problem siedmiolatka

51. Data: 2008-11-03 09:41:20

Temat: Re: problem siedmiolatka
Od: "Nixe" <n...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> napisał w wiadomości
news:gemf1c$66v$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> ale to utopia :) Nawet w przedszkolu kiedy dzieci mają czas wolny na
> zabawę
> nie jest tak że bawia się wszyscy razem.

Nie wiem czy taka utopia - u nas w przedszkolu panie starały się tak
aranżować zabawy, żeby dzieciaki bawiły się wszystkie wspólnie (pomijam
przypadki, gdy dziecko samo nie miało ochoty). Oczywiście był też czas na
zabawy w pojedynkę, parami, trojkami, czwórkami, ale elementy integracji to
była podstawa.

Pozdrawiam
Nixe

52. Data: 2008-11-03 09:44:20

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03.11.2008, o godzinie 09.35.17, na pl.soc.dzieci.starsze, Szerr
napisał(a):

> Ale w szkole osiągnięcie celów lekcji i socjalizacja to dobra chronione
> prawem.

Socjali... co?

> Najpewniej nauczycielka uznała, że w tej sytuacji są one dobrami
> wyższej rangi. Gadanie na lekcji jest sprzeczne z celami, dla których
> szkoła istnieje.

To szkoła jest dla uczniów, a nie oni dla szkoły.

> Jaka znów alienacja? Dziecko może się bawić z koleżankami na przerwach.

Kto by się chciał bawić z kimś, kogo nauczycielka uznaje za zakałę i
sadza za karę w oślej ławce?

*Habeck*
- Schutzbach

53. Data: 2008-11-03 09:45:37

Od: "Nixe" <n...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

"złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> napisała

> no sorry - mnie takie rotacje nie przekonują.
> Wręcz przeciwnie, może dojść do tego że pani non stop przesadzając owo
> dziecko spowoduje trwała niechęć ze strony reszty klasy.

"Gada dziś, to dziś siedzi sama, jutro wraca do swojej ławki. Gada
następnego dnia, to powtórka z rozrywki. Do skutku."
Albo siedzi samo (jak gada), albo w ławce z koleżanką (jak nie gada).

> nie, to nie w jej stylu :)
> Koleżankę też sobie dobrała taką raczej mniej gadatliwą.

Jakieś dziwne dzieci ;-)

> No i żeby się pochwalić to powiem że moje dziecię dostało szóstkę z
> kartkówki z matematyki

Macie normalne oceny w pierwszej klasie?

> ale literki proste za diabła nie chcą jej wychodzić - chce wszystko zrobić
> za szybko i na odwal ;)

Jasiek identycznie - matematyka go nudzi, bo za prosta - wszystko łapie w
mig, ale na polskim literki wyłażą poza linię (ciekawe, że cyferki nie ;-)

Pozdrawiam
Nixe

54. Data: 2008-11-03 09:46:51

Od: "Nixe" <n...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MOLNARka" <M...@M...pl> napisał

> koniecznie matka powinna wywalczyć siedzenie w parze.

Ty choćbyś nawet chciała, to problemu nie będziesz miała ;-)
[ale mi się rymło]

Pozdrawiam
Nixe

55. Data: 2008-11-03 10:02:06

Od: "MOLNARka" <M...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@o...eu> napisał

> Ty choćbyś nawet chciała, to problemu nie będziesz miała ;-)
> [ale mi się rymło]

Na początku - pewnie tak - bo jak wchodzą gdzieś w nowe miejsce razem to
oczywiście za rączki albo trzymają się bardzo blisko siebie.

Ale stanowczo w przedszkolu mają swoich kolegów i koleżanki i trzymają się z
nimi (choć zawsze mają siebie na oku jak mówią Pani ;-)

Pozdrawiam
MOLNARka ... to kolejny plus w posiadaniu bliźniąt ;-)

56. Data: 2008-11-03 10:44:37

Od: "Jolka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> który na grupę tak zadziałał. Trudno powiedzieć, przesadzanie rozgadanych
> dzieci to raczej standardowa praktyka.
>
> A chłopcy o których pisałaś, którzy siedzą sami w ławkach też mają problem
> z nawiązaniem kontaktów z rówieśnikami?
>

> Pozdrawiam
>
> Monika
>Wiesz Ci chłopcy ci sa traktowani z przymrużeniem oka jeden ma ADHD
>stwierdzone, bierze leki, które zadziałały w tamtym tygodniu tak, że zasnął
>na lekcji i córka powiedziała jak to Pani zrobiła mu zdjęcie aparatem z
Drugi też ma jakies tam problemy.....
Boje się tylko, że kobieta zamiast integrować klasę to zrobi coś odwrotnego
już klasa działa na zasadzie grupek dwuosobowych....
Jolka

57. Data: 2008-11-03 10:48:02

Od: "Jolka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lila" <H...@H...Com> napisał w wiadomości

> Porozmawiaj z Panią - i powiedz to samo co nam - o uczuciach corki, która
> źle sie czuje w klasie siedząc sama.
> W koncu to ona (Pani) kończyła studia z zajęciami z pedagogiki włącznie -
> i powinna wiedzieć jak na proces nauczania wpływa nastawienie ucznia do
> szkoły.
>
> Ale wydaje mi się, że twoja córka i siedząc sama da sobie radę w szkolnej
> grupie. Zauwaz, że ona sygnalizuje problem (a nie dusi go w sobie) i
> nawet stara sie go sama rozwiązać - choćby przynosząc ze sobą małpkę.
> [...]
Jutro idę z córką do psychiatry dziecięcego, żeby "zobaczył" i bliżej sie
przyjrzał jej osobie.
A w środe pójdę na konsultację do Pani......
Pociesza mnie ten fakt o którym piszesz ona mówi zawsze, że czegoś się boi i
nie dusi tego w sobie.
Jolka

58. Data: 2008-11-03 10:49:47

Od: "Jolka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kto by się chciał bawić z kimś, kogo nauczycielka uznaje za zakałę i
> sadza za karę w oślej ławce?

Dokładnie.....też tak to rozumiem!
Jolka

59. Data: 2008-11-03 10:52:00

Od: "Jolka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zawsze jedno dziecko pozostaje od reszty odizolowane.
> Klasa mojego syna swoje zgranie ( jeden za wszystkich, wszyscy za
> jednego) zawdzięcza właśnie pani od nauczania początkowego. Potrafiła
> ich zintegrować, a jednocześnie utrzymać porządek na lekcjach i
> nauczyć, czego trzeba. Na dodatek można z nią było porozmawiać jak
> człowiek z człowiekiem, bez narazania się na posądzenie o podważanie
> kwalifikacji zawodowych, autorytetu, czy czego tam jeszcze.
> Na miejscu wątkotwórczyni, spróbowałabym skorzystać z pomocy pedagoga

Też tak myślałam tylko z tym pedagogiem to jeszcze poczekam....
Nie wiem w jakich kontaktach jest pedagog z Panią....
Muszę powoli działać żeby jeszcze bardziej nie zaszkodzić.
Jolka

60. Data: 2008-11-03 10:56:25

Od: "Jolka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M&C" <c...@C...pl> napisał w wiadomości

> Lepsze jest odizolowanie na stałe bez szansy na poprawę? Dzieciak już
> siedzi samo od dwóch miesięcy.
>
> Marzena
> --
> Robótki Marzeny
> http://fanturia.googlepages.com/home
> Fajna działka: http://sites.google.com/site/dzialkapisarzowice/

Pani czeka aż sie poprawi to może jej da szansę....
Tylko żeby to fobia szkolną nie zaowocowało tego się boję...
Jolka

6. latki w szkole to jedno
Halloween
Re: robić raban czy dać spokój?