nie bylo (mi) tak latwo znalezc.

Czy to jest aktualne?

http://www.abc.com.pl/serwis/du/1999/0772.htm

i przewinąć do:

Załącznik nr 1

SPOSÓB OCENY STANU NARZĄDU WZROKU OSÓB BADANYCH W CELU STWIERDZENIA
ISTNIENIA LUB BRAKU PRZECIWWSKAZAŃ ZDROWOTNYCH DO KIEROWANIA POJAZDAMI

(to nie ja krzycze tylko Min. Zdrowia :))

--
Robert

14. Data: 2003-09-20 07:43:42

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> wg obowiazujacych przepisow, aby otrzymac prawo jazdy kat B nie wymaga sie
> rozpoznawania barw.

Czy nie uwazasz ze to jest dziwne?? Jak ktos nie widzi jakie swiatlo sie
swieci na skrzyzowaniu w nocy to chyba nie jest dobrze.

--
Norbert
www.zdjecianorberta.prv.pl

15. Data: 2003-09-20 08:43:22

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Norbert" <p...@n...gg> napisał w wiadomości

> Czy nie uwazasz ze to jest dziwne?? Jak ktos nie widzi jakie swiatlo sie
> swieci na skrzyzowaniu w nocy to chyba nie jest dobrze.
> Norbert

Dziwne, ale tak chce ustawodawca - z reszta zgodnie z parametrami UE.
Zaklada sie, ze standardowymi znakami swietlnymi sa semafory, gdzie
standardowo na gorze jest czerwone a na dole zielone a ponadto wszystkie
semafory powinny byc odpowiednio oswietlone. Teoretycznie maja racje.

casus

16. Data: 2003-09-20 08:44:47

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie zlapales, tylko splawiles ;)
polemizuje:-))))))))

> Wcale nie bylo (mi) tak latwo znalezc.
>
> Czy to jest aktualne?
>
> http://www.abc.com.pl/serwis/du/1999/0772.htm
> Robert

bingo !!!!:-))))

casus

17. Data: 2003-09-20 08:58:36

Od: Robert Pyzel <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:bkh0ib$ics$1@nemesis.news.tpi.pl tako rzecze Norbert

> Czy nie uwazasz ze to jest dziwne?? Jak ktos nie widzi jakie
> swiatlo sie swieci na skrzyzowaniu w nocy to chyba nie jest
> dobrze.

To proste - górne, dolne lub środkowe :-)
P.S. nie jestem daltonistą

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

18. Data: 2003-09-20 10:46:30

Od: "Justyna" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Glupi bylem ze na tzw. "badanie" nie przyszedlem w soczewkach. Bede musial
> za 5 lat znow zaplacic za "badanie" i nowe prawo jazdy wyrobic.

no, to witaj w klubie. też tajk zrobiłam, i w przyszłym roku muszę sobie
przedłużać prawko na kilejne 5 lat :(
uczciwość....

19. Data: 2003-09-20 11:48:47

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justyna" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> no, to witaj w klubie. też tajk zrobiłam, i w przyszłym roku muszę sobie
> przedłużać prawko na kilejne 5 lat :(
> uczciwość....

hej,hej - nie przesadzacie troche?
To nie kwestia zlej Waszej uczciwosci - no chyba, ze za nieuczciwe chcecie
uwazac to, ze zrobiliscie cos zgodnie z prawem ( i sumieniem ) i zgodnie z
prawem mieliscie wystawione orzeczenie. To Was bulwersuje? Czy my zawsze
musimy szukac obejscia przepisow, zamiast jak kazdy normalny obywatel swiata
postepowac zgodnie z prawem i wg tego prawa byc zalatwiani? I na to sie
uskarzac?
Tak tylko pytam.

casus

20. Data: 2003-09-20 12:17:06

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> To proste - górne, dolne lub środkowe :-)

Z odleglosci 200m zobaczysz :-D
Da sie jakos jechac, ale to jest znaczne utrudnienie dla kierujacego i
_zagrozenie_. BTW jak policjant sprawdzi czy masz zalozone soczewki
kontaktowe? No bo przeciez ma wpisane ze mam jezdzic w okularach :D Akurat
ja nie mam zamiaru nosic niczego na swoich oczkach, ale tak sie pytam.

--
Norbert
www.zdjecianorberta.prv.pl

Bilans 15 latka